abene Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 En dansk kommune har valgt å bytte ut Microsoft Office med Openoffice.org i skoler. Les mer Lenke til kommentar
Cubesmith Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Knallbra tilltak! Håper flere kommuner og bedrifter også i Norge begynner med dette. Her er det masse penger å spare på en Officepakke som er så og si lik Microsoft sin. Endret 6. oktober 2009 av biudhveh Lenke til kommentar
HellslayR Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 I Åmot, Trysil, Stor-Elvdal og Engerdal kommune kjører vi Openoffice på alle elevmaskiner og terminalservere. Vi er nå oppe i versjon 3.1.0 og er strålende fornøyd! Vi vurderer også om det skal kjøres Openoffice i administrativ sektor i kommunen, men dette er ett større prosjekt en det var å legge om i skolesektoren. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Bruker selv openoffice, og det eneste jeg føler mangler er en korrigeringsfunksjon av samme type Word har. Finnes dette også til Openoffice? EDIT: Snakker om funksjonen som streker under feilstavede ord med rød farge. Endret 6. oktober 2009 av Jakoozie Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Bruker selv openoffice, og det eneste jeg føler mangler er en korrigeringsfunksjon av samme type Word har. Finnes dette også til Openoffice? EDIT: Snakker om funksjonen som streker under feilstavede ord med rød farge. Dette er vel nokså elementært for en hver teksbehandler vel? Open Office har dette innebygd ja, trykk F7. Kan også sette på automatisk sjekking av feilstavede ord, var satt på som standard i OpenOffice 3.1 her om jeg husker korrekt. Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Vi bruker OpenOffice på min skole, er det noen som fortsatt ikke gjør det? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Håper flere offentlige går over til openoffice og at dette fører til at det blir donert offentlige penger for å forbedre openoffice Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 tønsberg og nøtterøy komune har også openoffice på terminalene til elever og lærere. og dette har de hatt i noen år nå =) fint de velger gratis når det fungerer så bra som det gjør. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Vi bruker OpenOffice på min skole, Her og. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Bruker selv openoffice, og det eneste jeg føler mangler er en korrigeringsfunksjon av samme type Word har. Finnes dette også til Openoffice?Mogeleg du må installere ordbøker:http://extensions.services.openoffice.org/...an_dictionaries Lenke til kommentar
epqr Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Brukes på min skole også. Har blitt brukt openoffice både på ungdomskole, og videregående. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Kunne ha vært artig å se statistikk på akkurat dette om hvordan bruken er i de norske offentlige skolene på bruk av åpen kildekode. Bruk av IKT (Informasjons- og kommunikasjonsteknologi) i staten, 2008 Dette er i 2006 og det er ikke akkurat imponerende lesning... Kunne ha vært en artig jobb å sette seg ned med en IP-telefon (som ringer gratis til fasttelefoner..) og ringe rundt til skolene og høre hva de bruker av programvare og få en god oversikt. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 ms office har noen særegenheter som ikke finnes i open ofice enda. det finnes noen få som ikke har funne ut hvordan man kan gjøre det samme i open ofice. for dem er det ikke aktuelt å bruke open office enda. om kommune skulle ha behov for disse særegenhetene så blir det et problem en av dem er noen av mulighetene med jobbing i tabeller Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) . Endret 6. januar 2011 av Slettet-yJ8TyiQ9 Lenke til kommentar
L1234567890 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 ms office har noen særegenheter som ikke finnes i open ofice enda.det finnes noen få som ikke har funne ut hvordan man kan gjøre det samme i open ofice. for dem er det ikke aktuelt å bruke open office enda. om kommune skulle ha behov for disse særegenhetene så blir det et problem en av dem er noen av mulighetene med jobbing i tabeller Sist eg brukte Open Office så hadde man Calc til tabbeler. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hyggelig lesning. MS office er nemlig på full vei ut fra min maskin på grunn av OGA som skal fortelle meg at min 8 år gamle office XP er pirtakopiert hver gang jeg starter maskina, ikke åpner office men hver gang maskina starter opp. Lenke til kommentar
bjodol Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hele akershus fylkeskommune skal i prinsippet bruke openoffice.org på skolene... Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hele akershus fylkeskommune skal i prinsippet bruke openoffice.org på skolene...Bruker det her ihvertfall (Eidsvoll) Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Virker som om skolen jeg går på rævslikker Microsoft til de grader. Vi MÅ bruke Office, Windows og Internet Explorer selv om alle som har en formening er imot det edit: Dette er Akershus Endret 6. oktober 2009 av khaffner Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Det er verdt å merke seg at de har valgt å bruke OO.org Novell-edition, hovedsakelig for å være mest mulig kompatibel med OOXML og Microsoft Office 2007. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå