Gå til innhold

Ny PC for bilderedigering o.l. - max 13,5K

Anbefalte innlegg

Hei,

fadern har fått tilbud om ny PC gjennom jobben. Max sum er 13.500,-

Var visstnok helt OK å kjøpe gjennom komplett, så jeg tenkte å konfigurere ut fra denne.

Det er et i7 oppsett med DDR3 minne. Skjermkortet er jeg derimot veldig usikker på.

Hva vil det si at det er et "CAD-kort"?

Vil det si at det bare egner seg for tegning i AutoCAD og lignende, eller vil det yte godt i bilderedigeringsprogrammer også?

Noen som vet?

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

linken din fungerer ikke! :) Mulig at det er komplett.no som er nede for vedlikehold, men tror ikke det.

Men titter veldig gjerne på det foreløpige oppsettet ditt!

EDIT: Nå kom det opp en annen feilmelding og problemet er tydeligvis hos komplett.no, så nevermind :)

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar

Derja :)

Først og fremst: Bygg PCen selv! Da kan du velge spesifikasjoner selv og det er billigere. Bruk gjerne komplett, men ikke et ferdig oppsett.

Skal forsøke å sette opp en PC for deg, så kan du og andre kritisere den som den kommer. Men trenger du skjerm, mus/tastatur og evt. noe annet innenfor budsjettrammen? Si forøvrig gjerne også hvilke program du skal bruke i arbeidet ditt, siden ganske få av programmene krever svært kraftig skjermkort (heller kraftig prosessor og ram).

Oppsettet kommer snart! Og du fikser å bygge. Bare følg instruksjoner på youtube eller noe, så er du safe. Og kjøp alt samlet fra ett sted, så blir det enklere ift garanti.

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar

Hvilke programmer skal du bruke? Har du forresten vurdert Mac? Det går rykte om at Apple kommer med en ny Imac før midten av oktober (vil sikkert være på lager samme dag her i norge) med i7 prosessor. Da vil du få 24" skjerm med "innebygget" maskin Link.

Lenke til kommentar

Ville egentlig helst unngå å bygge selv da man (etter hva jeg erfarer) ikke lenger tjener så himla mye på å velge deler på egenhånd.

Når det er sagt, så er det ikke noe problem om oppsettet vs. pris blir veldig bra. Har satt ihop min andel PC'er opp gjennom åra så bygging går fint, men slipper helst! :p

Hvilke programmer som skal brukes vet jeg ikke helt. Det mest krevende blir sikkert Photoshop CS3 eller 4 (husker ikke hvilken versjon han har).

Mac er også uaktuelt. Det er pappa som skal ha denne maskina, og skulle det bli noe tull vil jeg være i stand til å hjelpe :)

Lenke til kommentar

Her er et forslag.

Det er flere ting man eventuelt kunne gjort billigere; kabinett, annen systemdisk, men tror det totalt skal være temmelig deilig til den slags arbeid.

Egen SSD-disk til OS. Nr.2-disk bare på 1TB, men kan legge til en til for 5-600 kr. Ganske pen å se på, bra prosessor, bra ram, bra hovedkort - bra over hele linja.

Skjermkortet må nok kommenteres av en ekspert til denne typen arbeid (er veldig usikker der). Har ikke med OS, tastatur eller skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...