Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal sette opp fibernett på skolen vår, men så ønskes det og bruke:

2 CNet Media convertere CFC-20CM 10/100Base-TX --> 100Base-FX Multi-Mode, 2km *SC type (Ikke tatt ut av esken)

Jeg har to stk, men skal legge fiber til et elev nett i et annet bygg så jeg trenger 2 i den ene enden og 2 i den andre også så jeg mangler 2, men det er ikke dette som er problemet det er bare det at jeg finner ikke en nettside hvor de fremdeles selger AKKURAT disse media converterne lengre:

CNet Media converter CFC-20CM 10/100Base-TX --> 100Base-FX Multi-Mode, 2km *SC type*

jeg ser nokk antydninger til at de har blitt bestilt via komplett. Men det virker ikke som om de er i salg lengre. Jeg kan finne ST typen osv men den er singel mode og jeg trenger multimode.

Så lurte på om det var noen mulighet for å få tak på de fra noen som helst plass, ellers så må jeg få lurt opp fiberen anderledes og kjøre noe nytt system, men leit å kaste 2 media convertere til nesten 1000,- per stk.

Takk for tid.

Mvh: Stig A. Stene, IT-Lærling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha 2 fiberpar med 2 forskjellige nettverk fra og til samme sted, så er det vel like greit å kjøre en VLAN-trunk over et fiberpar?

Uansett så MÅ du jo ikke ha samme mediakonvertere dersom du velger å kjøre det over 2 par. Du kan gjøre både 10M, 100M, 1G og 10G på forskjellige par over samme kabelen.

Lenke til kommentar

Sant, men jeg må uansett ha 100Tx base til 100Fx slik at jeg mener det og ha et strukturert nettverk mener jeg er viktig, men jeg er enig tror jeg bare kjører for en annen media konverter for jeg finner ikke denne noen plass.

Denne vil fungere på samme måten vil jeg tro:

http://www.papyrus.no/PartDetail.aspx?q=p:...178%3br:dinpris

Som denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=306684

Så lenge jeg har støtte for multimode SC, og 100Tx --> 100Fx er jeg storfornøyd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...