Gå til innhold

[Løst]invalid partition hjelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, det var bra så langt.

Når du høyre klikk og velger Change Drive letter.... kommer du videre til et vindue som viser noe bokstav eller når får du egentlig feilmeldningen.?

Det må vi bekrefte før vi kan tenke på andre scenario.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Ok, er det noe feil her, og jeg lurer på den 104MB.

Gå i den hårek og laste ned hva du vil. Men i første omgang vi er interesert i det Mblister Versjon 5.

Ikke umulig at både den 104MB, den 152,91, og den siste er i en extended partition alle sammen.

Når vi finner ut mer om det vi kan editere det.

Vedlegg alle filene du får fra mblister.

Lenke til kommentar

Jeg må studere litt det der. Men jeg ser at den 104MB partition var merket som en active partition, noe som tyder at du hadde kanskje den extern disken tilkoplet under installasjon.

Win7 lager en slik system partition nemlig.

Ok, i mellomtiden du kan prøve å se om du kan gi bokstav til den 58GB partition.

Får du feilmeldning, så prøver du ikke igjen til vi finner mer om det.

I tillegg kontrollere at du fuinner alt du hadde i den serier I:

Det kan ta litt tid, men du får nok tilbakemeldning. :)

Lenke til kommentar

okei. jeg prøvde på den 58 men fikk samme feilmelding der. jeg har sett etter før og jeg har alt på I delen. den disken som er feil på var windows 7 på før. jeg fikk blue screen så skjedde dette. det er den på 152 som windows 7 var lagra på.

Endret av cyclo
Fjernet unødvendig sitat
Lenke til kommentar

Det er velig mye feil i partitions tabellen.

Det viser seg at vi må kanskje justere den I: og.

Jeg må regne alt det manuelt + at jeg må bruke mange "men hvis" det var slik.

Så her må jeg bruke litt tid, så helst til i morgen med mer hjelp. rund det.

Men du kan hjelpe meg underveis, med å kjøre testdisk. Kjøre dypscan med den, og du skal ikke forandre på noe som helst, men bare ta bilder fra det den finner.

Som start, finner jeg at den første partition burde være på 532578303 sectors og ikke på 532584832.

At det er et feil som vi må kontrollere, bevises og at neste partition (den på 104MB) som egentlig er feil starter allerede før den første avsluttes, dvs umulig.

Ikke skrive noe på den I: og ikke utfører noe kontroll /chkdsk eller sånt.

Når du har noe resultat fra testdisk, du kan godt vedlegge her. Jeg kommer til å se om du har lagt noe her.

Lenke til kommentar

Jeg tror at testdisk var i hårek's side. Du må laste ned og kjøre på det.

(så snart du ser ikke noe mulighet å gjøre det du vil i testdisk, du kan bare avslutte og starte opp igjen.)

ESC vil ofte funfere tror jeg å angre på noe.

Du vil se hvordan du kan kjøre dypscan, når den først har prøvded seg litt.

Og du må se å velge riktig disk. Prøve, du vil forstå mer når du bruker den.

Se og at du høyreklikk på den og velg å kjøre som admin.

http://www.cgsecurity.org/testdisk-6.11.3.win.zip

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si hvor mye er skadet inni der, men derimot vil burde se om noe forandringer i partitions tabell +

bootsectorer kan hjelpe noe.

Vedlegger noe som du kan studerer litt. Det er bilder som viser litt + dskprobe i dskprobe folder.

Diskprobe skal du ikke bruke samtidig med andre programmer, som paragon eller diskbehandling.

Hvis du gjør noe feil, som du ikke har kontroll over, og dskprobe spør om å skrive endringer på disken du skal Svare NEI, lukk og åpne igjen.

Dskprobe: høyreklikk på den og velg Run as Admin

Prøve litt slik at du ser hvordan den fungerer.

Jeg har laget en liten oversikt om hvor vi skal starte å prøve å finne enden på det.

yabasta.zip

Lenke til kommentar

Som sagt du kan ikke ha åpen både diskbehandling og probe. Prøve igjen.

Men det ser at det er disknr 1 du skal velge.

Bilde nr6 er vel bilde nr 5, det er jeg som har ikke lært å telle enda tror jeg.

Jeg lurer på i tillegg om du etterpå kan høyre klikk på alle de disk nr 2 osv, som har fått bokstav, og velg å remove bokstaven, slik at det blir ledig.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Ok det ble for mye.

Starte først med diskbehandling. Fjerne alle bokstaver fra de Removable, untatt den på disk 6.

Avslutte diskbehandling.

Åpne diskprobe og velg disk 1 med å dobbelt klikk på den. Kontrollere at det du ser på første read (se bilde 5) er lik med mbrlister txt file.

Hvis ja, klikk read igjen , skrive 0 og 4000, ---Read--lagre og vedlegg her.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...