Gå til innhold

Google Phone / Nexus One

xenoxz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da er min bestilt, prisen ble USD 563 sendt til min adresse i Florida (myus.com). Jeg klarte ikke hele prosessen selv, så en bekjent som abonnerer på witopia.net måtte gjør det for meg. Jeg regnet ut at den vil koste meg ca. 4500 inkl mva frakt og tollbehandlingsgebyr (det er ikke toll på elektronikk, men gebyr for behandlingen). Gleder meg som en fjortis! :yes:

Gebyr på 103,- + 25% moms

Gebyret varierer med transportør. Gebyret du oppgir er lavt, DHL tar mer.

Obs, ja det glemte jeg å si, at dette er Postens gebyr.

Lenke til kommentar

Men du får vell ikke multi-touch om du bestiller fra Google sine sider i dag?

Da ender du jo bare opp med den amerikanske utgaven sendt til England?

Må vell vente til den offisielle europeiske utgaven, med europeisk firmware?

Noen som vet når denne eventuelt kommer? Når Nexus One i det hele tatt er i salg offisielt i Norge (da tenker jeg ikke på enkelte tilfeldig butikker som lister den til 5'000kr+)

Hva tror vi den normale utsalgsprisen blir her i landet uansett?

Tror jeg avventer litt for å ende opp med full norsk garanti / reklamasjon, samt offisiell europeisk firmware osv..

Forhåpentligvis så har jo Android Market "eksplodert" litt innen den er i salg i Norge også!

Lenke til kommentar

Jeg tipper rundt 3.600,- over disk i norge ved påsketider. Sony Ericssons android telefon vil presse prisen nedover på Nexus også. Og Nexus One er vel fortsatt hauset opp litt vel mye, den er ikke så jævlig genial at 6 lapper kan forsvares

Lenke til kommentar

Jeg tipper rundt 3.600,- over disk i norge ved påsketider. Sony Ericssons android telefon vil presse prisen nedover på Nexus også. Og Nexus One er vel fortsatt hauset opp litt vel mye, den er ikke så jævlig genial at 6 lapper kan forsvares

Tror nok ikke du kommer til å få den over disk, den skal kun selges fra google.com/phone foreløbig hvertfall.

Så tror nok det vi må vente på er at det kommer europeisk fw, hvem vil ha norsk menyoppsett uansett? :p

Men binding til netcom elns med fri datatrafikk hadde ikke skadet.

Lenke til kommentar

Skal være norsk garanti og reklamasjon da. Resten er ikke så farlig. Ikke noe som ikke går å få fikset om det skulle komme noe.

Vi får vel ikke den "Europeiske" uansett, da den "Europeiske" det er snakk om her, er den Vodafone-branda produktet, men vet jo aldri. Spørs jo hvordan google legger det opp. De sa jo under pressekonferansen at den bare skal selges på google.com/phone.

Og, android market har eksplodert for lenge siden ;) Siste jeg leste om var at Navigon MobileNavigator kommer for Android nå i vår. Tror det er mange som kommer til å kaste seg på dette..

Lenke til kommentar

Gief link?

Blir surt om det blir lagt på fortolling + 25% moms da?

Da er mann jo fort over 5'000kr? Og det uten garanti og reklamasjon?

Da ville jeg nok heller tatt det igjennom Google.com med diverse triksing, blir ikke noe dyrere og du har vell en slags garanti opp mot Google regner jeg med?

Til tross for at du eier telefonen i et land som egentlig ikke skal ha den tilgjengelig enda?

Personer på Finn.no tar den jo igjennom fra Google.com for deg, med eventuelt inngravering om du ønsker det til under 5'000kr, og da slipper du jo å tenke på frakt eller noe, og kvittering medfølger med tanke på garanti / reklamasjon osv..?

Lenke til kommentar
Gief link?

Blir surt om det blir lagt på fortolling + 25% moms da?

Da er mann jo fort over 5'000kr? Og det uten garanti og reklamasjon?

Da ville jeg nok heller tatt det igjennom Google.com med diverse triksing, blir ikke noe dyrere og du har vell en slags garanti opp mot Google regner jeg med?

Til tross for at du eier telefonen i et land som egentlig ikke skal ha den tilgjengelig enda?

Personer på Finn.no tar den jo igjennom fra Google.com for deg, med eventuelt inngravering om du ønsker det til under 5'000kr, og da slipper du jo å tenke på frakt eller noe, og kvittering medfølger med tanke på garanti / reklamasjon osv..?

Må ha fort :)

Har handlet mye på ebay, aldri betalt mva tror jeg..

De på finn.no kan vel ikke ordne noe mer garanti.

Du vet vel at disse Google-mobilene ikke har feil. Ikke noe finsk dilldall dette :D

Lenke til kommentar

Felt så kranglete Google skulle være da, verifisering av både kredittkort og postadresse?

Ikke så alt for lett når passet mitt er utgått, jeg ikke har noe annet ID-kort enn et halvgammelt bankkort fra Postbanken (uten adresse) og du kan ikke ta bilde av kredittkortet som verifikasjon for at du eier kredittkortet?

Lenke til kommentar

Regner med at det går greit etter hvert, må vell dog vente til mandag før noen hos Google eventuelt vil godkjenne noe som helst? :(

Vell, vell.. Som dere da sikkert forstår så har jeg da selv valgt å bestille en Google Phone / HTC Nexus One via Proxy + JetCarrier og venter spent på min første Android opplevelse!

Er det noen applikasjoner og diverse ting som folk vi anbefale / gjøre meg oppmerksomme på med engang?

Det er vell diverse triks osv man kan gjøre med Android / Nexus One som med alle andre smarttelefoner?

Hvilke applikasjoner fra Android Market er det man ikke burde gå glipp av?

Finnes det blant annet noen måter å få fikset slik at musikkspilleren kan spille FLAC?

Og er det diverse anbefalte forum man kan vanke på for å få med seg noen godbiter, slik som XDA-developer forum for Windows Mobile, og diverse jailbreaking sider til iPhone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...