Gå til innhold

bedre preview i sony vegas

Anbefalte innlegg

Jeg har startet på et prosjekt i sony vegas (8.0), og noe som irriterer meg er at preview'et har virkelig dårlig kvalitet. Da mener jeg ikke bare selve kvaliteten, men også frameraten. Det virker som om den spilles av i 10 fps.

Hvis jeg setter preview-kvaliteten opp til good eller best (uavhengig av om jeg bruker Auto, Full, Half osv) så virker det som om det spilles av i 2 fps.

Noen som kan hjelpe?

Takk.

(btw er det mulig å se prosjektet sitt i fullscreen før du renderer det? hvordan?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke intimkjennskap til Sony Vegas. Men realtime playback av ubehandlet video krever sin maskin. Noen programmer støtter også akselrering gjennom skjermkortett.

Hva slags maskin har du? CPU, RAM, OS...osv.

Ett svar til et lignende spm jeg fant på google:

The more sophisticated your video is, the more you may see lower frame rates on playback. First, try setting your preview to Preview (Auto) which will be less taxing on the computer. If you are at Best (Full) that's tough on heavily effected sequences. Also, to use the dynamic RAM, you need to make a time selection and then choose Shift+B -- Vegas will render to RAM until you run out of it, and then play that selection at full frame rate. The RAM preoview settings only come in to play with Shift+B. You can also do prerenders on especially difficult parts.

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Jeg har startet på et prosjekt i sony vegas (8.0), og noe som irriterer meg er at preview'et har virkelig dårlig kvalitet. Da mener jeg ikke bare selve kvaliteten, men også frameraten. Det virker som om den spilles av i 10 fps.

Hvis jeg setter preview-kvaliteten opp til good eller best (uavhengig av om jeg bruker Auto, Full, Half osv) så virker det som om det spilles av i 2 fps.

Noen som kan hjelpe?

Takk.

(btw er det mulig å se prosjektet sitt i fullscreen før du renderer det? hvordan?)

File - properties - "match media"

Så slipper Vegas å konvertere under preview.

Options - video - øk RAM tilgjengelig for preview

Full-screen tast oppe til høyre i preview vinduet.

Endret av oddmanil
Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe?

Takk.

File - properties - "match media"

Options - video - øk RAM tilgjengelig for preview

Full-screen tast oppe til høyre i preview vinduet.

Hæ?

Hæ?

Fant den.

Kan vel også nevne at når jeg renderer en video/klipp, så vises det i ordentlig kvalitet i preview-boksen helt til den er ferdig å rendere. (med dårlig fps though)

Endret av Haxy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...