FJERNET111 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Da har jeg også bestilt en N1, har egentlig ikke hatt noen problemer med min Touch HD, men er man gadgetnerd så... Regner med å få den i løpet av en uke i hvert fall (bestilte fra USA). Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 - Applikasjoner (dette er det som holder meg igjen med iPhone 3G, nettopp fordi det er et såpass bredt spektrum av gode og gjennomførte applikasjoner der ute, alt fra Trafikanten, TV2 Sport til gode spill. Dette ser ut til å være en mangelvare til Android OS enda?) Ja dette stemmer, regnet ikke med at jeg kom til å savne å spille på mobilen etter jeg kvittet meg ned min Iphone 3G, men savnet er der faktisk. Et sikkerlig tower defence spill hadde ikke skadet :/ Samme gjelder også for apps, kan ikke sammenlingens engang, hvorfor det er slik vet jeg ikke. Kanskje det er vanskeligere å lage apps og spill til Android, eller at GPU'en i iphone er bedre? Men Iphone er vel mer populært enn android enda. Regner med og håper at det blir et bedre utvalg etterverdt no siden Nexus one har kommet og nye HTC telefoner kommer "snart" Batteri levetid kan vel ha noe med at Nexus one har HW som krever mer enn hva iphone sin HW gjør selv om Nexus one har bedre batteri? Tipper den største grunnen til at vi ikke får like gode applikasjoner til android-market ennå, er rett og slett at de ikke kan ta betalt for programmene sine i mange nok land. Jeg tror ikke det er vanskeligere å programmere til android enn iphone. Med tanke på hvor store Android ser ut til å bli, er det bare et spørsmål om tid til det kommer like gode applikasjoner til Android. Dessuten er det mange leverandører som kjører ihpone som "test", for å se hvordan markedet reagerer. Om dette blir positivt, kommer de til å utvide også til andre plattformer. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 - Applikasjoner (dette er det som holder meg igjen med iPhone 3G, nettopp fordi det er et såpass bredt spektrum av gode og gjennomførte applikasjoner der ute, alt fra Trafikanten, TV2 Sport til gode spill. Dette ser ut til å være en mangelvare til Android OS enda?) Batteri levetid kan vel ha noe med at Nexus one har HW som krever mer enn hva iphone sin HW gjør selv om Nexus one har bedre batteri? Sammenlignet med iPhone så kanskje, men hvorfor den skal ha så mye kortere standby tid enn HTC Touch HD, med større og mer strømkrevende skjerm (med flere piksler?) og generelt identisk maskinvare forstår jeg ikke? HTC Touch HD2: Talk time 5.3 hours on 3G Standby 390 hours on 3G Nexus One: Talk time 7 hours on 3G Standby 250 hours on 3G Altså merkbart bedre batteri under samtaler? Men ogå merkbart dårligere under standby? Gir ikke så mye mening om du spør meg, spesifikasjonene og større batteri tatt i betraktning? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Altså merkbart bedre batteri under samtaler? Men ogå merkbart dårligere under standby?Gir ikke så mye mening om du spør meg, spesifikasjonene og større batteri tatt i betraktning? Den bruker vel endel batteri på dilleting mens du har den i lomma da Lenke til kommentar
deeweef Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Kanskje det er vanskeligere å lage apps og spill til Android, Kan ikke se så mye om spill, men for apps kan jeg med bittelitt erfaring si at terskelen for å lage apps er myyye lavere for Android. Android sitt native programmeringsspråk er Java, som er verdens mest brukte og standarden på mange læresteder, mens på iPhone er det Objective-C, en litt småsær utgave av C som er ganske lett å lære men få kjenner til. Utviklingsmiljøet og emuatoren til iPhone kjører kun i Mac OS X, så man må ha det, samt at man må betale penger til Apple for å lage noe som kan installeres på en telefon (tror det er $99). Dokumentasjonen er også en del bedre på Android IMHO. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 For android får du en eclipse plugin med emulator og greier om jeg ikke husker feil. Jeg kommer lett til å prøve å lage noen apps når jeg får meg en Android-telefon Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Virker helt klart som Android har et stort potensiale med tanke på applikasjoner, spørsmålet blir jo heller da når det kommer til å få ut litt av potensiale? Ser jo helt klart for meg at ting ligger mer til rette for utviklere med Android plattformen, da du slipper hele greia med stålkontroll fra Apple sin side, du slipper å betale lisens (om vi skal kalle det det) osv.. Men til tross for dette så er det jo knapt applikasjoner til Android ute? Skyldes dette for liten kundemasse og brukere, eller det at folk avventer foreløpig? For på en måte en følelse av at Android på mange måter er i en veldig tidlig startfase og at det kanskje kan være verdt å vente noen måneder til for å se om ting tar seg opp, og da også få enda kraftigere telefoner før jeg hopper på bølgen? Lenke til kommentar
deeweef Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Synes du 16000 apps er lite? Enig at det er lite ift iPhone's 100k++, og antallet sier kanskje ikke så mye, men likevel... Endret 8. januar 2010 av deeweef Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Apple - Google 0 -1 http://www.dagensit.no/article1813454.ece Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Det er over 20 000 applikasjoner ute på android market, så er ikke spesielt lite. Det skal vel isåfall være kvaliteten, men ikke akkurat at alle applikasjonene til apple er så gode heller.. Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Komentar fra en i USA som har kjøpt telefonen: ------------------------------------------------ For those wondering.. No HD recording or playback. Yes this sucka is FAST. Im convinced engadget rigged the speed test. The loading of websites is insanely fast. MultiTouch/Pinch Zoom on Dolphin Browser is fantastic! MUCH better than Iphne for the simple reason text will format itself to the display once pinched in or out. I cant fathom how people overlook this feature. Homescreen cards are useless. Homescreen crawling with live wallpapers ((especially rain)) is slightly choppy at times. Regular wallpapers smooth. ... App installation ?....insanely fast..serious. Its done quicker than you can exit out so far. ((wifi)) Checking LED/Trackball now. Screen is gorgeous.. I will say this. It may not WOW you at first. But the second you go back to Iphone or another phone.. it REALLY hits you how sharp this phone is. Similar to dvd to HD. Biggest difference is when you go back and realize how blurry it was. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Gleder meg til å se tilbakemeldinger fra UK, og om de har fått MT der eller hva som skjer med det... Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Og hvordan får man egentlig spilt av video på Dagensit.no? Får sett reklamen, men der stopper det jaggu, med både Google Chrome og Internet Explorer 8.0? Lenke til kommentar
KurtHakon Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Yes this sucka is FAST. Im convinced engadget rigged the speed test. The loading of websites is insanely fast. Videoen under viser noe helt annet enn engadget sin test, enten har engadget "rigga" testen ved for eksempel kjøre dusenvis med krevende programmer i bakgrunnen eller var det Nexus One som bugget ut. http://www.youtube.com/watch?v=blr7OtefrHM Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Nå har jo aldri Engadget vært noen seriøs nettside, er på mange måter internasjonale svaret på IT-Avisen, hvor raske og korte IT-nyheter er i fokus og intet annet, de bærer jo også store preg av å være utrolig pro-Apple blant annet. Hele "testen" av Google Nexus One var jo negativt rettet fra start til slutt, hvor de så ut til å bevisst ønske å rakke ned på alt mulig, og selv den imponerende maskinvaren tar de jo som et eneste stort "meh!". Lenke til kommentar
deeweef Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Nå har jo aldri Engadget vært noen seriøs nettside, er på mange måter internasjonale svaret på IT-Avisen, hvor raske og korte IT-nyheter er i fokus og intet annet, de bærer jo også store preg av å være utrolig pro-Apple blant annet. Hele "testen" av Google Nexus One var jo negativt rettet fra start til slutt, hvor de så ut til å bevisst ønske å rakke ned på alt mulig, og selv den imponerende maskinvaren tar de jo som et eneste stort "meh!". Alle teknojournalister i USA er vel ganske pro-Apple da. Men, har mer følelsen at engadget er ganske så hype-sensitive og urealistiske , at de kan bli litt skuffa når noe overhypes. Lenke til kommentar
tbar2112 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Da er min bestilt, prisen ble USD 563 sendt til min adresse i Florida (myus.com). Jeg klarte ikke hele prosessen selv, så en bekjent som abonnerer på witopia.net måtte gjør det for meg. Jeg regnet ut at den vil koste meg ca. 4500 inkl mva frakt og tollbehandlingsgebyr (det er ikke toll på elektronikk, men gebyr for behandlingen). Gleder meg som en fjortis! Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Da er min bestilt, prisen ble USD 563 sendt til min adresse i Florida (myus.com). Jeg klarte ikke hele prosessen selv, så en bekjent som abonnerer på witopia.net måtte gjør det for meg. Jeg regnet ut at den vil koste meg ca. 4500 inkl mva frakt og tollbehandlingsgebyr (det er ikke toll på elektronikk, men gebyr for behandlingen). Gleder meg som en fjortis! Gebyr på 103,- + 25% moms Lenke til kommentar
tbar2112 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Da er min bestilt, prisen ble USD 563 sendt til min adresse i Florida (myus.com). Jeg klarte ikke hele prosessen selv, så en bekjent som abonnerer på witopia.net måtte gjør det for meg. Jeg regnet ut at den vil koste meg ca. 4500 inkl mva frakt og tollbehandlingsgebyr (det er ikke toll på elektronikk, men gebyr for behandlingen). Gleder meg som en fjortis! Gebyr på 103,- + 25% moms Gebyret varierer med transportør. Gebyret du oppgir er lavt, DHL tar mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå