iMate Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Driver å lager en gokart og jeg har fått tak i en scootermotor som skal drive det hele. Da jeg kjøpte motoren, kjøpte jeg også bensintank, bakfelg med dekk, luftfilter, gasshåndtak, eksospotte, bremsewire og ledningssett. Men det fulgte ikke med nøkkel. Har noen peiling på hvordan jeg kan starte den. Tjuvkobling?(vet ikke om det er lov å snakke om dette på forumet) Motoren er fra en Tms Z2 2007 mod. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 husker at noen honda scootere tror det var sfx og suzuki TS mopeder trenger man bare en skrutrekker som man stikker hard nedi låsen og vris raskt en gang... eller funker det også med mange andre nøkler pga slitte låser Lenke til kommentar
iMate Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Ja, men denne låsen er nok nyere og den ser i hvert fall veldig solid ut. Er det verdt et forsøk, eller kan jeg ødelegge låsen? Er litt usikker på om det er startsperre på den i tillegg... Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 om det er nyere vil jeg ikke ta sjansen... dette er bare noe jeg har testet på mopeder før 2000 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 På filmer tar de bare å kutter en ledning og kobler den sammen igjen så starter bilen.. det burde uten tvil virke her også! Lenke til kommentar
iMate Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Tenkte på film jeg også, men det fire ledninger som går ut fra baksiden av låsen. Hvilke skal jeg koble sammen? Viss det er sånn at det er startsperre på den må vel jeg ha original nøkkel eller er det en enkel måte å få dette til på? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Stikk til et verksted som tar scootere. Jeg vil tro at de kan hjelpe deg Lenke til kommentar
daruu Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Prøv å bare dra ut hele låsen, er ikke umulig at den starter da Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 TMS Z2 Er en 4-takts scooter på 2,7 HK - 2,0 kW. Scooteren har et enkelt design og finnes i fargene svart, hvit og rød. Tror den gocarten din kommer til å bli ganske så sløv Lenke til kommentar
iMate Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 TMS Z2 Er en 4-takts scooter på 2,7 HK - 2,0 kW. Scooteren har et enkelt design og finnes i fargene svart, hvit og rød. Tror den gocarten din kommer til å bli ganske så sløv Ja, det kan godt hende , men var det eneste jeg fant, etter å ha googlet i et halvt år. Så det er et bevisst valg. Og i tillegg slipper jeg alt det der med kjede og drev og akslinger etc. Lenke til kommentar
livingman Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 prøv og ring en låsesmed ?? livingman Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Skal kunne koble ut selve rumpa(nederste delen av låsen) til låsen, og vri rundt med skrutrekker? Fungerer på en lettsykkel som er naboen min, ihvertfall. Lenke til kommentar
langskalle Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 klipp av alle ledningene fra låsen, og tvinn 2 og 2 sammen, helst med en liten bryter mellom så du ikke bruker opp alt batteriet om du har det! du må bare prøve deg fram! du finner ut hvilke ledninger som er negative ved å ta et voltometer og sette ene enden på ledningen og andre på ramma! når du får et utslag på den har du funnet en med strøm i, så kobler du den til en det ikke er strøm i! da skal den kunne starte! ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå