faidroz Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Faktisk så trenger jeg alle sammen, men foreløpig har jeg bare installert 2000 og XP. Det funker jo greitt som et dual-boot system med valg ved oppstart. Nå vil jeg gjerne dumpe inn Linux i tillegg (RH7.2) og lurer på om det vil fække hele dual-boot systemet jeg allerede har? Jeg har kjørt Linux tidligere og er kjent med formatering av filsystemet, oppretting av swap-partisjon o.l. Så. Er det noen som vet om Red Hat kan installeres på samme disk som disse to, eller har kjørt noe lignende selv? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Det kan installeres på en egen partisjon på samme harddisk. (tror det var det jeg hadde.) den "tar over" booten, men du kan velge mellom å boote linux eller windows. hvis du velger windows kommer Windows bootloaderen der du kan velge mellom XP og 2K. Det går nok bra å fikse det med et eget boote program. http://www.xosl.org har en gratis som er veldig bra.. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Dette ordnes lett under installasjonen... Du bruker bare RH`s egne bootloadere enten grub eller lilo... Ikkeno problem.. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Det fungerer helt greit, jeg selv bruker lilo. Den starter Win XP som default, og hvis jeg holder in shift får jeg en bootmeny der jeg kan velge. Det er Linux/ME/XP jeg har inne da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå