Gå til innhold

Windows Cræsj


Mernie

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Er ny her og tenkte jeg kunne få hjelp fra flere som driver å overklokker. Har nylig skaffa ny

vifte for å se hvor fort mye jeg kan klokke opp min 1.33 Ghz Athlon TB. Har at Asus A7A266 hk.

Har nå fått CPU'en opp i 1.46 Ghz, men prøver jeg

høyere enn det vil ikke Windows98 fullføre oppstarten. Den stopper underveis og resetter maskina. CPU temperatur er rundt 56 grader i BIOS, ved bytting fra 1.46 til 1.5 Ghz.

Har også villet prøve å justere volten i CPU'en litt ned. Den går på 1.84 V, men hovedkortet mitt vil bare la meg sette volten opp.. ikke ned.

Har noen vært borti noe av dette ??

 

Takk .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo

 

Takk for responsen .

Jeg har en WKB38 GlobalWin.

Temperaturen i CPU'en er ikke hva jeg tenker mest

på. Grunnen til at Windows ikke vil fullføre

oppstarten er mer et hodebry. Det ser ikke ut som

CPU'en har vanskeligheter med 1.5 Ghz, men Windows.

Et par ganger har jeg fått feilmelding før maskina har blitt resatt.. det stod noe om "Ugyldig VxD oppkall. Sier ikke meg noe.. men kanskje deg .

Har den nyeste BIOSEN til hk mitt, men kan ikke

sette ned Volten i CPU'en .. bare sette den OPP.

Har heller ikke muligheten til å forandre multiplier'n heller. De DSW switchene sitter ikke på HK. Det er plass til de vel og merke, men de DSW switchene kommer kun med en Pro utgave av HK.

 

Takk for hjelpen.

:)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Quote:


On 2001-08-06 23:15, Mernie skrev:

Heisann


Er ny her og tenkte jeg kunne få hjelp fra flere som driver å overklokker.....Har nå fått CPU'en opp i 1.46 Ghz, men prøver jeg

høyere enn det vil ikke Windows98 fullføre oppstarten. Den stopper underveis og resetter maskina.



 

Dette er tegnet som som forteller deg at prosessoren har nådd grensen med den kjølingen du har. Klokk ned flere hakk, for å få stabil maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...