foenix Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg har to harddisker i maskinen. Den ene av dem er i bruk med full innstallasjon. Hvordan gjør jeg det hvis jeg ønsker å ha begge to i et raid-1 opplegg? Må jeg nyinstallere eller kopiere (klone) hardisken? Finnes det noen gode guider på nettet. Jeg har win xp. Lenke til kommentar
Wedvich Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 I og med at RAID1 er speiling vil jo den andre disken måtte inneholde en eksakt kopi av den første, så det må klones ja. Dette er funksjonalitet som RAID-kontrolleren din burde ha, så du må først finne ut hvilken kontroller du har, og så får du google etter hvordan du gjør det med den. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 I og med at RAID1 er speiling vil jo den andre disken måtte inneholde en eksakt kopi av den første, så det må klones ja. Dette er funksjonalitet som RAID-kontrolleren din burde ha, så du må først finne ut hvilken kontroller du har, og så får du google etter hvordan du gjør det med den. Dette er ganske nytt for meg. Ligger denne kontrolleren i Windows eller i Bios? Hvor finner jeg i såfall spesifikasjonene på denne? Jeg har Asus P5Q Pro hovedkort.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå