Gå til innhold

Skatteoppgjør for selvstendig næringsdrivende

Anbefalte innlegg

Kort spørsmål her, næreingsdrivende får som kjent skatteoppgjør i oktober.

Da jeg tidligere ble lignet som arbeidstaker fikk jeg alltid en utskrift av oppgjøret i forveien, som viste hvor mye jeg skyldte/hadde til gode. I år fikk jeg også dette, men på arket stod det bare noe sånt som "Ditt oppgjør vil være klart i oktober"

Får man som næringsdrivende ikke noe skriftlig 'varsel', må jeg bare vente på evt faktura, eller innskudd på konto?

Endret av semtex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får man som næringsdrivende ikke noe skriftlig 'varsel', må jeg bare vente på evt faktura, eller innskudd på konto?

Joda, du (vi) får nøyaktig samme slags oppgjør i posten som lønnsmottakeren, bare at vårt kommer i siste halvdel av oktober. Utbetalingsdato for tilgodebeløp eller betalingsfrist for restskatt er også tilsvarende senere enn for lønnsmottakeren.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
noen som har fått noe enda? står på nett at utbetalingsdatoen er 21 oktober, men fremdeles skrapa på min konto gitt..

Utbetalingsdato startet den 21. oktober, men alle kan ikke forvente å få det samme dag. Nå derimot burde du ha det på konto!

Skatteoppgjør kan lastes ned elektronisk på www.altinn.no der har du fullstendig oversikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...