Gå til innhold

Noen som kjører Twinmos m/Winbond over 400 MHz?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kjøpe 2 stk. PC3200 brikker, men kommer nok til å

klokke litt, og da lurer jeg på om disse nevnte brikkene kan komme

langt, og eventuelt med hvilke timings?

Ellers har PS data PC3700 brikker (opp til 466 MHz) fra Geil, som ser

ganske fristende ut... Men disse er jo over dobbel pris for 512 MB

versjonene, og da gidder jeg ikke det, men kjøper isåfall 2 stk 256 MB....

Eller så ser jeg at Twinmos også leverer PC3700, men uten Winbond...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du har pc3200 brikker med winbond får du dem minst like høyt som corsiar xms3500, det er jo trossalt samme brikkene, eneste forskjellen er måten de er festet på men det har svært lite og si. minne går iaffal fint på 210 med 2-2-2-6 timing :)

Lenke til kommentar
hvis du har pc3200 brikker med winbond får du dem minst like høyt som corsiar xms3500, det er jo trossalt samme brikkene, eneste forskjellen er måten de er festet på men det har svært lite og si. minne går iaffal fint på 210 med 2-2-2-6 timing :)

Takk for informativt svar. Jeg hadde sett for meg å kjøre på nettopp 2-2-2-6, men antall MHz avhenger litt av hvor mye min P4 2.6C orker...

Hadde håpet på 3 GHz (231 x 2 = 462 MHz FSB)...

Men 2-2-2-6 @ 462 er kanskje litt drøyt?

Lenke til kommentar

Jeg kjører mine 256MB Twinmos /m Winbond BH5 på 225 2-2-2-4 .. eller 230 2,5-3-3-6 .. Nå kommer disse brikkene med de nye CH5 modulene (0.13micro) og de klokker enda bedre enn de gode gamle "BH5" brikkene.

Skal du kjøre gode timings så må du for all del holde deg langt unna Twinmos PC3700.. de takler det dårlig.

Lenke til kommentar

Helt enig med Formann her og jeg hadde twinmos 3700 sjøl :lol:

Nå har en kompis som kjører Intel for alle penga de og rocker de på 240 i skrivende stund på 2-2-2-5 og håper på mer.. saken er at han kjører de på 3-3,1 volt...virker som at de er VELDIG glad i høy spenning,så hvis du ikke vil voltmodde og i verste fall skade brikkene med høy spenning så gå for Twinmos /m Winbond.

Spesielt mye har det visst å si på AMD og kjøre gode timings,siden dette påvirker ganske mye på ytelsen...Intel er saken litt annerledes...som du sjøl kan se her

http://www.vr-zone.com/reviews/TwinMOS/PC3700-3200/

Lenke til kommentar
Jeg har 2x512MB av de greiene, og er rimelig godt fornøyd.

Jeg kan kjøre på 2x208MHz (416MHz) med 4,2,2,2

Minnet tåler disse hastighetene, hovedkortet gjør det ikke.

jeg har sett de 8rda+ korta oppi 239mhz fsb (og høyere) så ikke kom å si at de er dårlige! har selv 8rda3+ med crappy ram, og det eier.. :D

Lenke til kommentar
Jeg har 2x512MB av de greiene, og er rimelig godt fornøyd.

Jeg kan kjøre på 2x208MHz (416MHz) med 4,2,2,2

Minnet tåler disse hastighetene, hovedkortet gjør det ikke.

jeg har sett de 8rda+ korta oppi 239mhz fsb (og høyere) så ikke kom å si at de er dårlige! har selv 8rda3+ med crappy ram, og det eier.. :D

Da er de voltmoddet, påmontert annen NB kjøler og SB ribbe.

Lenke til kommentar

Du som ikke viste at CH5 chips er på de nye Twinbond-brikkene for noen dager siden......

Og nå tar du helt av og forklarer folka at Ch5 kommer ut sov..

må le litt av deg!

Det var jeg som stilte det spm. om disse hadde kommet ut til butikkene i Norge! Tror jeg var en av de første som visste om dette!

Lenke til kommentar
Du som ikke viste at CH5 chips er på de nye Twinbond-brikkene for noen dager siden......

Og nå tar du helt av og forklarer folka at Ch5 kommer ut sov..

må le litt av deg!

Det var jeg som stilte det spm. om disse hadde kommet ut til butikkene i Norge! Tror jeg var en av de første som visste om dette!

Poenget ditt er?

Inlegget ditt kan tolkes på to meget forskjellige måter..

Lenke til kommentar
oddarne84... hva får du i 3dmark ? :shrug:

bare lurer... :roll:

Folk sier at jeg får nok.

Det synes ikke jeg...jeg synes ikke den (PC-en altså) går fort nok. :oops: :D

Jeg har fortsatt ikke nådd målet mitt som er å kjøre alle spill på maks detaljer med 4xAA pg 16xAF med 70fps++ hele tiden. :-?

Men til spørsmålet ditt:

3DMark 2001: 20741 poeng: http://service.futuremark.com/compare?2k1=6432389

3DMark03: 6574 poeng: http://service.futuremark.com/compare?2k3=705620

Dette er med Cat 3.2 driverne. Jeg har ikke testet med Cat 3.4 enda. :o

Lenke til kommentar

Da burde du prøve 3.4 se bare her: http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel...3/05/19/8307534

Utdrag fra artikkelen: "Den store vinder er her Radeon 9700 Pro, som med Catalyst 3,4 er blevet op til 7% hurtigere, dog op til 10% med 4xFSAA og 8xANI. Ifølge ATi skulle Radeon 9700 Pro dog kunne vinde op til 30% ekstra ydelse med Catalyst 3,4, såfremt der testes i 3DMark03 1600x1200x32 med 8xANI"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...