Taxxon Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Har tenkt å kjøpe meg en gaming PC, men er ikke sikker på hva som er best. Har tenkt å bruke ca 10 tusen på den(men gjerne kom med forslag over det). tenkte den skulle vere ferdig montert, spillene jeg skall spille er AoE, WoW osv mye rollespill og strategi. Takk for svar! BTW: ny på forumet Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Er egentlig ikke nødvendig med PC til 10.000,- for å spille WoW og AOE. Med mindre dette da skal inkludere hele pakken med skjerm, mus, tastatur, opperativsystem, høytalere og videre. Så før vi begynner å gi deg tips, blir spørsmålet- 10.000,- for selveste maskinen, eller skal dette beløpet også inkludere skjerm, mus, tastatur, høytalere og videre?? Lenke til kommentar
Taxxon Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Er egentlig ikke nødvendig med PC til 10.000,- for å spille WoW og AOE. Med mindre dette da skal inkludere hele pakken med skjerm, mus, tastatur, opperativsystem, høytalere og videre. Så før vi begynner å gi deg tips, blir spørsmålet- 10.000,- for selveste maskinen, eller skal dette beløpet også inkludere skjerm, mus, tastatur, høytalere og videre?? Selve Pcen trenger ikke å ha den prisen, og er ikke 100% sikker på alle spillene jeg kommer til å bruke. har skjerm, mus og tastatur, men har tenkt å skaffe ny mus og tastatur som er mer egnet til å spille Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) om du skal ha en god pc så er vel value oppsettene på gaming pcer hovedsakleig basert rundt i5 prosessoren og p55 chipsett HK. Om du absolutt skal bare spille wow og aon så kan du vel komme enda lavere ned med noe eldre oppsett. Men jeg ville anbefale et i5 oppsett med kanskje et 4xxx serie skjermkort. alle 4870 eller noen av x2 modellene. 5xxx serien er veldig overkill for titlene dine men du trenger ikke noen av de nye chipsene for å kunne spille de to titlene. og kan nok komme drastisk ned i pris med et litt eldre oppsett. Endret 7. oktober 2009 av paalrh Lenke til kommentar
Taxxon Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Har funnet en pc jeg synes ser grei ut: Elite GX1000 Bør jeg velge denne?? Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) komponent messig forsåvidt greit, men ville ha regna litt over om du ikke kommer bedre ut av det å kjøpe nytt. For du kan få ganske mye pc for over 8 lapper. og jeg ville ikke betalt over 8k++ og +frakt for den der Rask søk på sammekomponenter eller lignende som i kabinettet: GPU 1300 ish hk 570 ish CPU 1200 ish 600w stromforsyning 650 ish ram 430 ish HDD 440 ish dvd 200 ish vista oem home basic 64 bit(norsk) 720 ish totalt 5510 pris på pc på finn 8295 differanse: 2785 Usikker på hvilket kabinett det er, men føler liksom ikke at kabinettet er verdt 2785 kroner dette var en veldig kjapp søk gjennom prisguiden og jeg gadd ikke sjekke om alle varene var inne i butikkene og om en butikk hadde alle. Endret 7. oktober 2009 av paalrh Lenke til kommentar
Taxxon Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg ser det blir billigere å kjøpe delene men kan ikke å sette de sammen så er lit avhengig av noe som er ferdig satt sammen. Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 da anbefaler jeg komplett sin pc bygger http://www.komplett.no/k/cc.aspx?bn=10306 På et generelt grunnlag synes jeg alle "ferdig" pcer på auksjons nettsteder er overpriset Lenke til kommentar
Taxxon Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Her er noe jeg har plukket ut, gjere si ifra viss jeg bør bytte noen deler! er ikke så flink med dette selv Varenr.: 348451 Strømkabel PC m/Jord 2m Nero 8 OEM Vista kompatibel CyberLink DVD Suite 6, 6Channel, OEM CD, Støtsikker PC-eske Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm, In-Win J649 ATX Midi Tower sort uten PSU ASUS P5Q SE2, P45, Socket-775 Intel® Core™2 Duo E7500 2,93GHz Lite-On Blu-Ray Reader IHOS104-37 USB2 multikortleser 3.5" sort for Chieftec Smart Series 550W PSU Corsair Value S. PC5300 DDR2 2GB Samsung SpinPoint F3 500GB XFX GeForce 9800GT 550M 512MB PhysX CUDA Logitech G19 Gaming Keyboard ROCCAT KONE Max Customization Roccat Sense Mouse Pad, Logitech G13 Gameboard Logitech OEM S-120 2.0 høyttaler MS ROYALTY Vista Home Premium MS COA Label Windows MS MANUALS Win Vista Home Premium MS Win Vista Home Premium Norsk MS Win Vista Home Pr. PUP 32bit APC Essential Surge Arrest, Garanti 3 år - Sende inn Lagerstatus: Ubekreftet dato 1 stk. 2009-10-22 Pris: 8939.10Kr Endret 7. oktober 2009 av Taxxon Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 kan du legge en link inn til basis produktet er ;itt l;ettere [ se over Lenke til kommentar
Taxxon Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 kan du legge en link inn til basis produkteter ;itt l;ettere [ se over Fikk ikke til å legge link til det jeg valgte Men mye likt her Har skiftet til blueray og G19 tastatur og bedre mus, og G13 gameboard men ellers er alt likt Lenke til kommentar
Taxxon Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Det ble jeg bestilte den men skifta til større større DDR2 Minne. Og med frakt og hele pakka ble det ca 10150Kr. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 komponent messig forsåvidt greit, men ville ha regna litt over om du ikke kommer bedre ut av det å kjøpe nytt. For du kan få ganske mye pc for over 8 lapper. og jeg ville ikke betalt over 8k++ og +frakt for den der Hadde du sett hvem som selger den så ser du at det faktisk ikke er snakk om brukt pc. Faktisk ikke en brukt selger men, Eliteshop.no Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 sorry jeg ikke kom tilbake til OP tidligere. Men selv om det ikke er snakk om brukt selger så er fortsatt 2k over komponent pris ganske hardt å svelge. Lenke til kommentar
Taxxon Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Hei fikk Pcen i dag. testet den litt og greier Den duger som bare rakkern den! anbefaler folk som vill ha Pce og ikke vet så mye om hva de skal ha om å bestille fra komplett Endret 17. oktober 2009 av Taxxon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå