Gå til innhold

Oppgradering av PC eller salg og bygge ny?

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle spandere på meg en PC oppgradering/ny PC nå i høst da PCen begynner å bli noen år gammel.

Oppsettet nå lyder på

Asus P190 kabinett

Asus P5 hovedkort

Intel Q6600

Mushkin 4gb DDR2

GF 9800 GTX

2x 500GB 7200RPM HDD.

19" Samsung BW ett eller annet. 1400*900

Først og fremst lurer jeg på hvilket HK (socket) og prosessor (I5, I7?) jeg brude gå for. Den vil vel for det meste bli brukt til spilling. Tenker også det blir oppgradert til 6/8GB DDR3 ram. Grafikkort tenker jeg blir ATIs nye toppkort. Tenkte også i samme slengen og investere i ny skjerm, mest sannsynelig en 24" til en grei pris/ytelse.

Lurer da på hvilke komponenter folk vil anbefale, og kanskje et like viktig spørsmål. Burde jeg prøve å få solgt min gamle maskin i sin helhet for så å kjøpe alle deler nye, eller burde jeg prøve å få solgt delene jeg plukker ut og beholde det jeg ikke ser på som nødvendig å skifte. Delene begynner vel å dra litt på årene så vet ikke om jeg får mye for dette.

Så.

Noen som har innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er maskinen du har nå i forhold til bruken din? Denne maskinen burde holde til spilling generelt. Alt etter hvor romslig budsjettet ditt er, ville jeg bare bytta skjerm og skjermkort.

Hvis du har litt penger å spe på med, ville jeg solgt. Maskinen du har nå, vil bare dale i pris. Jeg skal ikke uttale meg om hvor mye du får, men mellom 2-4k burde være ok.. Venter du 6mnd, må du nesten betale folk for å ta den ;) Så, hvis du allerede har 6-8k du kan bruke på maskin, selg. Hvis ikke, bytt skjerm og skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...