Mørbradbiff Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19213215 I dinside's listepriskalkulator så ligger prisen på de bilen i snitt på 170tusen kr Hadde med meg en kompis som er AUDI-mekanikerlærling. Han mente at ALT var strøket, det eneste som var og sette fingeren på var ei skjønnhets-ripe på pansret, bremseklossene fremme må byttes om ikke så lenge. Den må ha service om en mnd, den koster ca 6000kr hos merkeverksted. Registerreim-servicen var tatt i november 2008, da ca 120000km. Bilen er bruktimportert til Norge i 2005/2006, så den bør jo ha blitt bedre kjørt på bedre veier enn i Norge. Har fått innvilget lånet på 150tusen norske oljedollar, vi spleiser på omregistreringen. Kontrakten skrives i løpet av uka! Hva mener dere? Endret 5. oktober 2009 av Lakshore Lenke til kommentar
hean Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19213215 I dinside's listepriskalkulator så ligger prisen på de bilen i snitt på 170tusen kr Hadde med meg en kompis som er AUDI-mekanikerlærling. Han mente at ALT var strøket, det eneste som var og sette fingeren på var ei skjønnhets-ripe på pansret, bremseklossene fremme må byttes om ikke så lenge. Den må ha service om en mnd, den koster ca 6000kr hos merkeverksted. Registerreim-servicen var tatt i november 2008, da ca 120000km. Bilen er bruktimportert til Norge i 2005/2006, så den bør jo ha blitt bedre kjørt på bedre veier enn i Norge. Har fått innvilget lånet på 150tusen norske oljedollar, vi spleiser på omregistreringen. Kontrakten skrives i løpet av uka! Hva mener dere? Som jeg ALLTID sier ved bruktbilkjøp er at det kan prutes minimum 10%, skulle nok klart å fått den bilen for 140 000 kr inkludert reg. Listepriskalkulatorer baserer seg på ønsket pris på annonser rundt om på nettet og den prisen er ofte MYE høyere enn markedsverdi. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Var flere intreserte, så man blir jo litt presset. Er det grei pris med og tatt det i betraktning? Lenke til kommentar
hean Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Var flere intreserte, så man blir jo litt presset. Er det grei pris med og tatt det i betraktning? Det skjønner jeg, er ikke spesielt flink på priser men hvis dette er en bil du har glede av i mange år fremover hva har det å si om du kanskje kunne prutet noen tusen ekstra og risikert og mistet bilen istede. Lenke til kommentar
Hanihagen Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hva er en audi uten quattro? Skaff deg quattro sier jeg bare Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Du må aldri bruke kalkulatoren til dinside.no til noe som helst. Her er det bare innsamling av info fra finn.no som er grunnlaget, det vil si at om en eller annen gjøk setter prisen til 1,- i annonsen sin går det utover snittet. Det samme om noen skulle skrive en ekstra null ved en feil. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg kjøpte denne for 2 måneder siden for 116 000,- Du kan jo sammenligne.. Ligger vel ganske likt med tanke på utstyr, kilometer, modell og pris.. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Med forbehold om at jeg syns det så litt trist ut med grå stasjonsvogn, så vil jeg tro du har gjort et ganske greit kjøp. Finner ikke så mange tilsvarende A4 Avanter til den prisen, med tilsvarende motor og kjørelengde i hvert fall. Endret 6. oktober 2009 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Hva er en audi uten quattro?Skaff deg quattro sier jeg bare Hadde ikke sakt nei til quattro, men det koster mer! Du må aldri bruke kalkulatoren til dinside.no til noe som helst. Her er det bare innsamling av info fra finn.no som er grunnlaget, det vil si at om en eller annen gjøk setter prisen til 1,- i annonsen sin går det utover snittet. Det samme om noen skulle skrive en ekstra null ved en feil. Ble anbefalt den kalkulatoren av Audi-Kristiansand Jeg kjøpte denne for 2 måneder siden for 116 000,- Du kan jo sammenligne.. Ligger vel ganske likt med tanke på utstyr, kilometer, modell og pris.. Litt verre og få lån på gammel bil! Med forbehold om at jeg syns det så litt trist ut med grå stasjonsvogn, så vil jeg tro du har gjort et ganske greit kjøp. Finner ikke så mange tilsvarende A4 Avanter til den prisen, med tilsvarende motor og kjørelengde i hvert fall. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 NAFkjøpstest i morgen, etter testen bil det signering av pappirer hvis alt er ok. FY hvor dyre forsikringer på disse bilene. Sparebank1 skulle ha 18tusen i året! Gjensidige ca10000kr året(30%) . Gjennom mamma 7-8000kr året. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Noen som vet hvor lang tid en kjøpstest tar? Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hehe. Sjekket hva Gjensidige skulle ha for å forsikre denne bilen på meg - NiTO-medlem - 20% - 20000 km - Fullkasko 4000kr egenandel med leiebil - Pris 27096kr/året Hadde nok funnet meg en annen bil hvis jeg hadde måtte betalt 27k i året, men 7k er jo overlevbart Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 FY hvor dyre forsikringer på disse bilene. Sparebank1 skulle ha 18tusen i året! Gjensidige ca10000kr året(30%) . Gjennom mamma 7-8000kr året. Har du sjekket Storebrand? Jeg kunne spare omtrent en femtilapp i måneden på å bytte til de fra Gjensidige. Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 NAFkjøpstest i morgen, etter testen bil det signering av pappirer hvis alt er ok. FY hvor dyre forsikringer på disse bilene. Sparebank1 skulle ha 18tusen i året! Gjensidige ca10000kr året(30%) . Gjennom mamma 7-8000kr året. Slik er det med forsikring.... hvis du setter bilen på Mamma så husk å registrer deg som deleier. Det gjorde søskenbarnet mitt og begge oppabeidet seg bonus samtidig. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Er jo ikke værre å få lån på en 2000 modell enn en 2003 modell. 10 år har de fleste bankene som grense. Tilsammen 15 år med lån og bilens alder. Men gratulerer med muligens ny bil Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hvorfor tok du lån på 150 000,- ?? Har du ikke noe egenkapital ? Dyr forsikring og et lån på 150k vil jo hvertfall koste deg 2500,- + i måneden over 7 år.. Og dette bare selve lånet. Jeg mener at skal man kjøpe seg bil i dag så burde man gå inn betydelig med egenandel hvertfall 35% så du kan få bonus rente på lånet. Dette gjelder vel storebrann (tror jeg er ikke helt sikker) Lenke til kommentar
hean Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Hvorfor tok du lån på 150 000,- ?? Har du ikke noe egenkapital ? Dyr forsikring og et lån på 150k vil jo hvertfall koste deg 2500,- + i måneden over 7 år.. Og dette bare selve lånet. Jeg mener at skal man kjøpe seg bil i dag så burde man gå inn betydelig med egenandel hvertfall 35% så du kan få bonus rente på lånet. Dette gjelder vel storebrann (tror jeg er ikke helt sikker) Ærlig taøt så er vel dette trådstarters problem å kun hans før han eventuelt spør om dette tema i forumet. Tror nok han er fult klar over dette og har sikkert fått beskjed om dette i banken også. Endret 7. oktober 2009 av Nasciboy Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Hvorfor tok du lån på 150 000,- ?? Har du ikke noe egenkapital ? Dyr forsikring og et lån på 150k vil jo hvertfall koste deg 2500,- + i måneden over 7 år.. Og dette bare selve lånet. Jeg mener at skal man kjøpe seg bil i dag så burde man gå inn betydelig med egenandel hvertfall 35% så du kan få bonus rente på lånet. Dette gjelder vel storebrann (tror jeg er ikke helt sikker) 6,3%rente på lån , har regnet på det. Har forberett meg på det! Forsikringa er ikke bestemt, Enten tar jeg det på mamma, eller på mamma og overta bonus hvis mulig, eller på meg selv og sparer opp til egene prosenter! Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 NAF kjøpstest gikk greit. - Mønster på bakhjul måtte følges med, nye bakdekk til sommeren. - Bremseklosser fremme må snart byttes, samt følge med bremseskive. - Manglet 2 bremselys bak, mest sannysnelig lysperene. Det var bremselys i vinduet. - Feilmelding på spjeldene til air-kondisjon. Men det kunne være at det var løv i kanalene. Det fungerer vertfall. Ellers så er jeg fornøyd med servicemannen, han tilbydde og bytte språk fra Tysk til Engelsk, samt sette på automatisk kjørelys. Det var vist ikke nokk og programere kjørelys. Kun parklys kom på. Han sa at man måtte inn med en styringsenhet. Han anbefalte meg og kjøpe. Satser på at det ikke er de dyreste problemene.... Lenke til kommentar
LostinSpace Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Som andre sier. Dumt det ikke var quattro, det bare må man nesten ha når det skal være Audi. Framhjulsdrift er bare ikke det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå