Bruker-88036 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Legger ut et bilde til i natt. Dette er også fra sensommer/høst. Fra en multebærtur med magert resultat, på Ifjordfjellet. Selv syns jeg kanskje jeg kunne hatt forgrunnen over hele bildet, ikke som nå. Også er det kanksje litt mye himmel og horisont midt på som trekker veldig ned? Men jeg liker det også litt, kanskje mest fordi det minner meg om stillheten da jeg tok det i de sene timene langt oppe på fjellet. Lenke til kommentar
Tidlaus Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Et tomt, grått, stille og egentlig uinteressant bilde. Ingenting å plassere øynene på og ikke noe egentlig motiv. Du har til en viss grad fulgt det gylne snitt med vannet som skjærer 1/3 inn i bildet horisontalt og vertikalt. Lenke til kommentar
telealf Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hei, Ifjordfjellet er svært vanskelig å avbilde fordi det er svært flatt og lite som skiller seg ut og kan bære bildet. Jeg synes det dette er et godt forsøk med vann som deler opp bildet. Det mangler alikevel noe som holder blikket inne i bildet. Jeg syens også det er for mye grå himmel her. Og kanskje kommer glans/farger i sølvvier for dårlig fram? Jeg ville ha prøvd å få kamra høyere opp, og rette det mer nedover. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Tidlaus: Jo, takk for at du tok tid, man trenger også å få høre at bildet er totalt uinteressant. Bedre enn bare stillhet. Telealf: Det høres ut som du har vært der. Kanskje du har rett i vinklingen, jeg prøvde veldig på å få kameraet så vannet ikke ble seende ovenfra og ned. Men ser jo at det blir litt kjedelig, er nok bare et minnebilde for meg om tomme myrer. Takk for kommentar. Lenke til kommentar
si Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Som en trøst så skjønner jeg hvilken følelse du har prøvd å fange. Har en del slike liggende på PC'en. Noen ensomme myrull i forgrunnen kunne kanskje gjort seg? Eller kanskje til om med noen multer (hvis du fant noen)? Synes i hvertfall ofte det hjelper å gå lenger ned på disse bildene her. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Multer.. ja fant vel 3-4 modne til sammen på den turen, og ellers var det smått med karte også, normalt så ville de tuene i forgrunnen hatt masse bær.. Tror egentlig ikke jeg kunne kommet lenger ned, stativet var så lavt det kunne være om jeg ikke husker mye feil. Kunne gått litt lenger bakover så jeg fikk noe mer vegetasjon foran vannet. Men men.. det duger som minne for meg som det er, og neste år så er det sikkert masse bær der oppe så jeg får bedre bilder enn dette. Takk for kommentaren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå