Gå til innhold

Må jeg bruke dress på julebord?


Anbefalte innlegg

Sjefen sa på jobb i dag hvor vi skulle ha julebord og da slo det meg at jeg ikke har noe lyst til å bruke dress i år også. Det er et eller annet med en dressjakke som jeg ikke liker, men jeg spurte en kompis om man må bruke dress på julebord og der var han helt sikker i sin sak om at det måtte man. Jeg har i grunn lyst til å bruke noe annet, så hvis dere har noen knakende gode forslag så tar jeg gjerne i mot det :)

 

Funker vest og skjorte? Aldri hatt vest, men har hatt lyst til å kjøpe det. Er det noe man kjøper på Dressmann, eller burde man styre unna den butikken?

Endret av CurSe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noe man kjøper på Dressmann, eller burde man styre unna den butikken?

Min mening er at Dressmann er helt kurant. Hvorfor betale 3 ganger så mye for et plagg i en eller annen fancy "butique"? (medmindre man er over gjennomsnittet moteinteressert)

 

Jeg har handlet både dresser, blazere/bukser og skjorter/slips hos Dressmann og "aldri angret" et sekund i allefall :)

Lenke til kommentar
Min mening er at Dressmann er helt kurant. Hvorfor betale 3 ganger så mye for et plagg i en eller annen fancy "butique"? (medmindre man er over gjennomsnittet moteinteressert)

Fordi man får et plagg som ser 10 ganger bedre ut og varer 10 ganger lengre, i tillegg til at det er bedre å gå med på grunn av at dyrere dresser er laget i bedre stoff.

Lenke til kommentar
Tror jeg styrer unna kjole i år også, men takk for tipset ;)

 

Ikke helt sikker på hvor mange vi blir i år, men siden hele terminalen skal på samme julebord i år så vil jeg tro at vi sikkert blir over 100stk.

Jobber selv i Posten og jeg brukte dress på firmafest. Du trenger jo ikke å ha på deg dressjakke, bare ha den med iallefall, så tar du den av deg om det plager deg med den på. Selv syns jeg det er fantastisk å "suit'e up"

Lenke til kommentar
Fordi man får et plagg som ser 10 ganger bedre ut og varer 10 ganger lengre,

Ja det er jo veldig viktig for oss som bruker dress 3-4 ganger i året; Julebord der folk svimer rundt i fylla og søler ting på deg, Julaften der ufordragelige unger griser og søler til dressen din og ikke minst nyttårsaften der du kan banne på at noen med sigarett brenner hull enten i jakka eller buksa di ;)

 

Dressmann funker helt fint; heller dress derfra enn ikke dress. Og nei; jeg har ikke så god råd at jeg vil bruke såpass på en dress at den i prinsippet koster meg godt over tusenlappen pr. gang jeg bruker den. Og ikke minst vil jeg ha mulighet til å bytte en gang i blant istedet for å slite på den 'samme gamle' (men svindyre) dressen i årevis.

Endret av Transponder79
Lenke til kommentar
Fordi man får et plagg som ser 10 ganger bedre ut og varer 10 ganger lengre,

Ja det er jo veldig viktig for oss som bruker dress 3-4 ganger i året; Julebord der folk svimer rundt i fylla og søler ting på deg, Julaften der ufordragelige unger griser og søler til dressen din og ikke minst nyttårsaften der du kan banne på at noen med sigarett brenner hull enten i jakka eller buksa di ;)

 

Dressmann funker helt fint; heller dress derfra enn ikke dress. Og nei; jeg har ikke så god råd at jeg vil bruke såpass på en dress at den i prinsippet koster meg godt over tusenlappen pr. gang jeg bruker den. Og ikke minst vil jeg ha mulighet til å bytte en gang i blant istedet for å slite på den 'samme gamle' (men svindyre) dressen i årevis.

Det er jo viktig for folk som ikke går i dress så ofte at de er komfortable i den de har.

Men for all del om man kler en Dressmann dress er det jo ikke noe i veien å gå med det, men ikke forvent at den varer i 15år.

Personlig kan jeg ikke bruke dressmann dresser, det ser rett og slett ikke bra ut på meg og da har det lite å si om den er billig. Man kjøper ikke penklær for å spare penger!

 

Ellers er jeg enig med thrice, dressbukse, skjorte, slips og en pen vhals funker fint det også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...