Gå til innhold

Matrix RELOADED

Anbefalte innlegg

For dere som har sett filmen, er det noen som har tenkt tanken på at det kan være enda en "Matrix" utenpå den første, sånn at den "ekte verdenen" er en del av systemet? Tenkte litt på dette da jeg så hva Neo gjorde på slutten :-?

Var noen som skrev det i en annen thread tror jeg, om det ikke var tidligere i denne thread'en.. (gidder ikke sjekke)!

Men det kan stemme det, begynner å tro det jeg også egentlig...

Vi får vente til November og se :D

Mener jeg skrev noe slikt, tenkte på det i affal..

Til slutt ser vi vel at det sitter en unge foran data/tv og sier "fy fan for rått spill"... Skjer det skal jeg finne wackowski brødrene og banke dem!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

/me så den idag og må bare si :woot:

skal si at denne spilte kanskje litt for mye på spesialeffekter og action scenene var kanskje litt lange av og til, men alt ble naist gjennomført. Historien er den ikke den beste, men utrolig bra. Litt av alt liksom; litt bibel litt kommunisme, litt alt!

Lenke til kommentar

Knallfilm!

Eneste som trekker ned er at den er for kort.

Kosa meg glugg ihjel av storyen. De vingla vel innom det aller meste av eksistensialfilosofi, dog bare i sekunder av gangen.

Rimelig svære greier de tar opp: Hva/hvem/hvorfor er jeg, og finnes det noe som helst utenfor meg som beviser at "jeg" i det hele tatt eksisterer som feks et "selvstendig tenkende"?

Når slike ting kommer på film er det som regel independent-søppel:

Elendig manus, elendige skuespillere, elendig kameraføring, elendig regi, etc, etc.

Også er det selvfølgelig ingen som er i stand til å dra i land noe sånt!

Når så Wackowski-brødrene gjør en "haiku" og pakker det inn på denne måten er ihverfall jeg storfornøyd!

Lenke til kommentar
Når så Wackowski-brødrene gjør en "haiku" og pakker det inn på denne måten er ihverfall jeg storfornøyd!
:yes: Wackowski brødrene er geniale.. rett og slett.. eneste som var dårlig med Reloaded var det idiotiske trance/rave partyet.. ble dumt.. og så var det sinssykt lange og tildels kjedelige fighte scener.. :woot::woot::woot::woot:
Lenke til kommentar

Har akkurat sett Matrix 2, den var jo helt konge. Fete effekter og fighte scener. Enig at storyn er litt tung. Men det er jo det som gjør den verdt å se flere ganger. + at den siste filmen vil virkelig sette ting på plass.

Matrix 1 = 6/6

Matrix 2 = 5/6

Matrix 3 = 7/6 (hvem vet)

Tror 3rn kommer til å sette hele triologien på plass, og alle vil lovprise den.... :woot:

Lenke til kommentar

Vel, syns det er merkelig at folk klager på snakkinga i filmen... For min del var det det eneste som redda filmen fra det totale kalkunstemplet(med gode effekter riktignok) snakkinga, spesielt når Neo konfronterte "The Creator"... Derimot hadde noe eneren manglet, humor. "the best thing with being me is that there are so many of me..."

Actionscenene derimot syns jeg ble dryge. Skulle gjerne hatt mindre spektakulære stunts men mere troverdig. Det STINKER 3dmax(eller hva f*** slags prog. dem bruker) av f.eks. der smith hopper fra en bil til en annen.

Jeg vil ikke gi Matrix: Reloaded mer enn en sterk 3'er, fordi alt i alt gikk handlinga ALTFOR fort fram, stuntene og slåssescene var ALTFOR overdrevne(ikke misforstå, jeg skjønner at de manipulerer virkeligheten, men det funka mye bedre i den første filmen) og den ga ikke en gang noe som ligner et sug i magen på linje med det bullet-dodginga i Matrix ga meg...

Men jeg flirte godt av "The Keymaker" med alle bakdørene sine, og da Trinity SSH'et kjernekraftverket for å sette det ut av spill...

Lenke til kommentar

Enig Nemo} i at snakkinga var en vesentlig del av filmen, som absolutt ikke burde blitt kuttet ut.

Følte også at jeg var tatt at steg videre når neo snakket med The Creator.

Men kampscenene var ikke overdrivde, vi er jo tross alt inne i en virtuell verden, der regler lett kan bøyes. Men en del av kampscenene oset litt vell mye av data-animasjon.

Og humor, hvem kan klandre noen for å dra inn noen morsomme kommentarer, så lenge det ikke tar av, noe det ikke gjorde.

Nei dette var en enormt bra film, skal se den at par ganger til ja... Og ikke minst KJØPE dvd'en når den kommer.

Lenke til kommentar

Men kampscenene var ikke overdrivde, vi er jo tross alt inne i en virtuell verden, der regler lett kan bøyes. Men en del av kampscenene oset litt vell mye av data-animasjon.  

Og humor, hvem kan klandre noen for å dra inn noen morsomme kommentarer, så lenge det ikke tar av, noe det ikke gjorde.

Det jeg egentlig mente med overdrevne kampscener var vel at det så for kunstig ut... Hvis dem hadde fått det til å se litt mer realistisk ut med tanke på tyngdekraft og fysikk hadde jeg blitt fornøyd!

Og angående humoren så nevnte jeg den for å trekke fram noe positivt, ikke negativt... :wink:

Lenke til kommentar

Matrix reloaded er en av de beste filmene jeg har sett.

Dere som ikke skjønner den, ikke liker den etc, forstår den enten ikke, eller liker ikke the matrix i det hele tatt.

ALT i filmen har mening, dansingen/orgien, kjærligheten, hvordan stuntene var etc...

Jeg skjønte bare litt når jeg så den, leste masse rundt om kring på internett senere, ble forbauset over hvor mye jeg ikke fikk med meg.

Syns det blir for dumt å gi en film dårlig karakter fordi man ikke forstår hensikten bak ting.

PS: sjekk disse linkene(spoilers): http://www.coronaproductions.com/ubb/Forum...TML/001913.html

http://forums.matrixfans.net/showthread.ph...p?threadid=8041

Alt blir oppklart i neste film!

Lenke til kommentar
Har akkurat sett Matrix 2, den var jo helt konge. Fete effekter og fighte scener. Enig at storyn er litt tung. Men det er jo det som gjør den verdt å se flere ganger. + at den siste filmen vil virkelig sette ting på plass.

Matrix 1 = 6/6

Matrix 2 = 5/6

Tror 3rn kommer til å sette hele triologien på plass, og alle vil lovprise den....  :woot:

mm :yes:

Trodde jeg skulle bli kjempeskuffa, men blei positivt overrasket :D

Lenke til kommentar

Matrix 1 = 6/6

Matrix 2 = 5/6

Tror 3rn kommer til å sette hele triologien på plass, og alle vil lovprise den....  :woot:

mm :yes:

Trodde jeg skulle bli kjempeskuffa, men blei positivt overrasket :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...