wiberos Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Helt riktig. Mens du står der du er nå... .... klikk overst på sectors igjen---klikk read igjen. Overste felt i bilde 5 0 og under skrive 4000 ---klikk read Videre til bilde nr 8. Lenke til kommentar
yabasta Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Helt riktig.Mens du står der du er nå... .... klikk overst på sectors igjen---klikk read igjen. Overste felt i bilde 5 0 og under skrive 4000 ---klikk read Videre til bilde nr 8. sånn. da har jeg gjort som du sa. det er denne fila jeg får. på den første så hadde jeg ikke fjerna boksatvene på removeable. her er en etter jeg har gjort det. 2_disk1.rar 2_disk12.rar Endret 7. oktober 2009 av yabasta Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Ok. Nå vi skal verifisere at den første partition er slik som den sier den er. Vi skal lese (bilde 5) Starting sector 532580000 Antall 4000 lagre og vedlegg. Deretter mens jeg ser på det, du skal lese og lagre starting 532785000 antall 4000. og starting 853463000 antall 4000. Etter det skal du avslutte probe og åpne diskbehandling. Høyre klikk på den alle siste partition på disk 1 og velg Delete volume. Du må gjøre det 2 ganger inni samme felten. Da skal det bli svart område. Det er for å avlaste den overskridelse som er på disken. Vi har all information vi trenger for å restate den der. Lenke til kommentar
yabasta Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) vil jeg da miste all data jeg har på den disken da eller? her har du i vertfall den første du skulle ha 3_disk1.rar Endret 8. oktober 2009 av cyclo Fjernet unødvendig sitat Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Overhode ikke. Husk --Delete Volume ---IKKKE FORMAT. Det eneste som vil finne sted er forandring på sector 0. Ingenting av data berøres. Og det er den sector vi skal prøve å korrigere, avhenging om vi finner det jeg ser etter. Hoved problem i partitions tabell, er at antall sectorer som er skrevet i boot sector er mindre en det som er i partitions tabellen. Lenke til kommentar
yabasta Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) okei. det er godt å høre. men her er de to siste du ba om. når jeg gjorde det så sto det att all data ville bli slettet. 4_disk1.rar 5_disk1.rar Endret 8. oktober 2009 av cyclo Fjernet unødvendig sitat Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Ja det er warning. Normalt vi ikke folk finne data sine igjen når de sletter en partition. Men windows vet ikke, som her, at vi vet hva vi driver med. Men husk----Ikke formater. Ta en cola eller noe, til vil går gjennom alle filene. Men jeg ser at det ligger mange bootsectorer i, samtidig som bergninger jeg utført holder mine antydninger. Men må kontrollere nøye. Jeg vet ikke hvordan det er blitt slik, og om det overskridelser som er fatale. Men vi skal prøve. Endret 7. oktober 2009 av wiberos Lenke til kommentar
yabasta Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) oki skjønner. jeg formaterte ikke så da vil det jo gå bra. Endret 8. oktober 2009 av cyclo Fjernet unødvendig sitat Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) uff, det er virkelig kaos inni der. Ok, nå har jeg redigert partitions tabellen, slik at det tilsvarer den mest pålitelig oppsett etter info i bootsectorene. Vedlegger bilder + mbr_d1_3. Det er den du skal skrive inn. Du vil få advarsel når du skal prøve å write in den.mbr_yabasta.zip Du godkjenner alle sammen. (valgte ikke å lage bilder av det, fordi du skal taste ok. Jeg forventer at når du deretter åpner diskbehandling, og velg rescan for devices at du skal se disken igjen, neste som det var. I denne omgang skal du prøve å gi bokstav til kun den første partition. Kontrollere at du kan gå inn. I mellomtiden ordner jeg på 2 bootsectors som vi skal få inn, slik at vi ser at det fungerer. Håper jeg da. -------------------------------------------------------------------------------------------------- Bootsector for partition nr 2 mbr_d1_2.zip Du åpner dskprobe helt på nytt. I read velger du Starting sector 532785152 antall 1. Før du går videre for å åpne mbr_d1_2 , skal du kontrollere at den sector du ser foran deg ,ser ut slik partitionnr2.txt Hvis den ser ut lik, skal du åpne igjen filen du laster np, mbr_d1_2 og velge å write. HUSK---den felten vi snakket om. Det skal stå 532785152 før du skriver. Endret 7. oktober 2009 av wiberos Lenke til kommentar
yabasta Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) ja nå kom jeg inn på første. det er den jeg hadde i stad også. nå så fikk de to etter bokstav automatisk og de synes i min datamaskin. men jeg kommer ikke inn på dem. jeg får spørsmål om å formatere. jeg svarer nei og får denne feilmeldinga. Endret 8. oktober 2009 av cyclo Fjernet unødvendig sitat Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Du må følge på post 51. Jeg legger videre info på samme post. Etter du har skrevet på den mbr_d1_2, skal du i diskbehandling , tescan, og prøve å gi bokstav til neste partition. Ikke noe annet. Lenke til kommentar
yabasta Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) *snip* okei. men her får jeg jo helt forskjellig. men det er forskjellig sektor også. Endret 8. oktober 2009 av cyclo Fjernet unødvendig bildesitat Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Det var fint at du kontrollere som avtalt. Det er jeg som ga feil number. Riktig tall er 532785152---prøve igjen. Lenke til kommentar
yabasta Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) okei. det går bra. men nå får jeg i vertfall feil. nå er det bare 00 over hele. men vis jeg kopierer sektoren som står i fila du sendte så får jeg det samma. Endret 8. oktober 2009 av cyclo Fjernet unødvendig sitat Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Du må ikke kopiere før du ser at det er riktig sector. Fra den bilde du har vedlagt så står du på sector 532586879. Du skal lese sector 532785152. Åpne dskprobe på nytt. Den burde se ut slik partitionnr3.txt slik skal du gjøre det etter hvert. Endret 7. oktober 2009 av wiberos Lenke til kommentar
yabasta Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) her har du resultatet mitt. Endret 8. oktober 2009 av cyclo Fjernet unødvendig sitat Lenke til kommentar
yabasta Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) som du sier att den burde se slik ut som på den fila de. men mitt problem er att den ikke ser sånn ut. se forige post. Endret 8. oktober 2009 av cyclo Fjernet unødvendig sitat Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 ok. kontrollere nummer 532787352 Hvis den ligger der, så må jeg justere litt. Lenke til kommentar
yabasta Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) nå fikk jeg ett annet resultat men fortsatt ikke det samme. Endret 8. oktober 2009 av cyclo Fjernet unødvendig sitat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå