MirusMentis Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Kort spørsmål her, næreingsdrivende får som kjent skatteoppgjør i oktober. Da jeg tidligere ble lignet som arbeidstaker fikk jeg alltid en utskrift av oppgjøret i forveien, som viste hvor mye jeg skyldte/hadde til gode. I år fikk jeg også dette, men på arket stod det bare noe sånt som "Ditt oppgjør vil være klart i oktober" Får man som næringsdrivende ikke noe skriftlig 'varsel', må jeg bare vente på evt faktura, eller innskudd på konto? Endret 6. oktober 2009 av semtex Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Får man som næringsdrivende ikke noe skriftlig 'varsel', må jeg bare vente på evt faktura, eller innskudd på konto? Joda, du (vi) får nøyaktig samme slags oppgjør i posten som lønnsmottakeren, bare at vårt kommer i siste halvdel av oktober. Utbetalingsdato for tilgodebeløp eller betalingsfrist for restskatt er også tilsvarende senere enn for lønnsmottakeren. Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Ok, jeg trodde ut/inn betaling foregikk i Oktober, og da trodde jeg også at evt papir gjenpart burde ha kommet allerede. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Ja, utbetaling skjer i oktober, kun kort tid etter oppgjøret kommer i posten, noen dager eller bortimot en uke, sånn var det jo også som lønnsmottaker. Innbetaling av restskatt får man lengre frist med, og over en viss sum delt i to terminer. Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 noen som har fått noe enda? står på nett at utbetalingsdatoen er 21 oktober, men fremdeles skrapa på min konto gitt.. Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg fikk en pen sum på konto den 21. De hadde riktignok ikke fått med seg endring av konto, så det ble betalt ut til en bank jeg aldri bruker. Lenke til kommentar
rarnfinn Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 noen som har fått noe enda? står på nett at utbetalingsdatoen er 21 oktober, men fremdeles skrapa på min konto gitt.. Utbetalingsdato startet den 21. oktober, men alle kan ikke forvente å få det samme dag. Nå derimot burde du ha det på konto! Skatteoppgjør kan lastes ned elektronisk på www.altinn.no der har du fullstendig oversikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå