taberge Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Eg skal kjøpe ny pc, og lurer på om noen av dre har erfaring med bruk av dual CPU og hovedkort. Er dette i så fall positivt, eller negativt...? Lurer litt på å kjøpe 2x AMD XP 3000 på 2,166 Ghz... Er dette vert pengane g hvilket hovedkort støtter dette best? :o Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 vell det er ingen mpx hovedkort som støtter 166mhz frontbus.. men self.. du kan jo alltid modde cpu'en.. http://www.hardwarezone.com/articles/artic...z?cid=2&aid=747 enkleste har vært å skaffe 2 cpu'er som runner på 133mhz fsb eller mp cpu'er... Lenke til kommentar
Jazzcat Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Min erfraring med Dual CPU kan kort oppsumeres slik: Som Server = Nyttig ved høy load ,spesielt som Terminal server Som Workstation = Unødvendig Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 vell jeg sitter med 2 systemer 1: dual med xp1800 og k7d master 1,7gb minne.. (gf4 ti4200) bruk: Lightwave, webbrowsing, spilling UT2003 2: p4 2,4ghz 533bus (shuttle ss51g) 512mb gf3 ti200 bruk: DUN, lett spilling.. alt av desktopp programmer går så utrolig mye raskere på dual systemet.. det er så vidt jeg rører single cpu' boxen min. Lenke til kommentar
n1tro Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg kjører et Dual PIII 800MHz system med 512mb sdram, Geforce 2 GTS etc. Jeg merket en liten forskjell når jeg kjøpte en ekstra cpu (kjørte singel ganske lenge). Du merket det når du kjører masse ting samtidig i Windows, det blir liksom litt mer futt. Men bare litt. De eneste spillene som vel støtter dual er vel de som bruker Quake 3 motoren. Jeg har ikke testet det selv, men etter ulike tester jeg har lest er det ikke mange fps'ene det hjelper. En må huske at programmet må støtte Dual Cpu for at den andre cpu'en skal gjøre nytte av seg. Kjører du Linux tror jeg helt klart det er en fordel. Der fungerer måten OS'et håndterer flere CPU'er mye bedre enn i Windows. Programmene trenger ikke støtte dual, Linuxen tar hånd om å fordele belastningen. Negativt er det ikke, men hvis ikke du har altfor mange penger å bruke ville jeg ikke kjøpt et splitter nytt Dual system. Men dette er bare min mening, og det var vel det du ville ha? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå