Gå til innhold

Anbefalinger ønskes vedrørende Headset

paalrh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann.

Sitter på gjerde når det kommer til headesett.

Sikler litt på g35 selv om det er litt dyrt.

Fatal1ty serien hører jeg bare dritt om , men er det begrunnet`?

Er det noen andre aktører jeg burde vurdere`?

RAZER! nærmere bestemt Razer Carcharias

Hvorfor: Fordi du kan sitte 24 timer med dem (så klart inkludert do pauser og mat pauser) uten at de blir ukomfortable, dette ahr jeg testa ut selv og kan bekrefte stemmer

lyden er helt sinnsyk god! du kommer IKKE til å bruke høøytalere etter dette

build quality er helt perfekt, de kan se litt billige og falle ferdige men, vær du sikker, de holder en del

jeg har hatt en hel masse headsett opp igjennom årene og dette er soleklart det beste jeg har hatt noen sinne ^_^

Technical specs:

Headphones:

Freq. Response: 20 - 20 000Hz

Impedance: 32Ohm at 1kHz

Sensitivity (at 1kHz 1V/Pa): 102 +- 4dB

Max Input Power: 200mW

Microphone:

Freq Response: 50-16 000Hz

Sensitivity (@1kHz, 1V/Pa): -37dB +-4dB

Signal to noise Ratio: 50dB

Pick up Pattern: Uni Directional

Som sagt, er dette headsettet jeg anbefaler på det sterkeste, merk det er IKKE 5.1 eller 7.1 suround, det er helt vanlig Stereo

Om du vil ha Surround så ta en titt på Razer Megaladon

Lenke til kommentar

Heisann.

Jeg tenkte akuratt det samme som meg: Blir våt i buksa av å se på Logitech G35, men blir fort varm igjen etter å ha sett prisen.

Jeg vurderte det en stund, og bestilte den til slutt. Jeg har ALDRI angret på det, fordi det er utrolig bra. La meg begynne å forklare fordelene og ulempene med den:

+ KNALLGOD mic. Alle sammen på ventrilo/skype/teamspeak hører meg PERFEKT uten skurring i det hele tatt. Add meg gjerne på skype og hør den selv.

+3 G-knapper som kan bruker til HVA du vil. Lydkontrol og bass/surround lydknapp OG av/på knapp for miccen. Alt det er PÅ headsettet, og veldig lett å komme fram til etc. G-knappene er UTROLIG nyttsomt, siden du kan bruke dem til hva du vil: spille av sanger/stoppe sanger, åpne ventrilo og connecte til en server, åpne ett spill: alt det med ett tastetrykk

+Komforten er også deilig. Synes det blir litt varmt/vondt etter 4-5 timer, men så er det ikke mange som har det på så lenge.

+Designet er toppkvalitet. Jeg trenger ikke si mer enn at det er perfekt

+Lyden er SINNSYK god. Jeg hører hvor alle fiendene er på Call Of Duty 4. Jeg ble litt forvirret først når jeg kjøpte headsettet, fordi jeg hørte lyder jeg aldri har hørt før i COD4. Etter noen timer forsto jeg det, jeg kunne faktisk høre folk som var 50 m unna meg, bare de lagde en liten pipelyd. Funker ikke når det er mange spillere igjen, men når det feks er 2v2/1v1 takker jeg gud for headsettet.

-Veldig dyrt. Det er det eneste jeg kommer på..

EDIT: Og ja, IKKE gå for fatality. Værste headsettet jeg har vært borti. Tror jeg fikk skader i ørene mine etter å ha hatt dem på i 1 time.

Har du pengene så kjøper du den, du vil ikke angre ;)

Endret av akselme
Lenke til kommentar

Jau fikk litt noia når jeg så at de solgte fatal1ty headsett på clasolson. Ikke akkurat et stempel av kvalitet.

sjekka ut razer modellene. det var gode tips. den første du nevnte var billigere enn g35 men ingen surround og versjonen med surround var dyrere. Megladon fnat jeg ikke i pris guiden, men lette den opp manuelt på komplett tror jeg det var til ca 1300 spenn.

har selv hatt drit mange headesett opp gjennom årene derfor jeg tenkte jeg skulle invistere i noe ordentlig denne gangen.

Lurere på hvordan er ledningene til henholdvis razer og g35?

har mista en del headset på at kontor stolen min liker å spise ledninger.

Lenke til kommentar

Ledningen til G35 er veldig tykk og tåler en støyt. Det er også med noe du kan surre irundt den, sånn at du slipper å ha 1 m med ledning surrende rundt halsen din så du kveles til døde.

Hvis du kjøper G35, så vil det holde lenge, og tror det tar lang tid før det kommer noen nye headset som er merkbart bedre enn G35/sennheiser PC350.

Endret av akselme
Lenke til kommentar
Ledningen til G35 er veldig tykk og tåler en støyt. Det er også med noe du kan surre irundt den, sånn at du slipper å ha 1 m med ledning surrende rundt halsen din så du kveles til døde.

Hvis du kjøper G35, så vil det holde lenge, og tror det tar lang tid før det kommer noen nye headset som er merkbart bedre enn G35/sennheiser PC350.

Ledningen til Carcharias er 3meter, men har Fletta fiber rundt det, har selv en kontor stol som ofte kjøres over ledningen, har ikke hatt noe problemer med den ennå, men hos Razer kan du får kjøpt en holder til ledningene dine, søk opp Razer Armadillo, veldig kjet å ha til lange ledninger, selv er jeg en fan av laaaange ledninger slik at jeg kan sitte litt vekk fra kabinettet når jeg har de på

selv har jeg hatt et par Logitach headsett, riktig nok ikke Logitech G35, men har en kompiss som sier at det ikke er noe særlig holdbart, han satte seg ved en ulykke på headsettet og det ble ødelagt, selv har jeg mista headsettet, sittet på det, slengt det i veggen i dritt sinne og likevell har det hold hittill

Lenke til kommentar

hvor mye har du tenkt og bruke?

jeg satt lenge og vurderte dette selv for en tid tilbake er meget intresert i lyd + spiller litt spill osv, så kjekt med noe som låter bra + bra til spill.

Beyerdynamic DT770 Pro, betalte rett over 2000kr for de, de er laget som et hørselværn, demper all lyd rundt deg osv + isolerer lyden bra for bassgjenngivelse og innlevelse i spill.

Er du kresen og vil ha noe som er sinnsykt bra, kjøp disse :)

Toppkarakterer verden over, alle tester jeg har sett.

Proffe sangere, film stemmer (tegnefilmer o.l) bruker også disse headsettene i studio etc for best mulig lydgjengivelse.

De koster flesk, men du finner ikkeno bedre.

Endret av dabooo
Lenke til kommentar

kompisen min har de. de er jævli bra, men mangler microfon. Jeg er en avid bruker av mic.

Jeg er ingen lyd nazi. Så er ikke så opphengt i lyd gengivelse.

Det jeg vil ha er noe med mic, som er robust (viktig!!) og som skal brukes til video og spill. Jeg tenkte jeg heller skulle hive i noen extra hundrelapper og få noe av kvalitet denne gangen i forhold til under 200 headsettene som jeg har hatt de siste årene ( har spist en del headset gjennom årene

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har sett av kritikk så er vel steelseries siberia "gamernes" valg i mellom-pris klassen.

Har en kammerat som hadde de tidligere, men han greide og sette seg på det så hodet bøyla brakk, han var veldig fornøyd til uhellet skjedde :p

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har sett av kritikk så er vel steelseries siberia "gamernes" valg i mellom-pris klassen.

Har en kammerat som hadde de tidligere, men han greide og sette seg på det så hodet bøyla brakk, han var veldig fornøyd til uhellet skjedde :p

Har hørt en mikrofon sammenligning av Steelseries Siberia og Razer Carcharias, og må si det var derfor jeg valgte Razer Carcharias... steelseries har sån...nyhetsreporter mikrofon (aka klisper til genser/skjorta) mens Razer Carcharias har på øreklokka og kan rteres i hva var det? 120grader elns, meget god respons på mic, trenger ikke å ligge helt inn i munnen heller, heller litt for langt unna enn for nærme med andre ord

ellers har vi jo Razer Bracuda med ekte surround, ja det er faktisk 5 høytaler element i øreklokkene, MEN du må kjøpe Razer Baracuda soundcard for å få headsettet til å funke da tilkoplinga er en slags serial kontakt (ligner på vga tilkopling)

Endret av lordwolf89
Lenke til kommentar

har veldig lite lyst på en "strap on" løsning når det kommer til microfon. Ender alltid med at jeg tar av meg headsettet og glemmer av den lille klippen. For så å bli drastisk påminnet om det faktum når jeg reiser meg og driver ned headset, tastatur og alt annet som det tar med seg.

Og er ikke akkurat keen på å kjøpe et sepparat lydkort for å få headsettet til å funke

Endret av paalrh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...