shug Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hei, Jeg skal flytte til USA, bo der i 9 mnd på en dårlig lønn og dra alene. Jeg kan selvsagt overleve på lønnen jeg får, men det hadde vært greit med et lite forbrukslån for å få litt mer ut av tiden der. Jeg tenkte ikke å ta opp lån på mer enn 15 000 kr, og lurte på om dere hadde en bank å anbefale meg å gjøre dette i. Det er vel ikke mulig å ta forbrukslån hvor man starter avbetalingene ca 1 år senere, tenker jeg, men det hadde vært fint hvis jeg tok feil. På forhånd, takk Lenke til kommentar
jt1 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Regel nummer 1. Ikke ta opp forbrukslån... Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Regel nr. 2: Ikke ta opp forbrukslån! Lenke til kommentar
shug Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Finnes det ingen alternativer? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Det er vanskelig å komme med alternativer når vi ikke vet noe om deg. Men forbrukslån er dyrt, og bør unngåes. Hvis du er til å stole på kan du kanskje ta opp et privatlån til en rimeligere rente fra slekt eller venner som har noe i banken de ikke trenger på en stund. Men pass for all del på å betale tilbake som avtalt, ellers har du en venn mindre. Lenke til kommentar
KS Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Hei, en god plan! Lev uten inntekt, reis på tur uten å spare først. Vet ikke om et kort som lar deg utsett betalingen så lenge. De fleste krever et minstebeløp hver måned. Men fortvil ikke, løsningen er å bare ta opp et stort nok beløp til å dekke de 15.000 kronene som du trenger + nok til å dekke minstebeløpet i 12 måneder. Jeg har sett på vilkårene til gebyrfri.no (jeg har de selv, brukes aldri!). De tar et minstebeløp på 2,5% hver måned. Månedlig rente på kontantkjøp er 2,2%. Slik jeg har regnet ut, vil et lån på 21.500 kr medføre ca 6.500 kr i minstebeløp det første året. Mao. kan du ta opp 21.500 kroner, sette 6.500 kr på konto for å dekke minstebeløpene og bruke resten kr 15.000 til lek og moro. Kan virke fryktelig dyrt men husk at av de ca 6.500 kronene så er nesten 900 kr avdrag så etter ett år er gjelden din redusert til bare 20.600 kr. Stiller meg forøvrig bak de som fraråder dette, men du får ha lykke til med å leve et liv på kreditt. Forøvrig er den tradisjonelle måten blant gjeldsslaver å løse dette på, å skaffe seg et annet kort som de betaler rentene med på det første kortet, og så et tredje kort som de betaler rentene med det andre kortet på, og så et fjerde kort som de betaler rentene på det tredje kortet med etc etc etc. Lenke til kommentar
shug Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Det er en vanlig lønn, som jeg kan leve på - Det er ikke et liv uten inntekt eller en tur. Det er bare det at jeg ville ønske å få mer ut av turen, ved å ta opp et lån. Jeg betaler 12% i skatt der, men all skatten jeg betaler vil bli tilbakebetalt til meg av skatteetaten når jeg kommer hjem. Dermed ville disse pengene jeg får tilbake forhåpentligvis være nok til å betale tilbake lånet. Men ja, planen din virket forøvrig grei, KS Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå