DELLARMADA Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 <?php // En lkke som kjører 100 ganger, skriver ut tallene fra 0 til 100 for($i = 0; $i <= 100; $i++) { echo $i; echo "<br />"; } ?> Slik er koden min nå, men hvordan få den til å begynne på 100 og så gå ned til 0? Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg har ikke peiling på PHP, men common sense sier meg at du skal bytte plass på 0 og 100 i koden din. Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Link <?php for($i = 100; $i >= 0; $i--) { echo $i."<br />\r\n"; } ?> Endret 6. oktober 2009 av zandzpider Lenke til kommentar
DELLARMADA Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Link <?php for($i = 100; $i >= 0; $i--) { echo $i."<br />\r\n"; } ?> Takk Lenke til kommentar
Bluebeard Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Skjønte du noe av det da? Siden det du gjør er å først sette $i=100, altså starte på 100, så sjekker du om $i er større en null, slik at det ikke kan gå mindre enn null, og så ved å sette $i--, trekker du fra en fra $i hver runde, altså teller den ned fra 100 mot null Lenke til kommentar
b-i-m-m-e Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Tøft. når jeg kommer til mamma skal jeg jaggu sette opp en server i huset og starte og lære meg dette ass. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Du trenger ikke det. Du kan gjøre det på PC-en din med feks xampp. Lenke til kommentar
b-i-m-m-e Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 samma det. skal lære meg php ;P Lenke til kommentar
PlastBox Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Flott, kjør på! Én ting.. ta vare på all kode du skriver! Det er med skrekkblandet fryd jeg (og zandzpider) går tilbake og ser på koden vi skrev for noen år siden. Først da ser du virkelig at du har utviklet deg siden du startet! Lenke til kommentar
Tim91 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Flott, kjør på! Én ting.. ta vare på all kode du skriver! Det er med skrekkblandet fryd jeg (og zandzpider) går tilbake og ser på koden vi skrev for noen år siden. Først da ser du virkelig at du har utviklet deg siden du startet! Det har du helt rett til og det er veldig motiverende for arbeidet fremover når du ser hvor mye du ahr utviklet deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå