Ronito Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hei. Har canal digital i stua, og har lagt opp kabel fra tuneren til en veggboks oppe, slai at jeg får likt signal oppe og nede. Hva slags overgang/kabel trenger jeg for å få bra lyd og bilde? Det er vel en F kontakt ut fra vegg boksen, men finner ikke noen overgang til tv`ens innganger. Har følgende innganger på tv`en: HDMI™-innganger PC-inngang (15-pinners D-sub) + lydinngang Komponentinnganger 1 Komposittvideo-inngang 1 USB 2.0-inngang Analoge lydinnganger 2 RF-inngang Scart-innganger (RGB) 2 Setter pris på tips. Ronny. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Har du Canal Digital på parabol eller kabel? Skal du ha signalet fra en tuner til to TV'er, eller skal du ha to tunere? Lenke til kommentar
Ronito Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg har parabol med en HD tuner. Jeg har kun 1 tuner, og har videresendt signalet til en veggboks oppe. Det er overgangen fra boksen til tv som jeg lurer på. Ronny Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Du har videresendt hvilket signal? Skal jeg tolke det du skriver (F kontakt) så er det antennekabelen du har koblet. Det får du ikke mye nytte av uten en tuner. Den kan ikke kobles rett i en TV. En ekstra tuner krever et ekstra abonnement. Og det blir dessuten ganske begrenset hvilke kanaler du kan se, det er bare en tuner som kan styre LNB av gangen. Lenke til kommentar
Ronito Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Det går en kabel fra parabolen og inn i tuneren. Ut fra tuneren går det en kabel opp på loftet til en veggboks. Innimellom har jeg et svakstrømskap med en f konnektor splitter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå