Gå til innhold

Myoreps + push ups/dips?


Knife

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å prøve myo reps, har prøvd å lese gjennom alle artikklene, men har ikke blitt så mye smartere. Har noen par spørsmål;

 

1: Hvordan er myoreps? Vet liksom at du skal trene nært utmatelse, og aktiveringsett på 11 reps, også 10 sec pause og legge på 1-3 reps osv.

2: Burde jeg kjøre myoreps på push ups/dips?

3: Er det bare 1 sett? eller flere?

4: Gidder noen å lage et skjema, hvor mange reps, pause, osv?

 

Takk.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi myo-reps høres ut som en ganske bra methode. Istendenfor å kjøre 10 reps (pause 1 min) også deretter 10 reps igjen. Da må jeg starte på nytt igjen med 10 reps. Kan jo helt sikkert spare litt tid med det også, men jeg har BARE tenkt å kjøre det på push ups elr dips.

Lenke til kommentar

Tror det meste av det du spør om står ganske bra beskrevet i artiklene som Børge Fagerli har laget om emnet. På www.myrevolution.no, under "artikler", har det blitt lagt ut hele artikkelserien i en pdf fil. Den er på Norsk og alt, så du har ingen unskyldning for å ikke lese den selv. :)

 

Tror alt du trenger å vite for å selv kunne svare på spørsmålene dine står i den artikkelen. Er litt vanskelig å komme med et spesifikt svar på mye av det du spør om, bortsett fra "det kommer an på".

 

Men hvis jeg var deg ville jeg ventet en del med å begynne med myoreps, og fått et noe bedre treningsgrunnlag først. Hvis jeg ikke husker helt feil, så er du både ung og relativt ny i treningssammenheng, og da vil du trolig ha bedre fremgang ved bruk av mer tradisjonelle metoder. Er egentlig når først når økningen i belastning begynner å gå sakte at MR kommer til sin rett. Frem til da er det for vanskelig å gjette seg frem til hvilke vekter man skal bruke til hver økt.

Lenke til kommentar

Ja, litt av poenget er at man jobber seg opp i vekt, og ned i antall reps i løpet av perioden, før man begynner på nytt med lette vekter igjen. Og antall reps i et "mini" sett er jo avhengig av antall reps i aktiviseringssettet. Er derfor det er litt vanskelig når man er ny, ettersom man naturlig øker såpass fort i styrke så er det vanskelig å treffe med en vekt som putter deg i rett intervall, blandt annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...