Corey Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) En sirkel sluttes, en annen starter. Fikk idag den gøyale beskjeden om at jeg blir fratatt mitt verv som ansvarlig for avdelingene Brunt,HiFi,Underholdning,GE og Forsikring. Jeg fikk beskjed om at det var 2 grunner til dette,grunn 1 var at jeg hadde opptrådt urettferdig overfor en nyansatt og grunn 2 er at ingen av avdelingene har hatt noe økning i salg. Jeg kan ta dette fra børjan. Jeg har erfaring fra mange varierte yrker,som feks Betong,gartneri,lærer,forsikringsselger og selger innen elektronikk.Jeg vil anse meg selv som en som har lært mest om elektronikkbransjen ettersom jeg har jobbet med dette lengst.Jeg har også 2 priser som jeg er meget stolt av som Beste Selger i min butikk (før jeg byttet til denne),samt Beste Underholdningsselger i Norge. Jeg fikk den jobben jeg innehar nå for ca.7mnd siden. Når jeg kom inn i denne butikken fikk jeg fullstendig sjokk.Det var så og si ingen rutiner,ingen kremmerskap,lite motiverte ansatte og butikken så ut som et bombet horehus både bak,foran og fasademessig,folk kom og gikk som det passet dem selv osv. Jeg fikk forespeilet at det var ingen som hadde tatt ansvar (der kom jeg inn) for å gjøre butikken pen eller tatt seg av gamle varer,såkalte b-varer. Jeg regnet fort ut at det totale svinnet var ca. 500 000 (!!!) i forhold til gamle varer,b-varer,uløste servicesaker etc. De som var ansatte under meg,opplevde jeg som vanskelige, egne og vanskelige og få med på lag,derfor var jeg egentlig sjeleglad over å få høre at samtlige skulle slutte.Pga oppsigelsestid fikk jeg nye ansatte 1.september.Iløpet av første måneden så gikk salgstallene opp på alle avdelinger,brunt,underholdning,forsikring,GE,HIfI,samt tilbehørssalget gikk til værs! Endelig hadde jeg fått lagspillerne jeg så sårt trengte! Så begynte nedturen. Jeg var på et privat møte med butikksjef hvor han spurte om hvordan jeg syntes det gikk i butikken.Ærlig som jeg er svarte jeg at jeg ser fremgang men det tar nok litt tid før vi er 100%.Jeg fikk en fornemmelse om at han var lite fornøyd med det jeg svarte og spurte derfor rett ut: Jeg får en følelse av at du ikke er fornøyd med min innsats,stemmer det? Butikksjef: Ja,det stemmer. Meg: Ok......Hva er det jeg gjør galt? Butikksjef: Det må du nesten vite selv. Meg: Hva?Kan du ikke gi meg noen konkrete eksempler? Butikksjef: Nei.Kan du gå nå?Jeg har ikke tid. Forskrekket som jeg var forhørte jeg meg med andre ansatte om hvordan jeg skulle forholde meg til dette.Samtlige var enige i at dette var meget dårlig behandling av sjefen. Senest sist uke ringte samme butikksjefen meg og skrøytet av hvor bra salget hadde vært den siste uken.Jeg ble selvfølgelig stolt som en hane,det er jo tross alt positive tilbakemeldinger vi selgere lever av! Idag ble jeg derimot tilkalt opp på kontoret.Han sa at di hadde kommet fram til å frata meg vervet som ansvarlighavende for alle mine avdelinger med umiddelbar virkning. Forskrekket som jeg ble spurte jeg : På hvilket grunnlag? Butikksjef: Pga vi hadde ikke nok varer inne til sist kampanje,samt du har trakassert en av dine ansatte.Jeg gidder ikke gå noe særlig inn på disse sakene,beslutningen er tatt. Jeg satt der som et stort spørsmålstegn ? før jeg begynte og forklare: Sist kampanje hadde vi alternative produkter til samme pris,som faktisk var bedre med bedre inntjening!Da tar jeg jo minimalt inn med det produktet,når kunden opplagt velger en bedre til samme pris!!Samt hvem har jeg trakassert og når? Jeg fikk ikke noe svar,bare beskjed om å gå. Jeg tolererer selvfølgelig ikke å bli behandlet som dritt,det sier seg selv.Jeg har besluttet at jeg kommer til å ta imot første og beste jobbtilbud.Men,siden jeg har kontraktsfestet at jeg skal være avdelingsleder,så lurer jeg på,er ikke dette kontraktsbrudd?Det var en medansatt som påpekte dette,og da har jeg vel lov å gå på dagen etter eget ønske? Isåfall,går jeg på dagen den dagen det ligger en jobbkontrakt på bordet foran meg! Edit;beklager hvis historien min virker rotete,men dette skjedde for noen timer siden,og frustrasjonen min er så absolutt ikke utluftet. Endret 6. oktober 2009 av Corey Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Corey : Anbefaler at du kopierer det du nettop har skrevet, rettskriver den litt og sørger for å skrive litt mer om denne nyansatte som du angiveligvis skal ha trakasert i en ny tråd. Ta gjerne en liten tenkepause og prøv å se situasjonen fra et annet synspunkt og se om du har kunnet vært litt tøff til enkelte. En annen ting er vel at varehus skal ha annonserte varer inne mens kampanjene går, har de ikke det så kan man vel komme i trøbbel med mindre det er nevnt i annonsen? Endret 6. oktober 2009 av Malvado Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Enig i at du bør starte en egen tråd. (Men stikkordet her synes å være "endringsoppsigelse".) Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Trist å høre, Corey. Høres jo særdeles merkelig ut - især dette med trakkasering, dersom du ikke kjenner deg igjen i det - og han ikke vil nevne hvem du skal ha trakkasert. Har du intrykket av at han har noe personlig i mot deg? En annen ting er vel at varehus skal ha annonserte varer inne mens kampanjene går, har de ikke det så kan man vel komme i trøbbel med mindre det er nevnt i annonsen? Dette spekuleres det stort i. Har selv jobbet i butikk med mye kampanjer, og mange ganger tar man absolutt ikke inn mer enn det kjeden pålegger butikken å ta inn. Er heller ingen katastrofe å gå tom dersom PR har gjort jobben sin og advertert med "så lenge beholdningen rekker" - det viktigste med kampanjer er jo å trekke folk til butikken for å selge ting med høyere inntjening enn nettop kampanjevarene. Lenke til kommentar
branick Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Har du hørt noe mer fra sjefen din nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå