EKHH Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Fikk akkurat mobilen. Har et lite problem thou. Kan gå på nett, streame spotify etc( har nett). Men får ikke koblet til Google accounten på mobilen. Meldingen jeg får opp etter den har failet er "Can't establish a reliable data connection to the server". Noen som vet hvordan jeg kan få fixet dette problemet? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Prøv å vær tilkoblet med 3G når du setter den opp. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Mitt intrykk av google phone, er at android fortsatt ikke virker bra nok! Men det kan bli veldig intressant med coustum-made os! er på samme tanken selv, på min Magic var det ikke mange dagene før jeg la inn Sense, og etter min mening er det MYE bedre Jeg er i hvert fall _svært_ fornøyd med min Nexus One, har ikke hatt den mer enn en halv dag, men den er bare så digg. Lagt inn masse programmer, alt var oppe og gikk innen få minutter og man kan endelig browse nettsider på mobil (med omtrent samme hastighet som på en pc). edit: Og hvis noen lurer på om speedtesten på browser til engadget var riktig, jeg kan bare si NEI. Brukte 10-15 sec å laste inn desktop versjonen av vg.no på Wifi, med all reklamedritten osv. edit2: Clearet cache på telefonen og timet det nøyaktig, tar 16 sek å laste ned fullversjonen av vg.no med wifi her (altså til den er _helt_ ferdig). Endret 15. januar 2010 av SBS Lenke til kommentar
fredrik5 Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 pakken min ble levert 9:51 i Linden oss jetcarrier. Og den kunne senest komme klokka 10:00.Hvem tror den kom med? blir skikkelig skuffa hvis den ikke kommer med:( Håper så sykt at den kom med Statusen blir jo oppdatert om den kom med Nå tok flyet som frakter min av sent i går, så da tviler jeg på om din kom med? Kom med, den står på Transit nå, så da tenker jeg at den har blitt sendt, med minste margin Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 pakken min ble levert 9:51 i Linden oss jetcarrier. Og den kunne senest komme klokka 10:00.Hvem tror den kom med? blir skikkelig skuffa hvis den ikke kommer med:( Håper så sykt at den kom med Statusen blir jo oppdatert om den kom med Nå tok flyet som frakter min av sent i går, så da tviler jeg på om din kom med? Kom med, den står på Transit nå, så da tenker jeg at den har blitt sendt, med minste margin Tima og tilrettelagt som Egon ville sagt det Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Man blir bare mer og mer glad i denne telefonen. Beste jeg har hatt hittil vil ikke legge den fra meg. Lurer på en ting, i androidMarket så lister den ut bare Free apps, hvordan får jeg opp de mann må betale for? Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Lurer på en ting, i androidMarket så lister den ut bare Free apps, hvordan får jeg opp de mann må betale for? Det er, som så mye annet, ikke tilgjengelig i norge enda. På min nåværende magic, har jeg en app som heter market enabler, som fikser det ved å lure telefonen til å tro at den er på t-mobile, men usikker på om det funker på 2.1 enda. Prøv (krever vel root) Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Man blir bare mer og mer glad i denne telefonen. Beste jeg har hatt hittil vil ikke legge den fra meg. Lurer på en ting, i androidMarket så lister den ut bare Free apps, hvordan får jeg opp de mann må betale for? Man må vel roote og bruke Market enabler eller noe sånt. Jeg bor i Spania så får heldigvis betal-apps Burde komme til Norge snart! Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Man må vel roote og bruke Market enabler eller noe sånt. Jeg bor i Spania så får heldigvis betal-apps Burde komme til Norge snart! Man kan også lese resten av tråden før man svarer, det kan jo være det er besvart Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Kan ikke dere Norske med N1 kaste ut en video på youtube med en liten review? Gjerne over 5min+? Helst Norsk. PS: Kan perfekt Engelsk, men hadde vært kjekt med vaskeekte Norgianesisk anmeldelse. Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Fikk min i dag, Er fornøyd med den, så kommer nok til og beholde den Lenke til kommentar
Mr. Sad Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Har noen spørsmål da jeg ikke har fått tlf enda, er redd vi som ikke bor i USA går glipp av en del ting.(eller prater engelsk som første språk) Hadde derfor vært fint om dere kunne gi en tilbake melding på noen programmer, og eventuelt noen løsninger. F.eks Navigasjon, vet vi kan laste med f.eks Copilot for noen kr, finnes det noen gratis løsninger? Google Voice, funker dette kun i USA? Speech to Text, antar det funker kun på engelsk? selv om vi laster ned norsk T9 Er det andre progammer som kun funker i USA? Hadde vært veldig fint med noen svar, på forhånd takk Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Har noen spørsmål da jeg ikke har fått tlf enda, er redd vi som ikke bor i USA går glipp av en del ting.(eller prater engelsk som første språk) Hadde derfor vært fint om dere kunne gi en tilbake melding på noen programmer, og eventuelt noen løsninger. F.eks Navigasjon, vet vi kan laste med f.eks Copilot for noen kr, finnes det noen gratis løsninger? Google Voice, funker dette kun i USA? Speech to Text, antar det funker kun på engelsk? selv om vi laster ned norsk T9 Er det andre progammer som kun funker i USA? Hadde vært veldig fint med noen svar, på forhånd takk Har ikke telefonen, men: 1. Det er helt garantert andre løsninger. Er vel en gratis gps allerede installert på den? 2. Vet ikke 3. Funker nok kun på englesk og tviler på at dette kommer på norsk selv når den kan bestilles her til lands. Hvis det evt skulle kunne komme kan man nok finne programmet på markedsplassen etterhvert. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Navigasjon, vet vi kan laste med f.eks Copilot for noen kr, finnes det noen gratis løsninger?Google Voice, funker dette kun i USA? Speech to Text, antar det funker kun på engelsk? selv om vi laster ned norsk T9 Er det andre progammer som kun funker i USA? Hadde vært veldig fint med noen svar, på forhånd takk Det finnes en modifisert versjon av google maps som tillater navigasjon utenfor usa, dog må du jo så påregne datatrafikk fordi den ikke har kartene lagret på telefonen. Den er veldig bra på mange måter, men mangler også litt for å være en supergod bilnavigasjon, spør du meg. Google voice fungerer så vidt jeg vet kun i USA, har egentlig ikke slått meg å finne ut om det finnes en workaround. Speech to text tror jeg kun er på engelsk foreløbig, vet det faktisk ikke. Men uansett kommer den vel ikke med norsk språk, og t9 har ingen ting med speech to text å gjøre. Ellers er det naturligvis en del musikkbutikker, radioløsninger osv som kun fungerer over dammen. Men dere hjemme i Norge har i alle fall spotify. *misunnelig* Lenke til kommentar
Mr. Sad Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Takk for hjelpen bufodill og Benbjo. Som jeg trodde da, synd vi går glipp av mye av det Google fremhever i Nexus One. Får håpe ting kommer etterhvert Lenke til kommentar
mobilglad Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Jeg har selv vært veldig interessert i google voice, og registrerte meg for å få tilsendt en invitasjon fra google, noen uker gikk og jeg fikk invitasjon. Problemet oppsto når jeg måtte aktivere det. Det aktiveres via at du blir oppringt til "ditt" amerikansk nr og du må taste et par tall for å bevise at du bor i USA. offesielt fungerer det kun i USA, men om en klarer å aktivere det ved hjelp av en bekjent så fungerer det overalt i verden. Det kan hende det er flere måter man kan aktivere det på, men jeg kjenner ikke til dem. Jeg kjenner ingen som bor i USA,og kan desverre foreløpig ikke aktivere google voice:( Endret 16. januar 2010 av Afghan0 Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Men dere hjemme i Norge har i alle fall spotify. *misunnelig* Du kan vel bruke Spotify hvis du kjøper premium? De skriver jo på siden deres "Travel access, Go anywhere in the world and listen to your favourite music." og "take advantage of unrestricted travel access, meaning you can listen to all your music whenever you want, wherever you want." Hvis det ikke går ann å kjøpe i USA, er det vel bare å få noen her til å kjøpe for deg. Spotify er ikke i amerikansk Market, men det er bare å laste ned her isteden. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Til de av dere som har fått Nexus One via JetCarrier, når ble deres sendt og når var den hos deres lokale postkontor? Venter spent på min Nexus One her som er på vei over dammen, og lurer på om jeg kan forvente å ha den tirsdag, onsdag, eller kanskje fredag? Greit å vite med tanke på salg av min iPhone 3G også EDIT: Dette er da første gang jeg bruker JetCarrier, det ser ut til å fungere supert så langt, men hvordan foregår betalingen osv..? Blir jeg etter fakturert? Postoppkrav på pakken? Hvordan fungerer betalingen ovenfor JetCarrier, ettersom jeg ikke har fått noe beskjed rundt dette enda, ei heller hvor mye frakt + forsikring faktisk har kommet på? Mulig jeg har fullstendig oversett noe på nettsidene deres Endret 17. januar 2010 av RamGuy Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Blir jeg etter fakturert? Postoppkrav på pakken? Hvordan fungerer betalingen ovenfor JetCarrier, ettersom jeg ikke har fått noe beskjed rundt dette enda, ei heller hvor mye frakt + forsikring faktisk har kommet på? Første gang for meg også, men pakken er på 11 dm3, så dermed blir frakten på 355 kroner: https://www.jetcarrier.com/info/magporto.asp Faktura sendes ut elektronisk, du får en varsel per epost, og så kan du gå inn på denne addressen for å finne den: https://www.jetcarrier.com/cls/invoices1.asp Forsikring koster 1.5% av vareverdi, så 8.4 dollar. https://www.jetcarrier.com/info/info.asp Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Den desidert beste og grundigste testen av Nexus One som jeg har lest hittil. http://www.swedroid.se/test-av-google-nexus-one Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå