Gå til innhold

trenger ny laptop, litt gaming.

Anbefalte innlegg

Har hatt to acer laptop's tidligere, og ihvertfal den siste har vært et langt strev og helvete, stappfult av problemer hele veien. både før og etter reprasjoner..Og når jeg sliter med en laptop som bare skaper problemer og stor irritasjon, blir straks stabilitet og kvalitet en stor faktor for valg av ny pc.

Dvs at jeg vil prøve noe annet enn Acer. Siste pcn jeg hadde var foresten aspire 5720zg. Og jeg må si jeg syntes det er helt på bærtur at jeg ikke engang klarte få til 100fps i CS med denne maskinen på laveste spilloppløsning.

Jeg har egentlig veldig lyst til å gå for Dell da jeg har inntrykk av at dette er bra kvalitet med god service, am I right? Det koster litt ekstra, men får så være. tenker rundt 10 lapper.

skal bruke maskinen til litt av hvert, inkludert gaming, film og slikt. Er egentlig veldig keen på å kjøpe litt mindre skjerm, type 13". Har sett meg ut Dell XPS 13, men leste litt og så det har vært en del problemer med denne? (og hva er egentlig forskjellen på en xps 13 og xps m1330?)

noe annet som også er veldig viktig.. 256 MB nVidia® 9500m-grafikkort, er det et passe godt skjermkort?

Trenger litt hjelp her folkens! ;)

Endret av Sealine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ikke rart 5720zg ikke klarte 100FPS med 8400m GS.. det er et grafikkort på kanten til søppel...

her er det du som var for kravstor

Jeg hører hva du sier, men litt rart er det vel uansett at en pc til ca 8 lapper, produsert i år 2006-2007 ikke klarer 100fps i CS. Det er ihvertfal min mening. Uansett kravstor eller ikke, nå leter jeg altså etter ny maskin :) Har du erfaringer med Dell eller nVidia 9500m?

P

Endret av Sealine
Lenke til kommentar

Jeg har tittet mye rundt på nettet de siste dagene, og nå heller det mot egensnekret pc fra multicom. tenker på Multicom Kunshan M860 og har da noen spørsmål :)

- prosessor: INTEL CORE 2 DUO P8800 2.66GHZ 1066MHz FSB 3MB cache 25W eller INTEL CORE 2 DUO T9600 2.8GHz 1066MHz 6MB cache 35W? hvilken forskjell utgjør cach og w?

- minne: er det nødvendig med turbominne? Hva er det egentlig for noe??

- skjermkort: er GeForce GTS 160M greit/bra? vil det drive krevende spill greit? eller bør jeg gå for GeForce GTX 260M/280M?

Er det ellers noen som har en skjermkortoversikt der ytelse måles opp mot hverandre? Har lett en stund, men finner ingen.. på denne måten er det lettere for meg å finne ut av dette med grafikkort på egenhånd.

Og er eller multicom bra saker? :) mulig jeg kommer med mere spørsmål etterhvert.

- Petter

Endret av Sealine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...