Yan Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Har et Suntek kabinett av typen som ble anbefalt her i hardware. Kommer til å kjøpe A7N8X deluxe og xp2500+. Ønsker å bygge en forholdsvis stillegående maskin som kun skal overklokkes moderat. Alle gode forslag til vifter motas med takk, cpu, kabinett - hvor mye bør jeg ha og hva gir god effekt og lite støy :o Lenke til kommentar
Yan Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Hallo, svar da vel - hadde vært greit om det ble anbefalt vifter som selges fra samme sted som hk og cpu til en grei pris Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 undersøk selv i stedefor å mase da ett poeng hadde kanskje vært å si hvor du skulle bestille. men jeg ville satse på papst sine 12 eller 19 db vifter. Lenke til kommentar
ØrjanM Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Kjøp deg 120mm vifter på microplex, de bråker litt mye men de leverer sinnsykt mye luft -IM- Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Har det kabinettet selv, og det er plass til en 92mm vifte på baksia under psuen, anbefaler denne: Zalman vifte, 90m³/time, 20-36 dB(A) Den er stillegående og flytter på en god del luft i forhold til støyen. Anbefaler at du skjærer vekk metallbiten som er der du monterer den viften, fordi det er masse små hull som hindrer luften i å komme godt gjennom. Hvis du skal ha en kjøleribbe med vifte til cpuen så anbefaller jeg: Thermalright SLK800 CPU-kjøler u/vifte med denne. Papst vifte, 45m³/time, 19 dB(A) Da burde du få en god og kjølig pc med lav støy :wink: Lenke til kommentar
hart Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Har et ASUS A7N8X (ikke deluxe, men det er samme NB) med en AMD 2500+ Barton her på jobben min. Denne viften/ribba står på CPUen (19dB): http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl Helt grei kopper ribbe i økonomiklassen med 70 mm vifte på ~2000rpm. Tempen på CPU er sjelden over 40°C (tro meg, denne PCn utsettes for mer CPU belastning enn mange spillemaskiner) (idle ligger rett rundt feber), og HK ligger på rundt 30-35°C. Skal du bare overklokke lett så burde dette ikke være noe problem. Det er den eneste vifta bortsett fra PSU i ett chieftech miditower (type dragon) så maskinen er nesten lydløs. Lenke til kommentar
tordand Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Har et Suntek kabinett av typen som ble anbefalt her i hardware. Kommer til å kjøpe A7N8X deluxe og xp2500+. Ønsker å bygge en forholdsvis stillegående maskin som kun skal overklokkes moderat. Alle gode forslag til vifter motas med takk, cpu, kabinett - hvor mye bør jeg ha og hva gir god effekt og lite støy :o Har tenkt å kjøpe nøyaktig samme hk, cpu og kabinett som dette du nevner. Dersom du faktisk kjøpte dette, hva er dine erfaringer? Tenker spesielt på kabinettet. Vurderer selv silent breeze cpu-vifte, kabinettvifte og hd-skuff fra enermax. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå