KarmaZ Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Heeey! Jeg har nå nettopp pratet med et par som der mannen opprinnelig stammer fra gården her hvor jeg vi eier idag. Bestefaren hans utvandret i 1860 årene til USA, North Dakota. Og jeg kan ikke hugse å møtt de, ettersom jeg var så liten når de var her. Men min far har pratet om de... Og jeg har i lengre tid ønsket å ringe de, men ikke kommet så langt. Men nå gjorde jeg det, og det føltes bra. Med tanke på at de fikk et slags forhold til mine besteforeldre, de var her 3-4 ganger. Og jeg er svært interessert i slekt og alt det der, så for min del passet det utmerket. Han er idag 78, og hun er 76. Så alderen begynner å ta form. Han ønsker å dra tilbake her for å besøke oss, men hun syntes det er for langt. Jeg er kun 20 år, og ønsker svært å dra ned å besøke de. For de hørtes og er koselige folk! Men problemet er at det er både dyrt, og jeg er uerfaren med den slags reise. Så noe må gjøres snart før de faller bort. Og ikke klarer å evt. reise... Hva er egentlig best her? Føler at jeg må handle nå før det er for sent. De passerer snart 80 år, og bestefaren til han jeg snakket med har sikkert endel info etter gården her, som jeg er svært interessert i. Hvis mine besteforeldre hadde levd idag, hadde det vært noe annet, for de "kjente" de, men for en enslig 20 åring er det vel litt annerledes. Jeg har både tante og far som har snakket endel med de. Så skal ikke være noe problem sånn sett! Men om de vil bli med til USA er verre(?) Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Men hva av det? Å ta de hit her er ikke noe problem for meg, hadde jeg hatt såpass mye penger skulle jeg betalt reisen for de. For det betyr mye for de også, det vet jeg. Har blitt fortalt mye om de, og ikke minst barna/barnebarna dems... Er en stor stein her på gården, og den hadde faktisk bestefaren til han jeg pratet med snakket om. Så når han var her sist måtte far hugge ut noe steinbiter så han kunne ta med hjem til USA. Men å invitere dem til gårds, innebærer å få ikke bare min tante/onkel her, men langt flere. For de har kjennskap til endel av mine nærmeste. MEN de er ikke våre slektninger, men etterkommere av de som egentlig kom fra gården, og het det gården heter. Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Og nå som vi er inne på emnet, er det noen som vet hva det koster å ringe til USA med mobiltelefon? Har telenor, og vil da nesten tro det er en slags fast minuttpris eller liknende? Noen som vet? Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Og nå som vi er inne på emnet, er det noen som vet hva det koster å ringe til USA med mobiltelefon? Har telenor, og vil da nesten tro det er en slags fast minuttpris eller liknende? Noen som vet? sjekk her hørtes forresten spennende ut. ønsker jeg kunne lært noe sånt om barndomshjemmet mitt jeg også Endret 7. oktober 2009 av Estella! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå