Egil87 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Hei. Hovedkortet tok kvelden, og jeg har ikke fulgt med på utviklingen blandt de nye hovedkortene. Har en intel core2duo prosessor i et asus striker extreme, men har blitt anbefalt å kjøpe et hovedkort med 1156- eller 1366-sokkel. Hva er forskjellen på disse? Da må jeg vel kjøpe ny prosessor i samme slengen? Og til slutt, har du noen anbefalinger? Prisklasse: 1000-2000. Endret 6. oktober 2009 av harruepics? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Skal du bytte til 1156 Socket eller 1366 Socket, så må du også bytte Prosessor ja. Dette blir da henholdsvis Intel Core i5 og Intel Core i7 Prosessor. Selv om jeg ikke vet med sikkerhet, så kan jeg bare tenke du har Windows OEM lissens? Da må du huske på at Windows lissensen blir ugyldig ved bytte av Hovedkort. Dette gjelder dog ikke om du bytter til nytt Hovedkort av samme type, og det finnes muligens veier rundt dette. Du er nå i det minste oppmerksom på dette før du vurderer hva du skal kjøpe. Lenke til kommentar
Egil87 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Skal du bytte til 1156 Socket eller 1366 Socket, så må du også bytte Prosessor ja.Dette blir da henholdsvis Intel Core i5 og Intel Core i7 Prosessor. Selv om jeg ikke vet med sikkerhet, så kan jeg bare tenke du har Windows OEM lissens? Da må du huske på at Windows lissensen blir ugyldig ved bytte av Hovedkort. Dette gjelder dog ikke om du bytter til nytt Hovedkort av samme type, og det finnes muligens veier rundt dette. Du er nå i det minste oppmerksom på dette før du vurderer hva du skal kjøpe. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det. Jeg tror ikke det skal bli et problem. Har lest noen tråder som sier at det lureste er å satse på 1366, fordi det vil vare lengst, og er best. Jeg er litt skeptisk. Jeg vil ha noe som gir meg gode overklokkingsmuligheter, et stabilt og bra kort i lang tid framover, og som jeg kan kjøpe ny prosessor til om et par år. Har kommet fram til disse to delene: Asus P6T Deluxe v2 https://prisguiden.no/product.php?productId=106784 Intel i7 920 https://prisguiden.no/product.php?p...42&cat_id=5 Skal overklokke litt, bare for å få litt mer ut av prosessoren, men ikke grille den helt. Kanskje opp til 3.0 - 3.2 gig. Har en Noctua kjøler som gjør jobben sin. Er dette et bra oppsett da? Endret 6. oktober 2009 av harruepics? Lenke til kommentar
moscito Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 ja det burde funke bra. MEN du trenger DDR3 RAM, ikke DDR2 som striker extreme har btw Lenke til kommentar
knut ivar Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Skal du bytte til 1156 Socket eller 1366 Socket, så må du også bytte Prosessor ja.Dette blir da henholdsvis Intel Core i5 og Intel Core i7 Prosessor. Selv om jeg ikke vet med sikkerhet, så kan jeg bare tenke du har Windows OEM lissens? Da må du huske på at Windows lissensen blir ugyldig ved bytte av Hovedkort. Dette gjelder dog ikke om du bytter til nytt Hovedkort av samme type, og det finnes muligens veier rundt dette. Du er nå i det minste oppmerksom på dette før du vurderer hva du skal kjøpe. IIKK... takkers for at du ga meg en Wakeup call der ja :-p Kjører Vista ultimate 32-bit med et Evga 680i SLI kort som jeg tenkte på å bytte inn i et Evga X58 SLI.. Du sier at det må være hovedkort av samme type, men vil det si produsent eller plattform? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Hovedkortet må være likt for produsenten om du har OEM lisens, dette er den typen som Compscrap eller HåPløs. Og som sagt, du må ha DDR3 RAM med 1.65V som maks for å ikke grille CPUens minnekontroller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå