Sippe Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hei hei! Jeg fikk da penger fra hjelpemiddelsentralen og skal da kjøpe en bærbar datamaskin. Jeg har en lapp som de folka i butikken må skrive under på så det må være i en fysisk butikk. Hvor burde jeg da kjøpe og hvilken butikk burde jeg unngå? Så jeg lurer på om man kan få noe brukbart til 5950kr(Jeg kan kjøpe en dyrere en men da må jeg ut med egne penger), men de folka har noen krav: "CPU/harddisk med ordinær ytelse" "Vanlig standard lyd- og grafikkort" "Vanlig standard høyttalere" "nettverkskort/modem" "17" skjerm (stasjonær) eller 14" TFT skjerm (bærbar) "Enkelt tastatur og mus" "operativsystem" "Tekstbehandlingsprogram" Dette er noen krav som hjelpemiddelsentralen har satt. feks tekstbehandlingsprogram skal jeg prøve å lure meg unna siden jeg har det fra før. såklart så må man kunne game med den:P Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Den her er anbefalt til mange til 4,5 k. Jeg antar at det ikke er et must med 14" men et minimumskrav? Den her er hakket bedre til 5,5 K. 17" som også er veldig bra utstyrt. Endret 6. oktober 2009 av jornboss Lenke til kommentar
Sippe Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg antar at det ikke er et must med 14" men et minimumskrav? Nei det er ikke et must med 14" Snakka også med en som sa at det var lurt å vente til windows 7 (22oktober) kommer ut før jeg kjøper PC'en, så det ser ut som jeg venter litt. Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Det følger med oppgradering til Windows7 på de PCene, så det er ingen grunn til å vente. Oppgraderingen er noe du utfører selv, og det er sikkert en fin trening for å lære deg litt om PCen. Oppgraderingen er dog stort sett bare å starte et program som sannsynligvis heter W7 eller Windows7. Det tar sikkert også en stund før PCene på lager/nye har W7 ferdig montert - så da er det ikke sikkert du får PC før ut i November. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå