AudunXetrov Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Dere må huske på at Apple har lansert 3 iphone modeller så langt. Enklere å utvikle programmer / spill til Iphone en til en Android telefon.Dette grunnet ganske så lik HW i de 3 modellene. Android telefoner kommer med en del forskjellig HW, noe som gjør det vanskeligere å utvikle noe. Lite hensiktsmessig å utvike et spill til kun N1. Derfor vil nok spill kjøre i Java og ikke se like bra ut som på Iphone. Dette er ikke helt sant. Ja, det er enklere å vite hvilken HW man skal basere spillet rundt, så på den måten er det enklere. Men iPhone benytter seg av en relativt lite kjent, og veldig lite brukt variant av C (iirc), mens Android apps bruker Java, som er det mest brukte programmeringsspråket, så her har Android en fordel når det gjelder hvor lett det er å utvikle apps. Lenke til kommentar
deeweef Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Men iPhone benytter seg av en relativt lite kjent, og veldig lite brukt variant av C (iirc), Det er vel et av de mest vanlige språkene på Mac-plattformen, og er grunnlaget for Cocoa (http://en.wikipedia.org/wiki/Objective_c), så helt ukjent vil jeg ikke si det er. Dessuten vil nok mange som kjenner C fra før lett kunne lære seg Objective-C, som er også er dynamisk typet og dermed IMHO enklere å bruke til enkle ting. </off-topic> Endret 16. februar 2010 av deeweef Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 For å fortsette off-topic med en setning eller to... Hvis man allerede kan et programmeringsspråk eller to fra før er det ikke vanskelig i det hele tatt å lære seg ett til, så jeg vil ikke si iphone har en ulempe der. Hvis man starter fra scratch så spiller det jo heller ingen rolle. Kan man programmere spiller ikke språket så stor rolle, man kan lære seg syntax og semantikk på relativt kort tid. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Sense på Android: http://android.modaco.com/content/google-n...indings-so-far/ Med bedre oppløsning på video, fra 720x480 til 800x480(jobbes med) Ansiktsgjennkjennelse Touchfokus Adobe flask 10.1 Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hva er beste måte å gå frem på for å kjøpe denne nå? Regner nesten med det må finn.no eller liknende? Er det noe man bør være på vakt for eller se etter på telefonen man kjøper? (Bør vel helst være uåpnet regner jeg med?) Noen erfaringer? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Står at det er for bedriftskunder. Noen måte å komme seg rundt det på? Det går heller ikke helt klart frem om prisene er med eller uten moms. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Som folk har sagt tidligere. Bestill fra google og bruk jetcarrier som transportør. Google tillater ikke låste telefoner. Lenke til kommentar
belenix Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Står at det er for bedriftskunder. Noen måte å komme seg rundt det på? Det går heller ikke helt klart frem om prisene er med eller uten moms. Det står jo klart og tydelig: Alle priser vises uten mva. Så da blir prisen totalt kr 5994,- Lenke til kommentar
Twofish Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Jeg eier ikke tålmodighet så jeg kjøpte min fra finn.no for 5000 pistoler. Både jeg og selger bor i oslo så det var null problemer og telefonen er glimrende Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Er det fastsatt en offentlig lanserings dato her i Norge? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Nei, google har ingen planer om det ennå. Mulig det kommer når betaling gjennom appstore blir muligt. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Sliter litt med å legge til MMS acces point, når jeg har fylt inn alle data for å så save så forsvinner apn'en og om jeg fyller ut feil data så havner den der men det er da et grønt punkt på internett apn'en. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Har du brukt market enabler eller liknende? Hvis du har det, vil apn'ene forsvinne til du setter den tilbake igjen eller restarter mobilen. Det skal ikke være et grønt punkt ved siden av mms-apn'en. Ved siden av internet-apn'en skal det være et grønt punkt, og ved siden av mms-apn'en skal det ikke være noe. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Har ikke brukt noe som påvirker apn, men hver gang jeg fyller ut riktig ifølge den populære listen så forsvinner bare apn når jeg lagrer den. Men den legger seg der om jeg setter feil verdi i mcc og mnc Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Har ikke brukt noe som påvirker apn, men hver gang jeg fyller ut riktig ifølge den populære listen så forsvinner bare apn når jeg lagrer den. Men den legger seg der om jeg setter feil verdi i mcc og mnc Hei! Hvilken selskap bruker du? De MCC/MNC verdiene som er ferdig utfylt når du åpner APN konfigen er de som skal brukes. Ikke rediger disse. De blir automatisk satt til det SIM-kortet ditt bruker. Mistenker at et eller flere av de mindre selskapene har MNC/MCC verdier som ikke stemmer helt i listen min Endret 17. mars 2010 av Zappza Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Har ikke brukt noe som påvirker apn, men hver gang jeg fyller ut riktig ifølge den populære listen så forsvinner bare apn når jeg lagrer den. Men den legger seg der om jeg setter feil verdi i mcc og mnc Hei! Hvilken selskap bruker du? De MCC/MNC verdiene som er ferdig utfylt når du åpner APN konfigen er de som skal brukes. Ikke rediger disse. De blir automatisk satt til det SIM-kortet ditt bruker. Mistenker at et eller flere av de mindre selskapene har MNC/MCC verdier som ikke stemmer helt i listen min Har tele2. Fylte in alle verdier igjen utenom mcc/mnc verdiene, nå så trykte jeg på download på mms'en for en 5minutter siden og den står fortsatt på downloading. Hvor blir mms bildene lagret forresten? dukker de opp inne på messaging eller havner de inne på downloads mappen? Har en app som gjør jeg kan browse gjennom mappene mine. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Har ikke brukt noe som påvirker apn, men hver gang jeg fyller ut riktig ifølge den populære listen så forsvinner bare apn når jeg lagrer den. Men den legger seg der om jeg setter feil verdi i mcc og mnc Hei! Hvilken selskap bruker du? De MCC/MNC verdiene som er ferdig utfylt når du åpner APN konfigen er de som skal brukes. Ikke rediger disse. De blir automatisk satt til det SIM-kortet ditt bruker. Mistenker at et eller flere av de mindre selskapene har MNC/MCC verdier som ikke stemmer helt i listen min Har tele2. Fylte in alle verdier igjen utenom mcc/mnc verdiene, nå så trykte jeg på download på mms'en for en 5minutter siden og den står fortsatt på downloading. Hvor blir mms bildene lagret forresten? dukker de opp inne på messaging eller havner de inne på downloads mappen? Har en app som gjør jeg kan browse gjennom mappene mine. Hmm. Var det aktivitet på 3G/EDGE ikonet i notification baren? Skulle prøve å se på sidene til Tele 2 etter oppsett, men finner ingenting om noe manuelt oppsett. Hadde vært flott om noen som har Tele 2 kan sjekke hva innstillingene deres er på en annen telefon MMS bildene blir ikke lagret med mindre du presser inne til det kommer opp en boks som spør om du vil lagre bildet. Da blir det lagret i en mappe på minnekortet. Husker ikke akkurat hvilken, men det tror jeg skal stå når du lagrer bildet. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Har ikke brukt noe som påvirker apn, men hver gang jeg fyller ut riktig ifølge den populære listen så forsvinner bare apn når jeg lagrer den. Men den legger seg der om jeg setter feil verdi i mcc og mnc Hei! Hvilken selskap bruker du? De MCC/MNC verdiene som er ferdig utfylt når du åpner APN konfigen er de som skal brukes. Ikke rediger disse. De blir automatisk satt til det SIM-kortet ditt bruker. Mistenker at et eller flere av de mindre selskapene har MNC/MCC verdier som ikke stemmer helt i listen min Har tele2. Fylte in alle verdier igjen utenom mcc/mnc verdiene, nå så trykte jeg på download på mms'en for en 5minutter siden og den står fortsatt på downloading. Hvor blir mms bildene lagret forresten? dukker de opp inne på messaging eller havner de inne på downloads mappen? Har en app som gjør jeg kan browse gjennom mappene mine. Hmm. Var det aktivitet på 3G/EDGE ikonet i notification baren? Skulle prøve å se på sidene til Tele 2 etter oppsett, men finner ingenting om noe manuelt oppsett. Hadde vært flott om noen som har Tele 2 kan sjekke hva innstillingene deres er på en annen telefon MMS bildene blir ikke lagret med mindre du presser inne til det kommer opp en boks som spør om du vil lagre bildet. Da blir det lagret i en mappe på minnekortet. Husker ikke akkurat hvilken, men det tror jeg skal stå når du lagrer bildet. Nå får jeg opp notification på at download var unsucessful Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Nå får jeg opp notification på at download var unsucessful Hmm. Er åpenbart noe galt med innstillingene. Hadde vært kjempeflott om du kunne tatt kontakt med Tele 2 for å få de manuelle innstillingene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå