Gå til innhold

Google Phone / Nexus One

xenoxz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min definisjon av «hvilken» telefon denne tråden handler om:
(...) det virker som denne tråden nå er utvidet til å omfatte alle «beryktede» mobiltelefoner som er fra htc og inneholder Snapdragon-prossesoren ( les: HTC Dragon / HTC Passion / HTC Bravo / Google Phone / Nexus One ), (...)

Inntil vi vet mer om hvilke telefoner som kommer, og hvilke navn de vil gå under så må vel denne tråden omhandle alle disse telefonene, ja.

Men det er vel "Google Phone", eller Nexus One som det virker som at den vil hete, som er mest interessant.

Lenke til kommentar

hva vil dette si?

Støtter samme grafikk som 3GS

Det er også verdt å merke seg at HTC Nexus One har støtte for OpenGLES 2.0, samme som iPhone 3GS støtter. Men mens 3GS har en PowerVR SGX GPU har Nexus One en Adreno 200 GPU som kan være en del av Snapdragon-plattformen.

Like bra GPU, bedre eller dårligere enn 3gs?

kilde

Lenke til kommentar

Rykter, rykter!

Ser ut som telefonen vil koste 530$ unlocked. Dvs ca 3000 norske. Pluss moms blir vel det 3750kr..

Kan virke som at det blir normal pris gitt. Hadde halvveis håpt på at Google ville subsidiere eller noe. For de får vel en del reklameinntekter om denne telefonen selger godt?

TechCrunch

Lenke til kommentar

$530 unlocked er jo kjempebillig. Hvis den holder tilsvarende pris i europa er det jo knall :)

Tviler på at SE x10 matcher prisen, for å si det sånn. Det er dog litt synd, fordi jeg synes x10 er penere, og den har nok et bedre kamera, pluss bittelitt større skjerm. Skjermstørrelsen vil jeg dog gjerne ofre for å gå fra vanlig tft til amoled.

Men dog, blir lett en sånn en på meg hvis den prisen holder i europa, og så får madammen arve min magic :)

Lenke til kommentar
Nexus One lanseres altså 5.januar. Men er dette bare i statene. Ikke worlwide altså?

Det er jo meningen denne skal bestilles fra www.google.com/phone

Hvor har du det ifra at det kun er statene? Jeg har bare lest rykter om at den skulle komme både til US og Europa den 5. januar, men har ikke sjekket så mye i det siste da.

Uansett, kommer den til US den 5. januar, men en pris på 530$ unlocked, sitter jeg klar :)

Edit: Leser "sales-terms" av den nå, hvor det nevnes at man muligens må betale taxes om den blir shippet utenfor USA

Endret av ZyberZone
Lenke til kommentar

Jeg tipper de slipper den først i USA, Google er ute etter T-Mobile kunder i første omgang. De gir kraftige rabatter her, $199 opplåst i butikker. $100 rabatt på nett om du har en gammel aktiv google konto.

Det er vel det eneste man er sikker på nå: at man 5 januar presenterer telefonen til redusert pris for T-mobile kunder.

Lenke til kommentar

Eneste priser som er lekket er jo:

Med T-Mobile abb - 179.99 dollar

Åpen Telefon - 529.99 dollar

Så vidt jeg kan regne meg frem til vil 529,99 dollar bli 3072,67 i norske kroner. Og regner med at butikkprisen her i Norge vil ligge rundt dette.

Lenke til kommentar
Du må jo pluss på moms = 25% og diverse andre avgifter, pluss at prisnivået generelt i Norge er dyrere.

En tommelfingerregel er vel å gange dollaren med 10, altså rundt 5000kr.

Neida, jeg regner med at telefonen skal selges over disk i norge...ikke importeres av den enkelte.

Eksempel:

Nokia 5800 koster 319 dollar (unlocked) i USA, Det blir 1849 norske kroner.

Pixmania selger denne telefonen for 2050,- og det er jo ikke akkurat "10 gangeren".

Mulig du trodde jeg mente at jeg skulle bestille telefonen fra butikk i USA, men det ser jeg ingen grunn til å gjøre.

Lenke til kommentar

Pleier å være gange ca med 10.

Pixmania gjelder i dette tilfellet ikke. Er snakk om over disk i Norge. Ikke netthandel.

Nexus One skal vel også bare selges på nettet av google?

Kan også ta noen måneder før den kommer til Norge/Europa også. Analogt til HTC Bravo som kommer i januar i USA, mens vi må vente til April.

Lenke til kommentar
Pleier å være gange ca med 10.

Pixmania gjelder i dette tilfellet ikke. Er snakk om over disk i Norge. Ikke netthandel.

Nexus One skal vel også bare selges på nettet av google?

Kan også ta noen måneder før den kommer til Norge/Europa også. Analogt til HTC Bravo som kommer i januar i USA, mens vi må vente til April.

Siden Pixmania ikke gjelder så koster den 2350,- på Elkjøp.

Hvor nexus blir å få kjøpt vet jeg ikke heller.

At det fort kan ta måneder før den kommer er jeg enig i, mulig det er kommet andre modeller som er sammenlingnbare før den tid også.

Lenke til kommentar
Pris i Europa blir plus minus 300GBP, altså en plass rundt 3 laken.

Legg merke til 512Mb RAM....det høres bra ut.

Hvor fikk du europeisk pris fra?

512 mb ram høres umåtelig bra ut, men har mine tvil, for godt til å være sant for en htc-produksjon.

Har dog vanskelig for å tro på at den blir billigere enn 3 500 i Norge.

Håper den blir tilgjengelig for uk eller tyskland ganske kjapt, så blir det en kjapp og avgiftsfri levering til meg i danmark :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...