Gå til innhold

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME problem i blåskjerm ! HJELP, SOS !?!

Anbefalte innlegg

hei

sliter sinnsykt med UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME som jeg får opp i et blåskjerm vindu når jeg starter maskinen. Maksinen hang seg i outlook og noen andre program som var oppe å gikk. Iallefall så har jeg et stort problem fordi harddisken i den bærbare er delt opp i to partisjoner og den finner ikke den dele som windows er installert på.

Har to sider her som ikke gir meg noe mer svar enn at du må finne den partisjonen får å liksom fikse/reparer på oppstarten.

http://support.microsoft.com/default.aspx?...;EN-US;q297185&

http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;EN-US;314058

MEn det hjelper jo ikke akkurat når jeg ikke finner partisjonen. Trenger sårt hjelp til dette. MEn den finner den andre partisjonen der alt det viktige ligger men jeg får jo ikke kommet til det heller så lenge jeg ikke kommer inn i windows...

please hjelp meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Damaged File System

If the second parameter (0xbbbbbbbb) of the Stop error is 0xC0000032, then the file system is damaged.

If this is the case, restart the computer to the Recovery Console, and then use the chkdsk /r command to repair the volume.

After you repair the volume, check your hardware to isolate the cause of the file system damage.  

To do this, use the following steps:  

Start your computer with the Windows startup disks, or with the Windows CD-ROM if your computer can start from the CD-ROM drive.

When the Welcome to Setup screen appears, press R to select the repair option.

If you have a dual-boot or multiple-boot computer, select the Windows installation that you want to access from the Recovery Console.

Type the administrator password when you are prompted to do so.

NOTE: If no administrator password exists, press ENTER.

At the command prompt, on the drive where Windows is installed, type chkdsk /r, and then press ENTER.

At the command prompt, type exit, and then press ENTER to restart your computer.For additional information about how to use the Recovery Console in Windows XP, click the article number below to view the article in the Microsoft Knowledge

Har måttet gjøre dette selv ved en anledning, så jeg kan bekrefte at det virker dersom feilen er et korrupt filsystem.

Det kan imidlertid ta svært lang tid dersom disken er stor og feilene mange.

Hos meg tok det nesten 14 timer, men alt virket etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...