Thorbørn Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Hei Var i polen sist uke og tok litt bilder. Lurer på hva dere synes om dette.. Hva er bra? Hva kunne været gjort anderledes? osv. Bilde er ikke redigert på noen annen måte enn at det er skalert til 1280 pixler Bilde er av inngangen/ utgangen til fange leieren Auschwitz. Hilsen Thorbjørn Annen info: Kamera Pentax k200d, F-stopp f/8, Eksponeringstid 1/350, iso 400, Eksponeringsavik +1,5 trinn, brennvidde 55mm. Endret 7. oktober 2009 av Thorbørn Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Alltid når jeg ser slike biler fra disse leirene så vandrer tankene til hvordan det må ha vært den gang dette var i drift. Bildene blir sterke. De toglinjene førte på en måte til døden for mange av dem som kom den veien? (Om piggtråden du har i avataren din er fra denne leiren så er piggtråden i min avatar i "slekt" med den. Altså nazi-piggtråd..) Lenke til kommentar
Thorbørn Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Det stemmer.Satt du på toget på vei hit, var eneste vei ut, gjennom døden... Bildet mitt er også fra leieren, ja Endret 7. oktober 2009 av Thorbørn Lenke til kommentar
boos Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Bilde er ikke redigert på noen annen måte enn at det er skalert til 1280 pixler Det er forsåvidt intessant å se hvordan bildene fra Pentax er rett ut fra kamera. Men hvorfor ikke redigere? Hadde ikke gjort noe med høyere kontrast, fargemetning og oppskarping. boos Lenke til kommentar
Thorbørn Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Bilde er ikke redigert på noen annen måte enn at det er skalert til 1280 pixler Det er forsåvidt intessant å se hvordan bildene fra Pentax er rett ut fra kamera. Men hvorfor ikke redigere? Hadde ikke gjort noe med høyere kontrast, fargemetning og oppskarping. boos joa, bildet kunne nok sett bedere ut hadde jeg redigert det, men jeg klarer ikke redigere med Photshop(5). Synes Fotoscape er bra, men har litt få muligheter Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Dette er jo Birkenau? Bilde er ganske sterkt når en vet hva som har skjedd der, men hadde hadde ikke skadet med litt kontrast økning som boos skriver. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Dette er jo Birkenau? Begge navn er riktig, men Birkenau som var den største av utryddelsesleirene fikk betgnelsen Auschwitz II http://no.wikipedia.org/wiki/Auschwitz Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Er jo et veldig 'oppbrukt' motiv. Det er bra, men gjort hundre ganger før. Vært der selv en tur, og det som irriterte meg mest var at det alltid var packed med folk rundt omkring. Svart/hvitt + støy kunne gitt det en litt dyster og alvorlig stemning. Men også det blir vanskelig når det er turister osv i bildet. Jeg syns bildet er bra. Kanskje så bra som det kan bli mtp motivet. Man kan også være litt kreativ med feks togskinnene (feks legge kameraet slik at man får en togskinne i forgrunnen). Prøvde meg når jeg var der, men det er fryktelig vanskelig å være kreativ med et motiv som har blitt fotografert tusenvis av ganger. Endret 7. oktober 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Patrick80 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Bildet er jo helt greit, men hvorfor skal en kjederlig himmel oppta 40% av plassen? Hva med å tilte kamera ned for å få mer av skinnene? Eller kanskje peke i samme retning, men holde kamera mye lavere for å få mer skinner? Poenget med bildet er vel egentlig skinnene, så hvorfor ikke vise mer av dem? Da kan du prøve med mindre DOF også. Lenke til kommentar
Thorbørn Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Poenget med bildet er vel egentlig skinnene, så hvorfor ikke vise mer av dem? Da kan du prøve med mindre DOF også. hva er DOF ? Wikipedersen -> ja har jeg tatt bildet med kameraet helt nede på togskinnene, men synes forstatt at dette var litt bedre Lenke til kommentar
Kris Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 hva er DOF ? http://en.wikipedia.org/wiki/Depth_of_field Lenke til kommentar
Thorbørn Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 hva er DOF ? http://en.wikipedia.org/wiki/Depth_of_field aha.. skal huske på det neste gang Lenke til kommentar
Jansendansen Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hei Hvorfor har du ikke rettet horisonten? Syns den var veldig skeiv... Lenke til kommentar
Thorbørn Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Hei Hvorfor har du ikke rettet horisonten? Syns den var veldig skeiv... oj, det har jeg ikke lagt merke til.. skal rette den opp til neste gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå