Bear^ Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Nå nærmer vinteren seg, og idag er første dag med snø i Tromsø og blanke isbelagte veier. Og som hvert år føles det ut som alle må lære seg å kjøre bil på nytt. Det er mange som har prøvd og feilet og noen mistet også førerkort. Og nordboerne som hvert år skryter av at denne overgangen går så smertefritt, og at det kun er søringene som ikke kan kjøre bil. Takk for at du bekreftet noe annet! Eneste grunnen til at nordlendinger klager på oss søringer som ikke kan kjøre bil, er at de har dårlig hukommelse. Det er kaos der oppe når den første snøen kommer også, men når vi får snø her nede, har det allerede vært hvite veier i Troms og Finnmark i to måneder. Dermed har de justert seg til vinterføre - noe de fleste sjåførene her nede ikke har gjort. Forskjellen derimot er at nordlendingene blir virkelig overlumpet (er ikke ofte man har snø og så glatte veier før Oktober setter skikkelig inn) mens sørpå klarer de å bli "overlumpet" av snø og glatt føre 2 månder inn i vinteren. Kaoset sørpå kommer oftest midt i vinteren, når man burde være 100% klar over at "hei hoppsan, det er vinter i Norge nå" In other news: Første slapsa la seg i Lofoten nå, ufattelig dårlig føre nå i morgentimene. Var mange plasser jeg ikke hadde grep i det hele og det store hvor bilen bare "sklei" avgårde. Og naturligvis med den mest patetiske unnskyldningen for brøyting jeg har sett, kan hende jeg har glemt noe fra i fjor, men er det ikke mening at snøen skal være på siden av veien når brøytebilen har nettopp passert? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 er det ikke mening at snøen skal være på siden av veien når brøytebilen har nettopp passert? Går rykter om det ja Skal egentlig ikke klage på brøytingen her i Tromsø egentlig. Syntes de gjorde en kjempejobb her i fjor, så får se hvordan lista ligger i år. De har allerede gått ut og sagt at det blir mindre penger til brøyting i år, men regner med det går helt greit. Ellers; en Honda på taket, et par utforkjøringer og en mann i 50-årene er nå omkommet etter ulykke på E6 i Troms. Merker flesteparten har lagt om her, men fortsatt ser jeg noen trafikkidioter som kommer skliende inn i kryssene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå