Knife Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Har bestemt meg for å prøve myo reps, har prøvd å lese gjennom alle artikklene, men har ikke blitt så mye smartere. Har noen par spørsmål; 1: Hvordan er myoreps? Vet liksom at du skal trene nært utmatelse, og aktiveringsett på 11 reps, også 10 sec pause og legge på 1-3 reps osv. 2: Burde jeg kjøre myoreps på push ups/dips? 3: Er det bare 1 sett? eller flere? 4: Gidder noen å lage et skjema, hvor mange reps, pause, osv? Takk. Endret 6. oktober 2009 av Pijus Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hvorfor har du bestemt deg for å prøve myoreps? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Fordi myo-reps høres ut som en ganske bra methode. Istendenfor å kjøre 10 reps (pause 1 min) også deretter 10 reps igjen. Da må jeg starte på nytt igjen med 10 reps. Kan jo helt sikkert spare litt tid med det også, men jeg har BARE tenkt å kjøre det på push ups elr dips. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Tror det meste av det du spør om står ganske bra beskrevet i artiklene som Børge Fagerli har laget om emnet. På www.myrevolution.no, under "artikler", har det blitt lagt ut hele artikkelserien i en pdf fil. Den er på Norsk og alt, så du har ingen unskyldning for å ikke lese den selv. Tror alt du trenger å vite for å selv kunne svare på spørsmålene dine står i den artikkelen. Er litt vanskelig å komme med et spesifikt svar på mye av det du spør om, bortsett fra "det kommer an på". Men hvis jeg var deg ville jeg ventet en del med å begynne med myoreps, og fått et noe bedre treningsgrunnlag først. Hvis jeg ikke husker helt feil, så er du både ung og relativt ny i treningssammenheng, og da vil du trolig ha bedre fremgang ved bruk av mer tradisjonelle metoder. Er egentlig når først når økningen i belastning begynner å gå sakte at MR kommer til sin rett. Frem til da er det for vanskelig å gjette seg frem til hvilke vekter man skal bruke til hver økt. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg har lest, og det står så mye. Så det blir mye krøl, først står det at jeg skal ta 11 reps først, og litt seinere står det at jeg skal ta 25. Ellern noe sånt. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hva? Du begynner med 20-25 for 2uker, deretter 2uker med 20-15, så 12-15 og slik nedover helt til 6-8. Les igjennom alle 4 pdf-filene og skriv stikkord. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Ja, litt av poenget er at man jobber seg opp i vekt, og ned i antall reps i løpet av perioden, før man begynner på nytt med lette vekter igjen. Og antall reps i et "mini" sett er jo avhengig av antall reps i aktiviseringssettet. Er derfor det er litt vanskelig når man er ny, ettersom man naturlig øker såpass fort i styrke så er det vanskelig å treffe med en vekt som putter deg i rett intervall, blandt annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå