Gå til innhold

Google Phone / Nexus One

xenoxz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
-Scandinavian Keyboard (skal gi æøå, men har ikke fått den til å virke ennå, mulig den er for tidligere versjon av Android).

Fungerer fint hos meg :)

Prøv å se om du kan velge Scandinavian keyboard under Settings -> Language & Keyboard.

ingen som selger en sånn i oslo ommerådet?for rundt 5000?

Tror 5000 er litt lite med tanke på alt styret det er å få importert den, samt at man betaler nærmere 4500 for den.

rundt 5000 kan også være 5500-6000 også det da.har lyst på en i dag er det noen som vet om noen som selger?

telefonen ligger på finn.no for 4800 kr. 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20436651

Lenke til kommentar
Dolphin Browser har f.eks. multitouch, det har jeg testet selv. Så dette er nok implementasjonsspesifikt.
Dolphin kan zoome avhengig av om fingeravtrykket ditt vokser eller krymper, så hvis det er det du bruker som eksempel, har det lite med multitouchstøtte å gjøre. Man må ha et program som lar deg angi to nøyaktige punkter samtidig før man kan bruke det som et eksempel på MT.

Når det er sagt, så TROR jeg, som jeg har nevnt tidligere, at det er støtte for MT i API-et til Android 2.+, så det BØR kun være snakk om implementasjonen. :)

Lenke til kommentar
Dolphin Browser har f.eks. multitouch, det har jeg testet selv. Så dette er nok implementasjonsspesifikt.
Dolphin kan zoome avhengig av om fingeravtrykket ditt vokser eller krymper, så hvis det er det du bruker som eksempel, har det lite med multitouchstøtte å gjøre. Man må ha et program som lar deg angi to nøyaktige punkter samtidig før man kan bruke det som et eksempel på MT.

Da foreslår jeg at du prøver Dolphin på N1. Den har multi-touch: om du presser fingrene med variabel styrke på skjermen skjer ingenting, om du bruker fingrene som tradisjonell multitouch skalering så skalerer det som forventet.

Lenke til kommentar

Dolphin er i stand til å tolke økende/krympende nedtrykt område som zooming inn/ut. Dermed kan du fint zoome i Dolphin uansett hvor lite MT du har. Selvfølgelig er terskelen lagt høyere enn variabelt trykk på et område så lite som en finger, ellers hadde den blitt ubrukelig.

Lenke til kommentar

Jøsses

So, that is our main gripe with the Nexus One, let us move on. The screen. Oh my God the screen. Not since Rachel Bilson’s big brown eyes lit up the OC have we gotten lost staring at something so easily. It is massive, and it is beautiful. The colors jump out at you, and while no official spec is listed we have to believe it is capable of 16 million colors. It has a 480x800 pixels resolution with a 100,000:1 contrast ratio, and a superfast 1ms response rate. Everything is so vivid and bright it’s almost like looking at a picture frame. It is without a doubt the best display we’ve ever seen, though like the Samsung Moment the whites have a noticeable blue tint to them. The display is gorgeous enough when viewed straight-on, but its brilliance really shines when viewed from awkward angles. Everything is still super sharp, whereas the great displays on the DROID and iPhone lose their mojo.

Så.. Engadget hater skjermen, mens PhoneArena forguder den? Mistet plutselig all respekt for Engadget føler jeg nå

Lenke til kommentar
Jøsses
So, that is our main gripe with the Nexus One, let us move on. The screen. Oh my God the screen. Not since Rachel Bilson’s big brown eyes lit up the OC have we gotten lost staring at something so easily. It is massive, and it is beautiful. The colors jump out at you, and while no official spec is listed we have to believe it is capable of 16 million colors. It has a 480x800 pixels resolution with a 100,000:1 contrast ratio, and a superfast 1ms response rate. Everything is so vivid and bright it’s almost like looking at a picture frame. It is without a doubt the best display we’ve ever seen, though like the Samsung Moment the whites have a noticeable blue tint to them. The display is gorgeous enough when viewed straight-on, but its brilliance really shines when viewed from awkward angles. Everything is still super sharp, whereas the great displays on the DROID and iPhone lose their mojo.

Så.. Engadget hater skjermen, mens PhoneArena forguder den? Mistet plutselig all respekt for Engadget føler jeg nå

Da ligger vel sannheten muligens et sted midt i mellom her....en helt brukbar skjerm.

Ut fra spesifikasjonene å dømme vil jeg tippe den ligger i det øvre skiktet av hva som tilbys på telefoner i dag....men jeg har jo ikke denne telefonen heller.

Lenke til kommentar
Hvordan er det med gps på denne i norge? for dere som har kjøpt den fra google/jetcarrier?

Nå har jeg ikke fått telefonen enda, eller kjøpt via jetcarrier. Men hva lurer du på? Det vil ikke være noe forskjell på gps i norge og andre steder.

Hvis du tenker på om det fungerer med navigasjon i google maps, så gjør det vel neppe det, da det styres sentralt, og kun fungerer i USA enda. Men det finnes det jo heldigvis hacks som fikser, funker bra på min magic i danmark i alle fall :)

Lenke til kommentar
Hvordan er det med gps på denne i norge? for dere som har kjøpt den fra google/jetcarrier?

Nå har jeg ikke fått telefonen enda, eller kjøpt via jetcarrier. Men hva lurer du på? Det vil ikke være noe forskjell på gps i norge og andre steder.

Hvis du tenker på om det fungerer med navigasjon i google maps, så gjør det vel neppe det, da det styres sentralt, og kun fungerer i USA enda. Men det finnes det jo heldigvis hacks som fikser, funker bra på min magic i danmark i alle fall :)

Så du måtte hacke en android telefon for å få til gps?

Lenke til kommentar

ok.... for og gjøre det litt enklere... Hvis jeg ville ha GPS for bruk i bil på min nexus one some jeg fikk via jetcarrier fra usa... hvordan ville jeg gått fram? hva er alternativene?

null erfaring med android

Endret av Smurfn
Lenke til kommentar

Navigering med 'turn by turn' med piler og stemmer fungerer ikke med Nexus One i Norge pr i dag. Det du får er google maps kartvisning som viser hvor du er, du kan søke opp adresser osv.

Det kan hende det finnes tredjepart verktøy som gir dette (jeg er fersk på Android selv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...