Mernie Skrevet 6. august 2001 Del Skrevet 6. august 2001 Heisann Er ny her og tenkte jeg kunne få hjelp fra flere som driver å overklokker. Har nylig skaffa ny vifte for å se hvor fort mye jeg kan klokke opp min 1.33 Ghz Athlon TB. Har at Asus A7A266 hk. Har nå fått CPU'en opp i 1.46 Ghz, men prøver jeg høyere enn det vil ikke Windows98 fullføre oppstarten. Den stopper underveis og resetter maskina. CPU temperatur er rundt 56 grader i BIOS, ved bytting fra 1.46 til 1.5 Ghz. Har også villet prøve å justere volten i CPU'en litt ned. Den går på 1.84 V, men hovedkortet mitt vil bare la meg sette volten opp.. ikke ned. Har noen vært borti noe av dette ?? Takk . Lenke til kommentar
|Flame| Skrevet 7. august 2001 Del Skrevet 7. august 2001 Jeg synes 56 grader hørtes mye ut, vilken kjøler har du? Du burde kunne sette volten ned, får deafult på T-Bird er vel 1,75 om jeg husker riktig, og om det ikke er mulig i din BIOS , burde du kanskje oppdatere den. Lenke til kommentar
Mernie Skrevet 8. august 2001 Forfatter Del Skrevet 8. august 2001 Hallo Takk for responsen . Jeg har en WKB38 GlobalWin. Temperaturen i CPU'en er ikke hva jeg tenker mest på. Grunnen til at Windows ikke vil fullføre oppstarten er mer et hodebry. Det ser ikke ut som CPU'en har vanskeligheter med 1.5 Ghz, men Windows. Et par ganger har jeg fått feilmelding før maskina har blitt resatt.. det stod noe om "Ugyldig VxD oppkall. Sier ikke meg noe.. men kanskje deg . Har den nyeste BIOSEN til hk mitt, men kan ikke sette ned Volten i CPU'en .. bare sette den OPP. Har heller ikke muligheten til å forandre multiplier'n heller. De DSW switchene sitter ikke på HK. Det er plass til de vel og merke, men de DSW switchene kommer kun med en Pro utgave av HK. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 Nå kan ikke jeg så mye data i praksis, men for en kort tid siden var jeg borti noe lignende på en Fujitsu/siemens; FSB kunne bare settes opp. Fant ut at den gikk i tre hakk, for så å komme til utganspt. Kanskje din og går i loop? Lenke til kommentar
OlaVold Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 Quote: On 2001-08-06 23:15, Mernie skrev: Heisann Er ny her og tenkte jeg kunne få hjelp fra flere som driver å overklokker.....Har nå fått CPU'en opp i 1.46 Ghz, men prøver jeghøyere enn det vil ikke Windows98 fullføre oppstarten. Den stopper underveis og resetter maskina. Dette er tegnet som som forteller deg at prosessoren har nådd grensen med den kjølingen du har. Klokk ned flere hakk, for å få stabil maskin. Lenke til kommentar
MindViruz Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 Du må sette volten opp ETT hakk. Går ikke det, prøv ETT hakk til. Hvis du kom lenger med det, men ikke klarer å få maskinen stabil, prøv ETT hakk til. Hvis ikke det går er det bedre kjøling som må til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå