Nedward Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 I disse VoIP dager så lurer jeg på om det finnes en gratis(evt. betydelig billigere) løsning som lar meg ringe til fast og mobiltelefoner. Altså, jeg er ikke ute etter å tilknytte meg en tildyder av noe slag, men heller å sette opp en slags gateway mellom internett og analoglinjene omkring i verden. Jeg skjønner at det kanskje ikke er mulig, men samtidig ville det vært for dumt å gå for en løsning igjennom min isp. hvis det er mulig å sette dette opp selv uten en fast måndesavgift eller betale for tellerskritt. Her er forresten prisene hos min isp. Månedspris kr 155,- Startavgift fast telefon kr. 0,- Tellerskritt fast telefon kr. 0,- Startavgift mobil telefon kr. 0,56 pr./minutt Tellerskritt mobil telefon kr. 1,18 pr./minutt Som man ser er det en helt grei pris for å ringe til fasttelefon, men til mobil er det mildt sagt dyrt, da jeg med mitt ring kontakt abbonement ringer for 0,79 kr minuttet (både til mobil og fast telefon). En annen ting som er slående er at det koster 3,21 kr å ringe til mobil i Sverige, mens det koster 0,57 kr å ringe til mobil i USA(!). Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 http://www.voipstunt.com/en/index.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå