Mr_Tiger Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg stortrives i Norge, kunne ikke levd i et annet land. Hvis jeg har lyst på litt varme, drar jeg en tur til syden:) Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Norge er Norge fordi -nordmenn- flest vil ha det slik generelt sett. Man kan ikke tilfredsstille alle. Selvfølgelig, det er hva vi kaller demokrarti, akkuratt det samme med USA. Men det betyr ikke at det er galt å kritisere Norge. Ønsker man et annet system kan man enten kritisere det for å få andre til å bli overbevist, eller emigrere. Ikke alle velger det siste. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Norge er på langt nær det beste landet å bo i. Jeg har reist litt, særskilt i land som sveits, Belgia og luxenburg og levestanderen der virker mye høyere. Her til lands virker likegyldighet mye mer utbredt og folk virker generelt mer misunnelig enn i overfornevte land. Det er vel egentlig bare familien og utdannelsen som holder meg igjen her. Endret 10. oktober 2009 av dicktator Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Jeg var i syden en gang, og der hadde de paraplyer i drinkene. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Norge er vel ekstra bra for oljearbeiderne og oljebaronene på vestlandet, med millionformuer og eneboligpalasser. Vi andre ser ikke noe til pengene. Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Vi har da velferd her i landet. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Vi har da velferd her i landet. Hvilken velferd? Jeg må betale alt sjøl. Ikke en krone veldferd for enkelte tydeligvis. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 diktator: Land som luxemburg ligger ca like høyt som Norge på de fleste ting. De har en del heftigere velferdsordninger enn vi har, men de har også en ganske spesiell type økonomi ettersom det er enorme mengder som jobber der som pendler inn i landet og egentlig bor i andre land. Har en onkel som driver firma der. Robocop: Ingen velferdssystemer som er perfekte, alltid noen som faller igjennom, men blir utrolig naivt å si at man ikke har velferd. Jeg har selv tre kroniske sykdommer og får veldig mye hjelp både gjennom støtte til utdanning, attføring, medisiner, legehjelp og hjelpemidler. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Man må bli syk før man kanskje får nyte godt av oljepengene, det inntrykket har jeg. Så sant man som sagt ikke er oljebaron. Likevel så jeg før valget på tv2 om en med konstatert kreft som hadde ventet tre måneder uten at noe hadde skjedd. Lenke til kommentar
TheLaw Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Norge er den rikeste staten rent BNP-messig, men det betyr ikke at befolkningen ser altfor mye til pengene. Skal vi kjøpe oss en bil, så svir det mer i våre lommebøker enn det ville ha gjort hvis de fleste europeerne skal kjøpe en bil i deres eget land. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Kjenner mange som bor i veldig forskjellige land og kan med hånden på hjertet si at Norge er det beste landet å bo Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Kjenner mange som bor i veldig forskjellige land og kan med hånden på hjertet si at Norge er det beste landet å bo Hva er det da som er så bra i Norge i forhold til andre land, f.eks i europa ? Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 At du kan sitte på rompa hele livet og fortsatt ha penger nok til å dra til Spania på chartertur et par ganger i året, samt en ps3 med litt fornuftig pengeplanlegging. I tillegg dyttes penger på alt og alle som kommer seg over landegrensen i en skala lokale innfødte ville vært misunt andre plasser. Det er ikke spesielt bra for landet samlet sett, men det er ihvertfall utrolig godt for de det gjelder i forhold til alternativene i f.eks Spania eller USA Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Anbefaler sytere og surpomper å lese denne: http://www.bt.no/meninger/Grav-deg-ned-om-...dig-947101.html Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Syntes den artikkelen der er noe av det beste som er skrevet i år. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Utrolig god artikkel! Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Jeg har det bra her i landet, men er enkelte bagateller som kunne ha blitt ordnet opp i. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 De fleste har en jobb med god lønn, og dermed råd til å betale for seg. De er bevisstløse, tenker ikke selv, men bare driver med strømmen. De tenker bare på seg selv, og er oppvokst og hjernevasket med at staten er "gud" Og tar godt vare på alle, slik at de selv ikke trenger å bry seg. I virkeligheten lever vi i et sosialistis helvete. Men de fleste er så bevisstløse og selvtilfreds at de ser det ikke, og så hjernevasket at de merker det ikke heller. Nå kunne det jo vært verre, men det er likevel ikke noe man kan trøste seg med, for det er galt nok som det er. At FN kårer Norge til "det beste landet å bo i" betyr lite, for den nye fascistiske verdensregjeringen vil utgå fra FN. Og de ser det vel slik at staten i Norge har forholdsvis god økonomi, og samtidig er Norge et av de landene som ligger nærmest det idealet de selv arbeider for, nemlig en global fascistisk regjering, hvor folket er slaver for eliten og kun tannhjul i maskireiet. Hvor kollektivet betyr alt, og individet intet. Og hvor den enkelte alltid kan ofres til kollektivets og elitens beste. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 "Hvis helvete serverer champagne til lunch, er det fortsatt helvete?" Geir Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 "Hvis helvete serverer champagne til lunch, er det fortsatt helvete?" Geir Ja, om du får champagne til lunch så er det fortsatt helvete, men den champagnen du får til lunch tjener til å bedøve deg slik at du ikke oppfatter det som et helvete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå