Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

hjelp til essay innlevering

Anbefalte innlegg

hei, har fått en oppave nå i sosiologi (etårig)

og kan velge mellom:

I.Vurder påstanden: ”Menneskets frihet er en illusjon”. Gjør rede for hvordan begreper som struktur, sosial posisjon og sosiale relasjoner innebærer en begrensning av menneskets frihet. Drøft forholdet mellom frihet og tvang i det moderne samfunn med utgangspunkt i påstanden.

II.Gjør rede for ulike tilnærminger som tar opp struktur og systemtenking. Gi eksempler på ulike typer sosiale posisjoner. I hvilken grad er de tilskrevne eller ervervede? Drøft betydningen av tilskrevne og ervervede posisjoner i dagens samfunn.

III.Gjør rede for den konfliktorienterte samfunnsforståelsen. Hvordan kan en ut fra denne forklare endring i samfunnet? Drøft hvordan et konfliktorientert og struktur-funksjonalistisk perspektiv kan gi ulike syn på et sosialt fenomen.

hvem burte jeg velge og hvorfor. Og hva burte jeg huske å ta med

Jeg spør kun av den grunn at jeg er veldig dårlig om dagen, og må holde senga en uke. Greit om noen kunne slenge inn noen momenter som kunne vært greit å presset inn i oppgaven, så går jeg rett på de når jeg kommer meg ut av senga:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vel strengt tatt noe du gjøre selv. Vi kan da ikke velge oppgaven for deg?

Velg en av oppgavene du har mest lyst til å prate om, så kan du heller spørre om råd og tips til den eventuelle oppgaven.

Personlig hadde jeg nok valgt oppgave 1.

Absolutt frihet er det samme som absolutt meningsløshet, for mennesket er bare menneske i kraft av tallrike avhengighetsforhold.
Endret av TobiasFunke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...