Cath92 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hei! Jeg har tenkt litt på å kanskje skaffe meg et tegnebrett, og da har jeg sett litt blant annet på disse: Komplett.no. Elkjop.no Finn.no Kan dere gi meg noen tips, hvem av dem ville dere valgt om dere var nybegynnere? For jeg tegner nemlig ikke veldig mye til vanlig, men skal begynne og øve nå. Har Photoshop CS4, så må jo ta det i bruk litt med farging og skyggelegging o.s.v. Håper dere kan hjelpe meg, da jeg snart har bursdag, og fikk bedskjed om at jeg kunne sette tegnebrett på ønskelista ^-^ Husk at det må fungere med Windows VISTA og ikke koste mye over 2000 kroner! Takk Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Den på finn.no er beste dealen. Intous serien til Wacom er proff linja dems og har den beste teknologien. Og for en nybegynner er A6 størrelsen fi. Men vær forberedt på en brå overgang. Og tegne med tegnebrett er veldig annerledes enn og tegne på papir. Det er veldig moro og kan bli veldig bra, men du må bare være obs på og trene en del på mekanikken i det og se på en skjerm og la hånda tegne "usett" ned forran deg. Når du så har kommet over det så kan du fokusere på det og faktisk tegne. AKIRA Lenke til kommentar
Cath92 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Den på finn.no er beste dealen. Intous serien til Wacom er proff linja dems og har den beste teknologien. Og for en nybegynner er A6 størrelsen fi. Men vær forberedt på en brå overgang. Og tegne med tegnebrett er veldig annerledes enn og tegne på papir. Det er veldig moro og kan bli veldig bra, men du må bare være obs på og trene en del på mekanikken i det og se på en skjerm og la hånda tegne "usett" ned forran deg. Når du så har kommet over det så kan du fokusere på det og faktisk tegne. AKIRA OK! Takk, men jeg var litt usikker på om det på Finn fungerer til VISTA? Lenke til kommentar
Cath92 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Hva synes du/dere om dette da? Fungerer til VISTA, og så jo greit ut. Wacom Bamboo Fun Medium Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Litt usikker på hvorfor du lurer på andre brett når Intous er topp serien til Wacom. Vil du ha et dyrer og litt dårligere brett? Wacom er den beste leverandøren av tegnebrett. Ta en titt på hjemmesiden dems så ser du hvordan de prioriterer sine produkter. Intous er proff linjen dems. Jeg har et A5 brett selv. Det eneste negative med brette på finn.no er at det kan forsvinne når som helst. For du får ikke samme kvalitet brett til den prisen i noe nettbutikk. Med det sagt, så er bamboo brettene bra de og. De er Wacom brett...men de er ikke bedre en Intous serien. AKIRA Lenke til kommentar
Cath92 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Litt usikker på hvorfor du lurer på andre brett når Intous er topp serien til Wacom. Vil du ha et dyrer og litt dårligere brett? Wacom er den beste leverandøren av tegnebrett. Ta en titt på hjemmesiden dems så ser du hvordan de prioriterer sine produkter. Intous er proff linjen dems. Jeg har et A5 brett selv. Det eneste negative med brette på finn.no er at det kan forsvinne når som helst. For du får ikke samme kvalitet brett til den prisen i noe nettbutikk. Med det sagt, så er bamboo brettene bra de og. De er Wacom brett...men de er ikke bedre en Intous serien. AKIRA Ok, men brettet på Finn tror jeg ikke fungerer til VISTA. Hvis du leser helt nederst i annonsen. Eller tar jeg helt feil? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Wacom har Vista drivere helt tilbake til Intous 1 serien. Det brette er Intous 3. Alt du har linket til funker på vista. For fremtidig referanse. For og sjekke kompetabilitet så gå til hjemmesiden til produktet. Der står siste info. Eller gjør et enkelt google søk: Wacom Intous 3 vista support Jeg må også innrømme at jeg overhode ikke sjekker dette på hardware jeg kjøper ny da jeg tar det for gitt. Skulle jeg finne noe gammel hardware pga jeg trenger noe spesielt hadde jeg sjekket. Skulle du bruke dette på Windows 7 så er det litt mer aktuelt og dobbeltsjekke. AKIRA Lenke til kommentar
Cath92 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Wacom har Vista drivere helt tilbake til Intous 1 serien. Det brette er Intous 3. Alt du har linket til funker på vista. For fremtidig referanse. For og sjekke kompetabilitet så gå til hjemmesiden til produktet. Der står siste info. Eller gjør et enkelt google søk: Wacom Intous 3 vista support Jeg må også innrømme at jeg overhode ikke sjekker dette på hardware jeg kjøper ny da jeg tar det for gitt. Skulle jeg finne noe gammel hardware pga jeg trenger noe spesielt hadde jeg sjekket. Skulle du bruke dette på Windows 7 så er det litt mer aktuelt og dobbeltsjekke. AKIRA Ok, tusen takk for hjelp og tips, det hjalp mye! Da blir det mest sannsynlig det på Finn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå