Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel 1mbps går treeegt - plutselig fort, så tregt igje


Anbefalte innlegg

Har i hele går, og også nå i morges problemer med at internett går sinnsykt tregt. Da snakker jeg om 1-2 min og komme inn på en side (hvis jeg overhodet er så heldig å komme inn). Logges også av og på på msn hele tiden.

 

Men det rare er at plutselig så går nettet slik det pleier, altså 1-2sekunder å laste en side.

 

Problemet er er alle sider, ikke bare noen. Har restartet adsl-router og wlan-routeren min.

 

Tok en test da jeg kom inn på speedometeret, og da fikk jeg 117kbps mot normalt 1150. Andre ganger klarer den ikke å komme inn på speedometeret i det hele tatt.

 

Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Skrev topic, men så klikket den et par ganger og så trykket jeg igjen og så brukte den 2 min og så klikket den, men de kom visst likevel :lol:

 

Nettet fungered bra da jeg kom hjem fra skolen i går (15.00). Da jeg skulle på nett klokken 18.00 så opplevde jeg problemet. Tviler sterkt på at kabler ol. er problemet.

 

Får ringe nextgentel nå og snakke med dem når jeg kommer hjem (hvis jeg er heldig så er jeg nesten fremme i køen da)

Lenke til kommentar
Har hørt at NGT stesser linjene om dagen..tester.. :lol:  

Min linje på 1mbps. var plutselig oppe i 4mbps ned.. :lol:

 

Det var nok forrige helg da de ga alle 4mbit linje.

Tror ikke de stresstester linjene nå. Sitter med en 2mbit linje og jeg får full hastighet til alle døgnets tider.

Lenke til kommentar

Satt meg tilfeldigvis ned foran den bærbare og fant ut at denne fungerer toppers på internett.

 

:evil:

 

Da er det iallfall ikke linjen som det er noe galt med.

 

Det jeg vet nå er at den problemet ligger etter WLAN routeren da den sender signaler fint til den bærbare uten problemer.

 

Signalene på den stasjonære (hvor internett problemet ligger) er nesten fullt, og mye bedre enn på den bærbare som befinner seg i et annen etasje.

 

Hva kan være feilen?

 

Første bud er vel og avinnstalere smc wlan pci kort program og drivere, fjerne det fysisk og sette det inn igjen og legge inn nyeste drivere (bruker nyeste drivere nå, både på bærbar og stasjonær).

 

Andre ting jeg kan prøve på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...