Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøpe Gaming Pc

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg en gaming PC, men er ikke sikker på hva som er best. Har tenkt å bruke ca 10 tusen på den(men gjerne kom med forslag over det). tenkte den skulle vere ferdig montert, spillene jeg skall spille er AoE, WoW osv mye rollespill og strategi.

Takk for svar!

BTW: ny på forumet ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er egentlig ikke nødvendig med PC til 10.000,- for å spille WoW og AOE. Med mindre dette da skal inkludere hele pakken med skjerm, mus, tastatur, opperativsystem, høytalere og videre.

Så før vi begynner å gi deg tips, blir spørsmålet- 10.000,- for selveste maskinen, eller skal dette beløpet også inkludere skjerm, mus, tastatur, høytalere og videre??

Lenke til kommentar
Er egentlig ikke nødvendig med PC til 10.000,- for å spille WoW og AOE. Med mindre dette da skal inkludere hele pakken med skjerm, mus, tastatur, opperativsystem, høytalere og videre.

Så før vi begynner å gi deg tips, blir spørsmålet- 10.000,- for selveste maskinen, eller skal dette beløpet også inkludere skjerm, mus, tastatur, høytalere og videre??

Selve Pcen trenger ikke å ha den prisen, og er ikke 100% sikker på alle spillene jeg kommer til å bruke. har skjerm, mus og tastatur, men har tenkt å skaffe ny mus og tastatur som er mer egnet til å spille

Lenke til kommentar

om du skal ha en god pc så er vel value oppsettene på gaming pcer hovedsakleig basert rundt i5 prosessoren og p55 chipsett HK.

Om du absolutt skal bare spille wow og aon så kan du vel komme enda lavere ned med noe eldre oppsett. Men jeg ville anbefale et i5 oppsett med kanskje et 4xxx serie skjermkort. alle 4870 eller noen av x2 modellene. 5xxx serien er veldig overkill for titlene dine

men du trenger ikke noen av de nye chipsene for å kunne spille de to titlene. og kan nok komme drastisk ned i pris med et litt eldre oppsett.

Endret av paalrh
Lenke til kommentar

komponent messig forsåvidt greit, men ville ha regna litt over om du ikke kommer bedre ut av det å kjøpe nytt. For du kan få ganske mye pc for over 8 lapper. og jeg ville ikke betalt over 8k++ og +frakt for den der

Rask søk på sammekomponenter eller lignende som i kabinettet:

GPU 1300 ish

hk 570 ish

CPU 1200 ish

600w stromforsyning 650 ish

ram 430 ish

HDD 440 ish

dvd 200 ish

vista oem home basic 64 bit(norsk) 720 ish

totalt 5510

pris på pc på finn 8295

differanse: 2785

Usikker på hvilket kabinett det er, men føler liksom ikke at kabinettet er verdt 2785 kroner

dette var en veldig kjapp søk gjennom prisguiden og jeg gadd ikke sjekke om alle varene var inne i butikkene og om en butikk hadde alle.

Endret av paalrh
Lenke til kommentar

Her er noe jeg har plukket ut, gjere si ifra viss jeg bør bytte noen deler! er ikke så flink med dette selv :hmm:

Varenr.: 348451

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 8 OEM Vista kompatibel

CyberLink DVD Suite 6, 6Channel, OEM CD,

Støtsikker PC-eske

Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm,

In-Win J649 ATX Midi Tower sort uten PSU

ASUS P5Q SE2, P45, Socket-775

Intel® Core™2 Duo E7500 2,93GHz

Lite-On Blu-Ray Reader IHOS104-37

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Chieftec Smart Series 550W PSU

Corsair Value S. PC5300 DDR2 2GB

Samsung SpinPoint F3 500GB

XFX GeForce 9800GT 550M 512MB PhysX CUDA

Logitech G19 Gaming Keyboard

ROCCAT KONE Max Customization

Roccat Sense Mouse Pad,

Logitech G13 Gameboard

Logitech OEM S-120 2.0 høyttaler

MS ROYALTY Vista Home Premium

MS COA Label Windows

MS MANUALS Win Vista Home Premium

MS Win Vista Home Premium Norsk

MS Win Vista Home Pr. PUP 32bit

APC Essential Surge Arrest,

Garanti 3 år - Sende inn

Lagerstatus: Ubekreftet dato 1 stk. 2009-10-22

Pris: 8939.10Kr

Endret av Taxxon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
komponent messig forsåvidt greit, men ville ha regna litt over om du ikke kommer bedre ut av det å kjøpe nytt. For du kan få ganske mye pc for over 8 lapper. og jeg ville ikke betalt over 8k++ og +frakt for den der

Hadde du sett hvem som selger den så ser du at det faktisk ikke er snakk om brukt pc. Faktisk ikke en brukt selger men, Eliteshop.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...