paarsand Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hei hei. Nå er jeg _VELDIG_ usikker på om dette er riktige plassen for dette, men jeg prøver likevel. Vi er en privat klubb med rundt 50 medlemmer som administreres mer eller mindre av 6 personer. Det vi ønsker, er en webløsning hvor vi kan ha medlemslister, kalender, notater, kontaktmuligheter (utsendinger via epost) osv, dere forstår sikkert hvor jeg vil. Herlig om det finnes en løsning for dette allerede der ute, som er forståelig, og det gjør ingenting om det er open source/gratis/veldedig formål. Noen som vet om noe? Lenke til kommentar
program Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Hei. Det finnes slike løsninger. F.eks. Drupal, Joomla og Wordpress. Personlig liker jeg Drupal best. Wordpress er en del enklere men det har jeg ikke særig erfaring med. Alle er gratis og Open Source. Endret 6. oktober 2009 av program Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Det er helt utrolig hvor lite jeg faktisk kan om webdesign, koding og bruk. joomla ga meg ingen mening i det hele tatt. må jeg ha en webserver fra før? Jeg er ikke helt blank altså, men blank nok til å skjønne at dette ikke akkurat er to klikk og ferdig. :o Finnes det en grei guide å følge kanskje? Lenke til kommentar
Themecreator Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 vet om mange foreninger som bare bruker blogspot også... du må i utgangspunktet ha en egen server til joomla/wordpress/drupal, men mener å huske at det var noen server servicer som allerede hadde noe av det installert? Lenke til kommentar
program Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Joomla er jo enkelt. Hvis du bare skal installere og bruke det er det ganske rett fram. Men det er klart at det også kan gjøres avansert. Wordpress skal vel i utgangspunktet være enklere. Altså, det letteste er å kjøpe serverplass og et domenenavn hos et webhotell. Hvis du skal ha det gratis får dere et subdomene, dårlig plass og ofte dårlig støttede servere. (Kanskje en del nedetid) Det går også ann å gjøre som Themecreator sier. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hvis dere er villige til å betale noen kroner så kan dere jo benytte et sted som Prosjektplassen (eller Projectplace som de så fancy heter for tida). Evt en lukket gruppe på facebook -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå