Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

liker han meg eller ikke?

Gjest uskikker!

Anbefalte innlegg

Gjest uskikker!

bare for å ha det sagt: jeg har ingen erfaring med gutter, men nå er jeg forelska i en gutt og jeg lurer på om han liker meg eller ikke. det vil være uaktuelt å spørre ham rett ut elr noe sånt, siden jeg verker kjenner han spesielt godt eller snakker så mye med han ellers. han går i klassen min på vidregående, og han er veldig sjenert. jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre. hva kan jeg gjøre? er det sannsynlig at han liker meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig er det sannsynlig at han liker deg!:D Skaff deg msn'en hans og finn en grunn til snakke med han;D Det er oftere lettere å begynne å snakke med en over msn, og kansje det utvikler seg på skolen. Kan hende du får motet opp til å snakke med han på skolen da siden du allerede har pratet litt med han på msn:)

Lenke til kommentar

Alt her tyder på at han liker deg, signalene er ikke til å ta feil av. Får ikke blitt særlig mer opplagt enn dette.

Sarkasme slutt. Det er umulig å vite noe om sjansene for om han liker deg. Du må gå inn for å snakke mer med han.

Bare start forsiktig, du trenger ikke legge ut om at du liker han med en gang, eller gjøre det for åpenbart.

Endret av Kloever
Lenke til kommentar
Gjest Guest_usikker_*

kanskje jeg bør prøve å prate mer med han da... :) han er bare litt vanskeli å få igang en samtale med.. delvis for at han er så sjenert og sier lite og delvis for at jeg ikke vet hva jeg skal si, antar jeg...

Lenke til kommentar

Akkurat hva du forventet av svar til de detaljene der vet jeg ikke.. Men det er komplett umulig å kunne svare på det spørsmålet uten å vite noe som helst om hvordan han er i forhold til deg.

MEN det er alltid en sjangse til stede, og det eneste sikre er at det ikke skjer noe hvis du ikke gjør noe for å finne ut av det.

Prat mer med han, og prøv deg frem. Er han sjenert vil du bli godt tatt i mot uansett om han liker deg eller ikke, så du har absolutt ikke noe å tape. :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_usikker_*

egentlig litt det jeg er redd for.. jeg blir bare mer og mer forelsket i han for hver dag, å om d ikke blir noe ender det jo "bare" i kjærlihetssorg igjen.. han smiler en god del til meg, men det gjør han vel til alle som smiler til ham så.. ellers så vet jeg ikke så mye om han, siden vi egentlig bare har programfagene ilag...

(sorry alle ...!:p)

Lenke til kommentar

okei.. jeg har altså brunt, halvlangt hår (enesnte brunette av fire jenter i klassn), en smule overvektig og bruker bare litt sminke. lika best å gå i jeans å collegegensra.. vet ik om beskrivelsn hjelp så mykje men :p som person e eg ik like sjenert som han e, men snakka ik konstant heller da. hata å følg etter andre og velg d samme som de, bare for at de jør d liksom...

han er ganske høg, mørkblont hår og kjekk så klart ;)

håpa d e lettar nu da? :p

Lenke til kommentar

Hvis jeg først ville trodd en jente likte meg var om hun viste litt nærhet. Altså ikke for ille, men du skjønner. Eller hva gutter ? ;) Virker vel litt bedre om at hun viser litt nærhet en at hun står unna :p Tho, ekke ekspert. Ingen har gjort det på meg enda :cry:

Men lykke til, håper å se en lykkepost her snart :D

Lenke til kommentar
Gjest Guest_usikker_*

hva er det egentlig som får engutt til å være så stille? han sier nesten ikke et ord i klasserommet! svarer bare med et par ord om noen spør ham om noe... Idag prøvde jeg å få igang en samtale, men han svarte bare på akkurat det jeg spurte om og ikke mer.. såvidt jeg vet er han slik mot alle, så jeg begynner å lure på om han bare er sjenert eller ikke har behov for å si mer? iallefall har ikke jeg peiling på hva jeg skal si mer eller hvordan jeg skal bli venn med han i det minste. jeg vil jo ikke virke innpåsliten heller,så jeg orker ikke å spørre ham om fire fem spørsmål for å få igang en enkelt samtale!

what can i do?

Lenke til kommentar

vel, har egentlig ikke så mye å tilføye, men creds for at du tar initiativ. fortsett å prøve, han kan vel ikke være så jævlig sjenert for bestandig heller :wow: bare fortsett å start samtaler, virker som om du desverre er nødt til å slite litt :roll:

Lenke til kommentar
hva er det egentlig som får engutt til å være så stille? han sier nesten ikke et ord i klasserommet! svarer bare med et par ord om noen spør ham om noe... Idag prøvde jeg å få igang en samtale, men han svarte bare på akkurat det jeg spurte om og ikke mer.. såvidt jeg vet er han slik mot alle, så jeg begynner å lure på om han bare er sjenert eller ikke har behov for å si mer? iallefall har ikke jeg peiling på hva jeg skal si mer eller hvordan jeg skal bli venn med han i det minste. jeg vil jo ikke virke innpåsliten heller,så jeg orker ikke å spørre ham om fire fem spørsmål for å få igang en enkelt samtale!

what can i do?

Det at han ikke svarer med lange setninger er mest sannsynlig fordi han ikke kjener deg så godt og er en litt skjenert type i utgangspunktet. Jeg tror at det som ville hjelpe er om du klarer å finne ut om interessene hans og få ha til å føle seg trygg med deg som en godt kjennt, her er MSN idielt. Hvis du klarer dette burde han snakke mer åpent med deg.

Lykke til hvis du bare presser litt på ham (selfølgelig ikke for mye, og jeg mener kun i form av å snakke litt oftere med ham på MSN eller helt vanlig) sås tror jeg at dette skulle gå veldig fint

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest usikker...

okei... så har jeg funnet ut litt mer om han, og så vidt jeg kan se har vi nesten ingen intresser til felles bortsett fra skolen. han henger sammen med noen av guttene i klassen og jeg henger med jentene, og delvis med guttene. vi har ikke faste plasser i klasserommet, men som regel bruker jeg å sette meg på pulten ved siden av han, eller en eller to bortenfor (begge liker å sitte langt bak i klasserommet). siden jeg ikke vil virke innpåsliten, og det er så å si umulig å starte en samtale med han uten at det skal virke rart, vet jeg ikke om jeg orker. det virker ikke som om han er spesielt intresert i meg, så hvorfor skal jeg "sitte å vente"? jeg blir nok heller å prøve å glemme han og bare gå videre liksom...

men takk for at dere prøvde å svare så godt dere kunne iallfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...