Gå til innhold

Hvordan overføre profil fra en Xbox til en annen?

1i1i1i1i1

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal snart ha meg en ny Xbox. Og da må jeg nesten ha med meg profilen min også på den nye Harddisken.

Men hvordan flytter jeg filene over på den nye? :hmm:

Jeg har virkelig ikke peilling.. Derfor skulle jeg hatt hjelp hvis noen vet det og har gjort det før.

Har hørt at man trenger en eller annen Cd men hvor får man tak i den da?

Takker MYE for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok.

Men må jeg ringe til de for og få det bestillt?

Ser ganske komplisert ut..

Er det bare til og putte cden inni og koble harddisken til overføringskabelen. og trykke på ok fram til den overfører?

For vis det bare er det så er det greit :)

Men takker for svar :)

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

det er kun saves og div downloads du flytter.

profilen kan du laste ned fra http://www.xbox.com/nb-NO/default.htm

hvis du ikke har altfor mye saves og stasj kan du bruke en http://www.xbox.com/nb-NO/hardware/x/xbox360memoryunit512mb/

som kjent kan du laste ned det du har kjøpt av div ting på nytt.

edit: når det gjelder det skjema du har lastet ned, så må du jo selvfølgelig printe det ut for å sende det med snailmail.(posten)

dette forutsetter at du har serial nummeret på en elite.

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

Ok..

Men er ikke så flink til dette så trenger en liten forklaring på hvordan jeg liksom skal laste ned profilen min med alle Achievementsene osv. fra Xbox.com?

Jeg skal kjøpe meg en Modern Warfare 2 xbox så dette skjemae trenger ikke jeg og skrive ut ennå.

Grunnet til at jeg vil vite hvordan dette gjøres før jeg har Xboxen er at jeg ikke gidder og gå rundt og lure på dette.. ( Har ikke akuratt lyst til og miste savene og Achievementsene mine :(. )

Men takker for svar :thumbup:

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

du gjør det akkurat på samme måte som når du logger deg på en annen xbox hos en kompis.(recover gamertag i xbox menyen)

profilen din er lagret på xbox.com så om du mister xboxen på havet så har du kun mistet saves. (men det er jo det viktigste da).

Men gå for det overføringskittet så slipper du alt mas. Det er jo tross alt gratis. Er veldig enkelt i bruk også.

Lenke til kommentar
Ok. Nå må jeg bare vente til jeg får tak i Xboxen da. Så skal jeg se på serienummeret og sende det skjemaet. Men er det virkelig gratis :p Høres rart ut. Men det er bare bra det :)

Takk for hjelpen :)

Du må også huske og bruke Licence transfer tool som er her: http://www.xbox.com/en-US/support/systemus...ion/default.htm

Da overfører du licensene til det du har lastet ned, slik at du kan spille de uten nett og på alle andre brukere du har ;) Hvis ikke du gjør det, så funker ikke downloadene uten internett, og de funker kun når du er kobla til live, kun på den brukeren du har kjøpt det på.

Saves overfører du med transfer cable som du får bestilt hos ms, eller så kan du kjøpe et memory card i butikken, og downloadene kan du ta bare og "download again"

Lenke til kommentar

Ja, Men trenger jeg og gjøre det når jeg bare har 1 profil på harddisken da?

Det er bare 1 profil jeg bruker og er på Xbox Live med.

Har bare Map pack 1,2 og 3. til Cod world at war og lost and dammned. som tilleggspakker..

Takker for svar :)

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar
Ja, Men trenger jeg og gjøre det når jeg bare har 1 profil på harddisken da?

Det er bare 1 profil jeg bruker og er på Xbox Live med.

Har bare Map pack 1,2 og 3. og lost and dammned. som tilleggspakker..

Takker for svar :)

trenger bare og gjøre det hvis du vil, hvis du spiller litt offline så er det greit at det fungerer ;)

Lenke til kommentar
Nei spiller aldri offline. Unntatt når Microsoft fikser på Live.

Så du mener at når man er offline fungerer ikke lost and dammned?

det er riktig, du må bruke licence transfer på alle DLC for at de skal fungere uten nett. Lost and damned vil bare fungere når du er kobla til live, hvis du ikke overfører DLC licens

Lenke til kommentar

Hmmm.. Ok. Sykt mye styr bare for og ligge profilen over på en annen harddisk :roll:

Men er vell ikke nødvendig og gjøre det vis jeg er på live så og si hele tiden.

Cod map pack 1,2 og 3 kan jeg ikke bruke uansett uten live.

Så det er nok bare denne lost and dammned. Men vis jeg laster ned andre tilleggspakker som kan brukes uten live på den nye harddisken da. Kan jeg bruke den nynedlastede filen på den nye xboxen uten live da?

At det bare er lost and dammned som ikke fungerer uten live?

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

Hvis du bare skal ha over profilen din (ikke game saves, nedlastninger etc.), så kan du bare flytte profilen over xbox live. Du vil da få med profilen din, alle achivements, men ingen dlc's, eller save games så du kan ikke fortsette å spille et spill der du slapp forrige gang :p

følg denne hjelp-artikkelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...