dabear Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Jeg har i dag ett frikort som det er brukt endel av. Nå får jeg etterhvert to arbeidsgivere og da må begge har originalt frikort. Kan jeg da dele opp det resterende beløpet i to, dvs få tilsendt to frikort på halvparten av den resterende summen på hver? Hva skjer om jeg forresten går over grensa på frikortet? Må jeg betale skatt på hele beløpet eller bare det beløpet jeg går over med? Endret 6. oktober 2009 av dabear Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Du kan få et frikort til, bare å ringe skattekontoret. Går du over frikort beløpet betaler du 50% skatt på det du tjener etter det har gått ut;) Lenke til kommentar
dabear Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Er det mulig å ha både et frikort og skattekort? Det vil si at jeg lar nåværende arbeidsgiver ha frikortet, og så bestille skattekort som jeg gir til den andre arbeidsgiveren? Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=974680 Lenke til kommentar
dabear Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Så anta at jeg skal tjene 45-55 k i år, forstår jeg det rett at jeg burde bestille skattekort med 5% trekk da, og så bruke dette pluss kopi til begge arbeidsgivere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå