tritrech Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Hei. For to dager siden fryste PCen min plutselig helt. Det har aldri skjedd før. I løpet av den dagen og i går fryste PCen 6 ganger. Den stopper helt opp, hverken pil eller noe annet reagerer. Jeg har kjørt chkdsk, men det står at det ikke ble funnet noe feil. Er det noen som her forslag om andre ting jeg kan prøve? Takk for svar! Endret 6. oktober 2009 av tritrech Lenke til kommentar
Cundou Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hva slags PC har du (stasjonær, bærbar?), hvilke komponenter er det i den, og hvilket operativsystem bruker du? =P Kan være at den blir for varm, hvis jeg skal gjette basert på det du har sagt. Lenke til kommentar
tritrech Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Beklager, der var jeg alt for rask! Jeg har bygget den selv. Komponenter er: Hovedkort: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel Core i7 920 Skjermkort: ATI Radeon HD 4870 Harddisk er en Western Digital, men husker ikke akkurat navn. Har 6gb minne (1800MHz), men kjører foreløpig Windows XP 32-bit med SP3. Edit: Du kan ha rett i at den ble for varm. For begge dagene skjedde det på kvelden. Jeg skal følge med gradene. Endret 6. oktober 2009 av tritrech Lenke til kommentar
tritrech Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Dobbelpost *slettet* Endret 6. oktober 2009 av tritrech Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Veldig Offtopic: Så PCn din fryser fordi den er for varm? Hmmm... Svettetokter pga feber? Prøv å kjøre PCn uten sidedekselet for bedre lufting. Sjekk CPU-vifta etc. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Høres ut som feber ja. Sjekk om kjøler'n på cpu sitter skikkelig. Du kan også gå inn i bios og se på temp der og sette på en alarm hvis tempen blir høyere enn det du vil. Lenke til kommentar
stigarnfinn Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hmm, ikke for å være frekk men hvorfor 6gb ramm når 32bit's OS ikke klarer å adressere mere en 3,4 gb av de? Men åssen vifte(er) har du i pc'en din? Lenke til kommentar
Kvanli Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hmm, ikke for å være frekk men hvorfor 6gb ramm når 32bit's OS ikke klarer å adressere mere en 3,4 gb av de? Han har jo skrevet at han har det foreløpig, skal nok byttes ut. Lenke til kommentar
tritrech Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Jeg har det foresøpig pga. jeg hadde en OEM liggende hjemme som jeg egentlig skulle bruke på en annen PC for en god stund siden. Nå fryste den igjen. Jeg tror ikke det er pga. den blir for varm, kjernene holdt fra 40-45 grader da det skjedde(Det kan vel ikke være for varmt?). Har dere noen andre forslag til hva det kan være? Endret 6. oktober 2009 av tritrech Lenke til kommentar
program Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Det skal ikke være for varmt. Det er vanskelig å stille noen diagnose uten videre for det kan være så mye, men det kan også være en CPU-feil. Endret 6. oktober 2009 av program Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Kanskje noe grums, prøv noen runder med Malwarebytes Anti-Malware Sjekk ram med Memtest86+. Ta en gpu test med OCCT Perestroïka , hvis du skal prøve cpu test, så sett Max cpu temp til 68'C i Options i occt. Sjekk temp med HWMonitor, men ikke bruk den samtidig med occt! Lenke til kommentar
tritrech Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg har kjørt Malwarebytes, Avira Antivir, CCleaner, Adaware og Defragmentering. Ikke noe annet enn cookie. Memtest er kjørt og ingen feil funnet. Jeg skal ta en CPU-test nå. Lenke til kommentar
tritrech Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Jeg kjørte CPU Linpack i OCCT og det kom CPU too hot ! etter 1min og 6sek. Da har jeg stilt max CPU temp til 68 grader. Hovedkorttemperatur er nå på 52 grader. CPUtemperatur er på 39 grader. Endret 6. oktober 2009 av tritrech Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Den er litt ekstrem, så prøv CPU:OCCT testen, den bør du kunne kjøre i 1 time uten error, eller too hot. Max temp, er fra Intel® Core™ i7 Processor I7-920 Endret 6. oktober 2009 av ask99 Lenke til kommentar
tritrech Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Da har jeg kjørt CPU OCCT og, CPU is too hot ! etter 1min og 8sek. Hvis jeg ser i PC Wizard etter testen er CPU varmen på 40 grader. Endret 6. oktober 2009 av tritrech Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Da har det skjedd noe tull med cpu kjøler, har den rett rpm, er den løsnet, eller kanskje aldri vært skikkelig på plass. Har du satt riktig mengde kjøle pasta? Goop/pasta-guide Det er jo en ny pc, så jeg regner med at vifte og kjøleribber, ikke er full av støv allerede! Endret 6. oktober 2009 av ask99 Lenke til kommentar
tritrech Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Jeg kan ikke tro noe annet en at CPU-kjøleren sitter godt fast. Jeg skjekket jo kjempenøye da jeg satt den inn. Og kjølepasta har jeg på. Men viser PC Wizard feil temperaturer? Den sier jo at CPU-en holder 40 grader. Edit: 38 grader nå som det er en stund siden jeg tok testen. Endret 6. oktober 2009 av tritrech Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Hva kjerne tempen på cpu er under idle er uinteresant, det er under load man ser om kjøling fungerer, og det er jo en grunn til at pc'en din fryser! Ser du hastighet(rpm) på vifte i PC Wizard? Endret 6. oktober 2009 av ask99 Lenke til kommentar
tritrech Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Der står det processor temperatur, jeg vet ikke om det er kjernene? Uansett, den fryser uansett om den står stille. Ene gangen hadde jeg gått i fra PCen med bare MSN stående på, og da jeg kom tilbake 10 minutter senere hadde PCen fryst. Tusen takk for alle svar! Jeg skal åpne opp å skjekke og vifta sitter skikkelig i, så skriver jeg så fort jeg har fått sett etter. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Ok, du ser jeg har redigert en del på svarene over. Det du skal se i PC Wizard er temp på, Core1, Core2, Core3 og Core4! Har du orginal kjøler til cpu, og hva er Processor Fan? Jeg blir borte noen timer, men du har litt å gå etter nu,i feil søkingen. Husk at du ikke må kjøre noen andre temp program, samtidig med occt! Endret 6. oktober 2009 av ask99 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå