sjursjur Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Jeg kjøpte for noen uker siden en Duron 1,3Ghz hos kompletts butikkutsalg i Bergen. Da jeg kom hjem og fikk testet den låste den seg i forskjellige 3D aplikasjoner. Jeg ville bytte den, men da fikk jeg beskjed om at den måtte testes først og at om de ikke fant noe feil måtte jeg betale 150kr for testen. Det var greit for meg, jeg var 99% sikker på at det var CPU'en det var noe galt med. Etter ei ukes venting fikk jeg beskjed om at CPU'en var testet og at de ikke fant noen feil. Men feilen var der like fullt i mitt system, og jeg måtte betale for defekt prosessor og test. Har de rett til å gjøre dette da, de solgte meg produktet med sin forsikring om at hardwaren jeg skulle kombinere det med var kompatibel og som ikke på noen måte er defekt eller feil behandlet? Testen ble dessuten utført på annen type hardware enn den jeg bruker selv og besto kun i en times kjøring av 3Dmark, ikke de aplikasjonene jeg opplevde problemene med NOLF 2, Max Payne. Jeg forklarte at jeg ikke hadde de samme problemene med min gamle CPU (duron 800, gammel og ny bios) og at jeg har prøvd to skjermkort, to kjølere, byttet minne, kjørt CPU-en på både 500 og 1300Mhz med samme resultat, at temperaturen lå under 45 grader Celcius og at at hvis jeg senket spenningen på prosessorern så ble den litt mindre ustabil (dvs. hoppet ut i windows isteden for å slå seg av.) De hadde ingen god forklaring på dette men siden de ikke opplevde feilen i deres test måtte jeg betale de 150 kronene og få igjen den defekte prosessoren. Hva kan jeg gjøre? Og ja, jeg er fattig student og 550kr er mer enn nok å lage bråk for! Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Har de rett til å gjøre dette da, de solgte meg produktet med sin forsikring om at hardwaren jeg skulle kombinere det med var kompatibel og som ikke på noen måte er defekt eller feil behandlet? Hvis det er tilfelle, at de har forsikret deg om at det vil fungere, så bør du jo ha en god sak. I verste fall tar du med deg PCen til Komplett og ber de teste den der og da (med det er jo litt stress). Du kan jo også ta en telefon til forbrukerrådet. Jeg er ganske sikker på at de vil si du har rett, og da har du jo noe håndfast å slå i bordet med. Lykke til Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Har du kjørt prosessor på 500 og 1300 Mhz sa du? Hvordan får du til det uten å låse opp prosessor? Hadde CPU vært defekt så hadde den virket eller ikke virket. Husk at Vcore skal være 1,75. Hvilket hovedkort har du? Kan jo hende at det klikker litt fordi det er en Duron Morgan og ikke en Duron Spitfire som din gamle prosessor. Det er jo ikke komplett sin feil. De har jo testet prosessoren og fant ingen feil, da kan de jo ikke gjøre annet enn å ta betalt for testingen. Gå til en kamerat eller noe å prøv prosessoren din hos han(på et annet hovedkort enn dit eget). Kanskje det er noe med PC'en din alikevel? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Har de rett til å gjøre dette da, de solgte meg produktet med sin forsikring om at hardwaren jeg skulle kombinere det med var kompatibel og som ikke på noen måte er defekt eller feil behandlet? Hvis det er tilfelle, at de har forsikret deg om at det vil fungere, så bør du jo ha en god sak. I verste fall tar du med deg PCen til Komplett og ber de teste den der og da (med det er jo litt stress). Du kan jo også ta en telefon til forbrukerrådet. Jeg er ganske sikker på at de vil si du har rett, og da har du jo noe håndfast å slå i bordet med. Lykke til At maskinen til vedkommende ikke fungere er ikke komplett sitt problem. Mulig de sa det var kompitabel med hans hardware, men hvis det er en liten feil i hans hardware så kan ikke komplett noe for det. Som jeg sa, test prosessoren selv på et annet hovedkort med de spillene osv som klikket. Kan jo hende komplett har oversett noe. Hvis spillene du spiller er lastet fra nette så kan det også være problemet. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 At maskinen til vedkommende ikke fungere er ikke komplett sitt problem. Mulig de sa det var kompitabel med hans hardware, men hvis det er en liten feil i hans hardware så kan ikke komplett noe for det. Selvfølgelig er ikke Komplett ansvarlig hvis hardwaren hans ikke fungerer. Det fungerer jo fint med den gamle CPUen hans, og jeg regner dermed med at utstyret hans er i orden. Uansett, forutsetningen for innlegget mitt var at CPUen ikke var kompatibel med utstyret hans., og da har Komplett gitt han en lovnad de må forholde seg til. Han bør jo selvsagt teste utstyret sitt for å være helt sikker på at det ikke er noe galt med det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå